• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sagolina
    LillStrumpan82 skrev 2012-11-21 04:48:55 följande:
    Smart AlexandraViberg! Får tvinga han tugga tuggummi i tid och otid, vet dock inte riktigt hur jag ska lösa det nattetid Är det fler än jag som drömmer mycket otäcka drömmar? Inatt har jag drömt två olika drömmar om att jag fått missfall och nu kan jag inte somna om :-/

Jag drömmer en massa jobbigt just nu. Alla i mina drömmar dör (senast var det min ena katt som dog hängandes i ett träd) och däremellan drömmer jag att jag vaknar av att det är en massa blod och ett litet dött foster som ligger i sängen. Hatar dessa hemska drömmar, blir helt skakig och illamående när jag vaknar efter dem!

Hoppas på positivt resultat på dagens vul, så kanske min oro stillas lite. Känns skönt att min BM tog min oro på allvar och fixade remiss till läkare så snabbt! Att blöda flera gånger i veckan, ibland riktigt mycket, tar enormt på både kropp och psyke!
  • ThereseJohansson

Som sagt v13 nu, trodde tröttheten skulle börja ge med sig men icket! Vill bara vara hemma och sova, känner inte för att gå till jobbet men pallar mig dit ändå...längtar tills jag kommer hem och får sova!!

• mytol
    ThereseJohansson skrev 2012-11-21 06:19:46 följande:
    Som sagt v13 nu, trodde tröttheten skulle börja ge med sig men icket! Vill bara vara hemma och sova, känner inte för att gå till jobbet men pallar mig dit ändå...längtar tills jag kommer hem och får sova!!

Åh, grattis. Så himla skönt å ha kommit en bit på väg.

Jag får snällt vänta i en vecka till.
  • LillStrumpan82

mytol: Låter tufft! Är tacksam att jag har kontorstjänst just nu.. Klarar knappt av att stå upp mer än 30 min i sträck utan att bli matt och yrslig. Sagolina: Jobbigt med dessa drömmar! Jag var på VUL i måndags och då såg allt jättebra ut så jag känner mig lite lugnare än innan iaf. Lycka till idag!!

• Zora

Jag jobbar i järnvägsmiljö och det är långa dagar, ofta 10-12 h. Går iinte att sätta sig och vila för vi jobbar i princip hela tiden. Står och går hela dagarna. Jag känner att jag inte orkar. Är så trött på dagarna och mår till och från rätt så illa fortfarande. (v 13 nu) Nu ska jag tydligen dessutom jobba natt nästa vecka, 23-08. Nattpassen brukar ibland vara ännu mer stressigt och det här med tröttheten.. Fattar inte hur jag ska orka? Är ju nästan en säkerhets risk om jag inte är på arten. Spåren är ju ganska starkt trafikerade. Har inte sagt nåt till arbetsgivaren än. Donm kommer inte bli glada tror jag. Och känner jag dom rätt kommer dom att säga att dom inte har nån annan att sätta in.. :( Vad ska jag göra? Bara stå ut? Är dessutom bara provanställd. Får ursäkta om det är några stämpel. Skriver från mobilen.

• LitenOchSkeptisk

Jag har varit hemma från jobb i en vecka nu p.g.a. den överjävliga tröttheten kombinerat med migränanfall. Jag har bara kontorstjänst, men jag kan nästan somna på jobbet. Dessutom tar det en timme att pendla, och att då kanske behöva stå hela vägen är inte särskilt lockande just nu när jag knappt orkar gå ur sängen..
    Imorse hade jag bestämt att jag verkligen skulle jobba, mot alla odds! Det slutade med att jag blev så fruktansvärt trött och tagen efter morgonduschen att jag nästan svimmade i sovrummet och min sambo satt bredvid mig på golvet och smekte mig över ryggen tills jag mådde bättre.
    Jag känner mig så kass och har så dåligt samvete över att jag inte klarar av att arbeta, men vad är alternativet..

• 1000

Känner mig nere som fan idag. Känner igen jobbsituationerna med trötthet o illamående. Jobbar som passhandläggare så ska va proffsig i lucka mot massa folk hela dagarna. Inte alltid det lättaste när spyan sitter i halsen. Börjat få plitor här o var och igår frågade jag min kille om han fortfarande tycker jag e sexig, då svarade han: nä inte när du springer runt o hulkar hela tiden kanske... Aotch i mitt hjärta! Här kämpar jag på med mat o illamående för bebisen o så har jag tydligen gått o blivit osexig t på köpet... Fast jag är -2,5kg och tuttarna som ballonger. :(

V 9+ nu, bf 25/6 -13, 1a barnet, Stockholm.
  • Madelen21

måste fråga en sak

jag tänkte att jag ska baka pizza i helgen å då tänkte jag lägga på salami. har köpt lösvikt...

nån som vet om man bör frysa den innan?? läst så mkt om toxoplasma å allt va d heter.. 

• vigillarmtb

M21 frys den först! Och vad gott, lycka till

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~