• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Solrosen82

Här har mannen också fått gå nån runda till Ica och risken är att han också går upp i vikt

• Pellefanten
    Solrosen82 skrev 2012-11-22 09:24:19 följande:
    Här har mannen också fått gå nån runda till Ica och risken är att han också går upp i vikt
    haha Min make har precis gått ner så han är någorlunda snygg igen efter förra graviditeten =P Han får absolut inte gå upp som sist igen. Hade inte haft något emot om han lixom blivit rund lite allover så att säga men han blir bukfet. Som om han också är preggo =P Så otroligt osexigt haha.
  • Kickilina
    mytol skrev 2012-11-22 03:43:13 följande:
    Dom två sista kom visst inte med
    Ska ni ta reda på om det är en flicka eller pojke?  

Ska ni ta reda på om det är en flicka eller pojke? Nej, den överraskningen sparar vi på.

Hur vill du föda? Vaginalt, gärna utan smärtlindring. Min första förlossning tog bara 5 timmar och ngn bedövning hanns inte med och sen hann vi bara vara på förlossningssalen i 15 minuter så lustgasen hanns inte heller med. Hoppas ju självklart på en lika smidig förlossning men det vet man ju aldrig. 

Tjoho...du kommer ju föda som en raket, brukar halvera förlossningstiden till nummer två. Trean däremot kan strula

Ang. Herrljungan, så är två glas nog inga problem!
  • Kickilina
    Pellefanten skrev 2012-11-22 09:26:55 följande:
    haha Min make har precis gått ner så han är någorlunda snygg igen efter förra graviditeten =P Han får absolut inte gå upp som sist igen. Hade inte haft något emot om han lixom blivit rund lite allover så att säga men han blir bukfet. Som om han också är preggo =P Så otroligt osexigt haha.
    Ha, ha, ha, känner igen det där. Varken maken eller jag har varit så feta som på förlossningarna...
    Får se hur det blir denna gång...har ännu endast gått upp 2 kg i förhållande till 1:an där det var 11 kg + denna vecka...Sen känner jag på ett sätt att varför stressa upp sig så över vikten...bara man går ner det efteråt!
  • malinhudis

Jag vill inte gärna att förlossningstiden halveras, eftersom första tog två timmar totalt. Vattenavgång och värkar halv fyra på morgonen och han är sen född halv sex, en halvtimme efter vi kom in till förlossningen :)

• Pellefanten

Kickilina: Mjo men jag är redan överviktig och jag har mått så otroligt dåligt av den extra vikten från förra graviditeten så för mig är det fruktansvärt viktigt att inte gå upp så mkt i vikt. Jag fick fl Depp mycket pga vikten så ska få träffa dietist osv den här gången :)

• linda194
    Ålder på dig och din partner: 

25 (jag fyller 26 nästa månad)

Var det en planerad graviditet?

Ja !

Hur fick du reda på att du var gravid?

Kände av symtom, gjorde test (3 st, hehe)

Hur reagerade du?

Superglad !

Har du barn sen innan?

Ja, Wilma 5 år, Rasmus 3 år

Är du i ett förhållande och i så fall, hur ser det ut? (sambo, gift osv)

Gift sedan juni - 12 :)

Hur bor du?

i en 4a 

Vilken vecka är du i?

10 

Har du några cravings?

Frukt

Hur mår du?

Dåligt ! (Illamående, kräkningar..)

Är den här graviditeten lik dina tidigare?/ Känns det som du trodde att vara gravid?

Den är lik min första då jag mådde ungefär likadant

Har du gjort något ultraljud ännu?

Nej

När är bebisen beräknad?

25 Juni

Ska ni ta reda på om det är en flicka eller pojke? 

Vet inte än .. Kanske ;)

Hur vill du föda?

Med lustgas !

• Annafredrika

Ålder på dig och din partner: **jag är 36 och han 32 Var det en planerad graviditet? ** kapp Hur fick du reda på att du var gravid? **visste innan jättetidigt test Hur reagerade du? **förväntasfull och lycklig och lite orolig Har du barn sen innan? **ja, 5 stycken Är du i ett förhållande och i så fall, hur ser det ut? (sambo, gift osv) **vi är sambos och planerar för bröllop Hur bor du? **i villa (letar ny) Var? **centrala Halmstad Vilken vecka är du i? **13 Har du några cravings? **nej Hur mår du? ** bra, illamåendet from hell har lagt sig!!! Är den här graviditeten lik dina tidigare?/ Känns det som du trodde att vara gravid? ** ja, fast illamåendet har varit MYCKET värre Har du gjort något ultraljud ännu? ** ja, 3 st När är bebisen beräknad? ** 2/6-13 Vilken vecka är du i nu? **13 Ska ni ta reda på om det är en flicka eller pojke? ** ja, via fvp Hur vill du föda? ** hemma, i lugn och ro med våra underbara hembarnmorskor

• Annafredrika
    Kickilina skrev 2012-11-22 09:49:29 följande:
    Tjoho...du kommer ju föda som en raket, brukar halvera förlossningstiden till nummer två. Trean däremot kan strula Ang. Herrljungan, så är två glas nog inga problem!

Mina 5 barns födslar har tagit på timmen lika lång tid Ca 12 timmar från första värkkänningen. Ungefär lika långa krystfaser tom. De har fått lov att följa sitt eget förlopp, inga induceringar och inga medicinska smärtlindringar. Alla födda mellan 10-16.30. Märkligt
  • Annafredrika
    Annafredrika skrev 2012-11-22 11:06:51 följande:
    Ålder på dig och din partner: **jag är 36 och han 32 Var det en planerad graviditet? ** kapp Hur fick du reda på att du var gravid? **visste innan jättetidigt test Hur reagerade du? **förväntasfull och lycklig och lite orolig Har du barn sen innan? **ja, 5 stycken Är du i ett förhållande och i så fall, hur ser det ut? (sambo, gift osv) **vi är sambos och planerar för bröllop Hur bor du? **i villa (letar ny) Var? **centrala Halmstad Vilken vecka är du i? **13 Har du några cravings? **nej Hur mår du? ** bra, illamåendet from hell har lagt sig!!! Är den här graviditeten lik dina tidigare?/ Känns det som du trodde att vara gravid? ** ja, fast illamåendet har varit MYCKET värre Har du gjort något ultraljud ännu? ** ja, 3 st När är bebisen beräknad? ** 2/6-13 Vilken vecka är du i nu? **13 Ska ni ta reda på om det är en flicka eller pojke? ** ja, via fvp Hur vill du föda? ** hemma, i lugn och ro med våra underbara hembarnmorskor

Jäkla iPad
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~