• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Moniica

Då va kubtestet avklarat och 12 veckors perioden är över.
    Tyvärr så gick det inte att mäta den lilla envisa. Envis som sin mamma så skulle h*n inte lägga sig rätt. Låg och titta på oss hela tiden och sprattla med armarna. Fick en tid igen på Måndag men jag tror att vi ska skippa den.
    Bara att se h*n röra sig och må bra är bra nog för både mig och Sambon. Vi kommer inte att avbryta graviditeten även om det skulle visa sig att den har down syndrom. Och kub siffran är bara en risk siffra.

• Meoow
    Moniica skrev 2012-11-21 13:56:23 följande:
    Tyvärr så gick det inte att mäta den lilla envisa. Envis som sin mamma så skulle h*n inte lägga sig rätt. Låg och titta på oss hela tiden och sprattla med armarna. Fick en tid igen på Måndag men jag tror att vi ska skippa den.
    Bara att se h*n röra sig och må bra är bra nog för både mig och Sambon. Vi kommer inte att avbryta graviditeten även om det skulle visa sig att den har down syndrom. Och kub siffran är bara en risk siffra.
    åååh vad mys!! <3
  • LitenOchSkeptisk

Vad härligt Moniica!! Längtar också efter att få se barnet, bara för att veta att h*n är där och sprattlar omkring. Ibland inbillar jag mig att jag känner nåt pyttelitet röra sig, men det är nog snarare önsketänkande Flört Jag är ju dock i vecka 13, och som jag förstår kan en del känna fosterrörelser redan nu. Läste någonstans att det känns som när det kurrar i magen, fast utan kurret Glad Den känslan känner jag ofta när jag ligger ner, men det är nog en blandning av både bebis och magkurr!

• Valborgs

Vad skönt Moniica :)

Har själv börjat bli orolig för min tid nästa vecka, tänk om något är fel :(

Litenochskeptisk: har du barn sen innan? Man ska ju tydligen kunna känna det tydligare då. :) jag kände i v 15-16 med tvåan. Minns inte hur det var med ettan.. :) är i v 11 nu och än så länge har jag inte känt något..

• Meoow
    Valborgs skrev 2012-11-21 14:10:21 följande:

Litenochskeptisk: har du barn sen innan? Man ska ju tydligen kunna känna det tydligare då. :) jag kände i v 15-16 med tvåan. Minns inte hur det var med ettan.. :) är i v 11 nu och än så länge har jag inte känt något..
    När har du tid? Jag ska dit på tisdag morgon.... skitnervös!! :/ Ska ni göra KUB?
  • Valborgs

Meoow: torsdag blir det för oss, velade länge men bestämde oss för kub. Hur ska ni göra?

• LitenOchSkeptisk
    Valborgs skrev 2012-11-21 14:10:21 följande:

Nej, det här är första! Så därför är jag lite försiktig med att tro för mycket på att det är den lilla jag känner, men jag kan ju få inbilla mig lite iallafall Flört Jag började känna "rörelserna" först igår, så det är ganska nytt. Längtar dock efter ett RUL så att jag vet att jag inte inbillar mig något..

Lätt att säga, svårare att göra, men försök att inte oroa dig alltför mycket! Du har ju kommit såhär långt nu, allt är säkert som det ska!
  • Pellefanten

Valborgs: jag låg på 93 när jag plussade å på 90,4 nu. Jag kommer gråta floder när de där 0,5kg är borta. Va länge sedan jag var under 90. Har totalt gått ner närmare 25 kg sen jag startade i mars :)

Apropå alkohol å tobak så är det helt nolltolerans här. Jag kanske är pretto å elak men ser jag något pundhuvud på stan som uppenbart är gravid å röker så kan jag inte hålla käften. Jag frågar alltid va de är för mammor som låter sina ofödda barn röka. *ryser*

• Baby Lei
    Moniica skrev 2012-11-21 13:56:23 följande:

Vad härligt!! Jag längtar och fasar inför måndag.. Men det var ju inte så länge sen jag gjorde ett ultarljud så vi har ju sett den lilla, men man blir ju ändå orolig.
    LitenOchSkeptisk skrev 2012-11-21 14:05:02 följande:
    Vad härligt Moniica!! Längtar också efter att få se barnet, bara för att veta att h*n är där och sprattlar omkring. Ibland inbillar jag mig att jag känner nåt pyttelitet röra sig, men det är nog snarare önsketänkande Flört Jag är ju dock i vecka 13, och som jag förstår kan en del känna fosterrörelser redan nu. Läste någonstans att det känns som när det kurrar i magen, fast utan kurret Glad Den känslan känner jag ofta när jag ligger ner, men det är nog en blandning av både bebis och magkurr!
    Jag längtar ihjäl mig efter att börja känna något! Men man är ju lite extra bubblig i magen nuförtiden så det måste ju vara sjukt svårt att veta vad som är vad!
    Pellefanten skrev 2012-11-21 14:29:51 följande:
    Valborgs: jag låg på 93 när jag plussade å på 90,4 nu. Jag kommer gråta floder när de där 0,5kg är borta. Va länge sedan jag var under 90. Har totalt gått ner närmare 25 kg sen jag startade i mars :)
    Vad du är duktig!! 25 kilo!! Har det varit svårt?  Jag är sjukt imponerad måste jag säga!
    Meoow skrev 2012-11-21 14:12:22 följande:
    När har du tid? Jag ska dit på tisdag morgon.... skitnervös!! :/ Ska ni göra KUB?
    Jag börjar också bli jättenervös. Vi ska dit på måndag...

• Baby Lei
    Meoow skrev 2012-11-21 13:43:59 följande:
    Känner mig jättenojjig idag.. Bara 6 dagar kvar till första ultraljudet som jag längtat sååå mycket efter, men nu börjar paniken smyga sig på och oron om att vi kanske inte får se en levande bebis :/

Någon som vet hur vanligt det är att man inte hittar ett levande foster i v. 13, utan tidigare blödningar eller andra symptom på missfall..? Oroar jag mig helt i onödan?? :(

Om du inte har haft någon blödning och är i v 13 så har du alla odds på din sida! Jag håller tummarna benhårt för dig och för alla oss andra härinne att det här ska gå vägen!!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~