• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • mysmamman2

Det här med rökning och alkohol:
    Först oroar sig folk för att få missfall m.m
    Men röka och ta nått glas går bra?!
    All alkohol du dricker går genom din kropp direkt till din bebis.. Alkohol i den lilla kroppen.. Fatta hur illa det är, hur vill man ens riskera?! Jag jobbar med såna barn, downs och även barn som haft mamman som druckit när dom legat där oskyldigt i magen och bara ville bli frisk , nä
    Fyfan säger jag bara, idioter är ni
    Som dricker och röker !!!

• AlexandraViberg

Håller med mysmamman!

En kompis med upprepade mf röker även denna grav som verkar gå vägen eftersom de fick mf hindrande mediciner.. Blir så arg "det är bara tre"

En i stan här rökte sjukt mycket och födde ett dött barn, de lyckades återuppliva. Trots detta rökte hon hela nästa grav med? Hennes barn föddes död pga rökningen....

Tänker inte ens på alkohol som gravid. Inte en tanke alls. Inte ens på alkoholfria öl eller vin. Finns godare saker! :)

Tänk om någon skulle tvinga mig dricka och röka liksom.. Nä!

• 1000

Ålder på dig och din partner: jag 30 han 27 Var det en planerad graviditet? Aa Hur fick du reda på att du var gravid? Vi testade 1 dag efter mensen skulle kommit Hur reagerade du? Vet inte, det blev knasigt, vi började bråka om nåt annat medans vi väntade på resultatet så lite antiklimax. Har du barn sen innan? Nä Är du i ett förhållande och i så fall, hur ser det ut? (sambo, gift osv) sambo, förlovade Hur bor du? Lgnh Var? Farsta Vilken vecka är du i? 9+ Har du några cravings? Syrlig frukt. Hur mår du? Illa, deppigt, trött. Är den här graviditeten lik dina tidigare?/ Känns det som du trodde att vara gravid? Nej Har du gjort något ultraljud ännu? Nej När är bebisen beräknad? 24juni Vilken vecka är du i nu? Står ovan Ska ni ta reda på om det är en flicka eller pojke? Nejeee! Hur vill du föda? Så "naturligt" jag bara mäktar med.

V 9+ nu, bf 25/6 -13, 1a barnet, Stockholm.
  • ThereseJohansson

Nä, fy och usch!! Skulle aldrig riskera det liv som växer i mig genom att röka eller dricka alkohol!! Dricker väldigt sällan i vanliga fall eftersom jag är gastric bypass opererad och det går rakt upp i huvudet, men visst ibland kan även jag tycka det är gott med en cider till maten men som sagt ABSOLUT INTE som gravid...mannen var över till Tyskland och sa då att han kunde köpa min favorit cider, jag behövde bara tittade jag på han så kom han på sig :)

• Natan

Hur många här i tråden är GBP opererade? Och hur mår ni nu när ni är gravida?
    Jag själv är det och gjorde min op 2010 och har gått ner ca 70 kg! :)

• ThereseJohansson

Gjorde min feb 2011..är sååå extremt trött så läkaren ska ringa mig på måndag så ska vi se över mina vitaminer och om det är nått jag behöver ta fler av...sen får jag en blodsockermätare från spec mödra i v28 istället för glukosbelastning...barnmorska och läkare är riktigt noga vilket känns jätte tryggt och bra :)

• Natan

Ja visst är dom noga, känns verkligen bra att dom tar hand om en på ett bra sätt :)

• AlexandraViberg

Någon mer än jag som är sjukt sugen på skit mat? Typ kebab med strips och sås :P

Är aldrig det annars, när vi beställer hem från pizzeria blir det alltid sallad innan grav. Känns konstigt! Har stått emot länge men känner smaken i munnen hela tiden :P

• 1000
    AlexandraViberg skrev 2012-11-21 22:23:27 följande:
    Någon mer än jag som är sjukt sugen på skit mat? Typ kebab med strips och sås :P Är aldrig det annars, när vi beställer hem från pizzeria blir det alltid sallad innan grav. Känns konstigt! Har stått emot länge men känner smaken i munnen hela tiden :P

Nä inte jag "stekt/ matig" mat får mig att hulka bara vid tanken. Jag vill ha sallad, frukt, yogurt, nyponsoppa... Typ sommarmat.
    V 9+ nu, bf 25/6 -13, 1a barnet, Stockholm.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~