• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Valborgs

Ålder: jag fyller 32 i dec, sambon fyller 41 samma månad
    Planerad graviditet, tog sig på tredje försöket
    Plussade på BIM-2, trodde inte det tagit sig då jag inte kände något i brösten som jag gjort vid tidigare innan BIM.
    Vi blev glada
    Jag har en 11 åring sen tidigare och en snart 1 åring (dec) tillsammans.
    Sambo sen slutet av 2009, väntar på ringen.. ;)
    Vi bor i en fyra nu, men kommer flytta till ett hus i mitten av dec.
    Bor några mil från Kalmar
    Är i vecka 11 (10+5)
    Inga direkta cravings ännu, olika sug varje dag ;) men svårt för godis nu..
    Bortser man från migrän som jag ligger med var och varannan dag så mår jag rätt så bra. Mår sällan illa, har inte gjort i någon grav. Trött är jag däremot, vilket jag varit alla gånger. Somnar lätt samtidigt som minsta nu, vid 18-tiden och sover hela natten ;) det enda som skilt sig från tidigare är att brösten inte varit ömma alls.
    Gjorde ett VUL i vecka 7, då vi fick se hjärtat slå
    13 juni är bf (får väl se om det slutar med 16e, systrarna är födda 16 mars och dec.. ;))
    Kommer inte kolla kön denna gång heller, vill spara det till fl :)
    Vill föda vaginalt denna gång oxå, börja med bad och lustgas. Om det går så vill jag förbereda för EDAn så jag kan få den fort när jag vill ha sen.. Här blir det inte utan smärtlindring iaf :)

• Pellefanten

Baby lei: går det lika fort eller fortare än förra gången kommer det inte ens hinnas med. Sen hade jag inte ont alls de var bara obehagligt. Eller ja ring of fire sved som fan men hade aldrig ont ont. :)

• LindaMJ

Ålder på dig och din partner:
    båda är 22år
    Var det en planerad graviditet?
    nej men väldigt välkomnat iallafall
    Hur fick du reda på att du var gravid? 
     kände symptom, så jag tog ett gravtest
    Hur reagerade du?
    chockad
    Har du barn sen innan?
    nej
    Är du i ett förhållande och i så fall, hur ser det ut? (sambo, gift osv) 
    Sambo
    Hur bor du?
    3a radhus
    Var?
    Småland
    Vilken vecka är du i?
    11 (10+5)
    Har du några cravings?
    Nja sura gröna äpplen och citrus
    Hur mår du?
    mår mestadels bra nu, mådde jätte illa mellan v6-9
    Är den här graviditeten lik dina tidigare?/ Känns det som du trodde att vara gravid?
    ja har inte tänkt så mkt på hur det ska kännas innan
    Har du gjort något ultraljud ännu?
    Nej , första är 7dec
    När är bebisen beräknad?
    13 juni
    Ska ni ta reda på om det är en flicka eller pojke?  
    vi vet inte än
    Hur vill du föda?
    Har inte tänkt på det. 

• tantS
    Lillpluttan skrev 2012-11-21 16:11:59 följande:
    Ålder: jag 32, mannen 34.

Planerad graviditet.

Blev superglada. Förvånade över att det tog sig direkt.

Ett innan barn som är tre år i dec. Samma pappa.

Gifta sedan snart tre år. Bor i en 2a i Bagis. Har precis köpt en 3a på 83 kvm i Rörsjöstan/Malmö. Flyttar dit i januari.

Är i v.11. Har RUL i mitten av januari.

Kommer inte få se Lillen innan dess. Hade gärna velat dock. Mår illa som tusan, småäter, är megatrött. Cravings: ost, lakrits, glass, mineralvatten.

Mådde inte så här illa förra grav. Förra gången startade foglossning i v.12. Vi får se om det kommer denna gång!??

Vill inte kolla kön denna gång. Gjorde det förra (pojke)..

Välkommen till Malmö! Vi blir nästan grannar! bor vid polishuset så det blir lek på samma lekplatser :)
  • mytol
    Kickilina skrev 2012-11-21 13:07:36 följande:
    Ursäkta, men skall försöka att inte verka hård....men hur svårt ska det vara att kunna hålla sig till nolltollerans när det gäller alkohol under graviditet. När ungen väl är ute, även om du då ammar, är ju alkohol ok. igen. Så, 9 månader...det klarar väl alla. Just eftersom man ej vet var gränser går när det gäller alkoholkonsumtion och vad fostret tar skada av så kan man väl lika gärna låta bli. Fick även bannor av en överläkare under min utbildning, då vi diskuterade just detta, då jag hällt i mig Herrljunga cider under min första graviditet...
    Håller med.

Kan man inte dricka alkoholfri cider heller?

Jag drack 2 glas i helgen, aja bajja... 
  • Lillpluttan

TantS: jaha! Kul. När har du BF? Jag har 15/6. Har du barn sen innan? Hur är området vi ska flytta till? Har inte hunnit vara just där (svärisarna och släkten bor i Hyllie/Limhamn).. Är det bra lekplatser etc där?

• gwenhwyfar89

Jag är 23 år och min pojkvän är 25 år.

Nej, jag tog ett dagen-efter-piller eftersom barnets födelse skulle bli för nära inpå min universitetsexamen, så att risken fanns att jag inte skulle klara av de sista studierna höggravid.
    Dock hade vi planerat att skaffa barn några månader senare och därför var det ändå inte jätte-katastrof om det blev någonting ändå. Så vi sa att "blir det något ändå så blir det".
    Sagt och gjort. Bebisen ville stanna kvar och idag är man i vecka 10 och överlycklig! Jag har löst studierna på så sätt att jag kommer köra dem på lite halvdistans :)

Jag tog ju ett dagen-efter-piller och var 99 % säker på att det skulle verka, så jag tänkte inte mer på det. Dock fick jag någon konstig känsla i magen att det ändå kunde ha blivit något..Så jag tog ett test ca 12 dagar senare och det visade ett svagt streck som sedan blev starkare och starkare dag för dag :)

Hur reagerade du?
    Jag blev förvånad men jätte-glad - med viss osäkerhet i bakhuvudet. Jag visste direkt att jag ville ha barnet och sambon blev glad, men också förvånad såklart.

Har du barn sen innan?
    Nej, detta blir första :)

Jag är särbo men flyttar till min sambo i februari :)

Hur bor du?
    Jag bor just nu i studentrum, men kommer att flytta till min pojkväns 2:a :)

Var?
    Bor och pluggar i Umeå, men flyttar till Sundsvall i början av året.

Vilken vecka är du i?
    10

Har du några cravings?
    Supersugen på tacos och tekakor....

Hur mår du?
    Jag har knappt mått dåligt alls under graviditeten. Det kommer i perioder, men aldrig något jätte-illamående. Med tre veckors mellanrum får jag lite blödning (låtsas-mens) med yrsel och molvärk, samt nattligt illamående. Annars lätta symtom såsom ömma bröst, dålig aptit och trötthet.

Är den här graviditeten lik dina tidigare?/ Känns det som du trodde att vara gravid?
    Jag tycker att jag mår bättre än vad jag borde, men jag ska väl bara vara glad för det.

Ja, ett VUL i vecka 6 + 4 där hjärtat slog :)

När är bebisen beräknad?
    24 juni om jag kommer ihåg rätt!

Vi har diskuterat detta, eftersom det är på två sätt..Men vi har insett att vi är för nyfikna för att kunna vänta! Så ja, vi kommer att ta reda på könet :) Och vi har känt på oss att det blir en pojke på något underligt sätt, så vi får se om det stämmer :) Ultraljud i mitten av januari :)

Hur vill du föda?
    Har funderat på att föda i vatten men är osäker. Jag ÄLSKAR varmt vatten och mår så bra av det. Jag kommer definitivt vilja ligga i vatten innan, men när det är dags kanske det sker på torra land med sambon i närheten :)

• Valborgs

Här tror jag inte man får föda i vattnet, annars hade jag gärna gjort det med.. Men långt varmt bad brukar ju göra susen i början av värkarbetet iaf :) synd dock man inte har eget badkar.

• tantS
    Lillpluttan skrev 2012-11-21 17:50:06 följande:
    TantS: jaha! Kul. När har du BF? Jag har 15/6. Har du barn sen innan? Hur är området vi ska flytta till? Har inte hunnit vara just där (svärisarna och släkten bor i Hyllie/Limhamn).. Är det bra lekplatser etc där?

Ja, va roligt :) Jag och sambon väntar första barnet 7 juni. Tycker här är väldigt lugnt och trevligt. Här i området bor rätt blandat med folk, mkt par i 26-35 årsåldern med småbarn och som inte känner sig svensson tillräckligt för att bo i käppastan (västra innerstan) och som inte är tillräckligt alternativa för möllan ;) Går man kungsgatans esplanad ner en lördag är det tätt mellan barnvagnarna. Nära och bra till stan, trevlig park med mkt springplats och flera mindre lekplatser. Finns dock flera större temalekplatser runt i stan som man kan gå till. Glöm inte att skynda upp i dagiskö!
  • Kickilina
    30 och gubben 31

Oplanerad men välkommen!

Mensen kom aldrig!

Hur reagerade du?

Surprise!!!

Har du barn sen innan?

Alma 5 år, Ebbe 1,5 år

Gift i 8 år

Hur bor du?

Hus i Göteborg

Vilken vecka är du i?

10+2

Har du några cravings?

Husmanskost!

Hur mår du?

Dåligt! Har varit sjukskriven 1 vecka för mina kräkningar...

Ungefär detsamma fast värre illamående för varje graviditet...

Nej

När är bebisen beräknad?

17:e juni

Ska se om jag ser det på RUL, annars får det vara...

Hur vill du föda?

Snabbt och med lustgas...

mytol skrev 2012-11-21 17:32:42 följande:
    Håller med.

Kan man inte dricka alkoholfri cider heller?

Jag drack 2 glas i helgen, aja bajja... 

Alkoholfri är ju ok Han menade Herrljunga med 0,2 % eller vad det nu är...

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~