Moniica skrev 2012-11-21 13:56:23 följande:
Då va kubtestet avklarat

och 12 veckors perioden är över.
Tyvärr så gick det inte att mäta den lilla envisa. Envis som sin mamma så skulle h*n inte lägga sig rätt. Låg och titta på oss hela tiden och sprattla med armarna. Fick en tid igen på Måndag men jag tror att vi ska skippa den.
Bara att se h*n röra sig och må bra är bra nog för både mig och Sambon. Vi kommer inte att avbryta graviditeten även om det skulle visa sig att den har down syndrom. Och kub siffran är bara en risk siffra.
Vad härligt!! Jag längtar och fasar inför måndag.. Men det var ju inte så länge sen jag gjorde ett ultarljud så vi har ju sett den lilla, men man blir ju ändå orolig.
LitenOchSkeptisk skrev 2012-11-21 14:05:02 följande:
Vad härligt Moniica!! Längtar också efter att få se barnet, bara för att veta att h*n är där och sprattlar omkring. Ibland inbillar jag mig att jag känner nåt pyttelitet röra sig, men det är nog snarare önsketänkande

Jag är ju dock i vecka 13, och som jag förstår kan en del känna fosterrörelser redan nu. Läste någonstans att det känns som när det kurrar i magen, fast utan kurret

Den känslan känner jag ofta när jag ligger ner, men det är nog en blandning av både bebis och magkurr!
Jag längtar ihjäl mig efter att börja känna något! Men man är ju lite extra bubblig i magen nuförtiden så det måste ju vara sjukt svårt att veta vad som är vad!
Pellefanten skrev 2012-11-21 14:29:51 följande:
Valborgs: jag låg på 93 när jag plussade å på 90,4 nu. Jag kommer gråta floder när de där 0,5kg är borta. Va länge sedan jag var under 90. Har totalt gått ner närmare 25 kg sen jag startade i mars :)
Vad du är duktig!! 25 kilo!! Har det varit svårt? Jag är sjukt imponerad måste jag säga!
Meoow skrev 2012-11-21 14:12:22 följande:
När har du tid? Jag ska dit på tisdag morgon.... skitnervös!! :/ Ska ni göra KUB?
Jag börjar också bli jättenervös. Vi ska dit på måndag...