• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg

När jag är uppe och går (ligger mest pga illamåendet och huvudvärken) så får jag utan undantag alltid mensvärk känslor om det är längre än inom lägenheten. Som exempel från bilen in till simskolan idag eller inne på affären osv.. Inga långa promenader med andra ord utan vardagsgång :P

Börjar kännas olustigt.. Som att jag ska starta ett mf eller nått om jag går för länge :S

• ThereseJohansson
    Ålder på dig och din partner:
    Jag 28 och mannen 29

Var det en planerad graviditet?
    Helt planerat! Tog sista p-sprutan i februari så den gick ut i maj, vi gifte oss i Juni efter 10år tillsammans..vi plussade i september. Total lycka! Glad

Hur fick du reda på att du var gravid?

Tog ett grav test på morgonen för beräknad dag för mens

Hur reagerade du?
    Trodde inte riktigt det var sant först...och när vi väl förstod att det verkligen var ett pluss så ville vi bara skrika ut glädjen och berätta för alla

Har du barn sen innan?
    Detta blir första

Är du i ett förhållande och i så fall, hur ser det ut? (sambo, gift osv)
    Gift sedan i sommras, vart tillsammans i 10år

Hur bor du?
    Radhus

Var?
    Lund

Vilken vecka är du i?
    13

Har du några cravings?
    Har haft på julskinka och knäcke men tog mig igenom det utan Tungan ute

Hur mår du?
    Mådde lite illa i början men gick snabbt över, efter ca 2v. Men är extremt trött!! Skulle bara vilja dra täcker över huvudet och sova i 1månad eller nått sånt..

Är den här graviditeten lik dina tidigare?/ Känns det som du trodde att vara gravid?
    Är oerhört glad och lycklig över att vara gravid, har ju inget att jämföra med men visst är det helt fantastiskt att det växer in liten i mig

Har du gjort något ultraljud ännu?
    Nope

När är bebisen beräknad?
    3 Juni Hjärta

Ska ni ta reda på om det är en flicka eller pojke?
    Jo, vi är för nyfikna för att kunna hålla oss. Oavsett om det är en pojke eller flicka så kommer vi ju givetvis älska den precis lika mycket. Så det är enbart av ren nyfikenhet som vi vill veta.

Hur vill du föda?
    Eftersom jag har dålig rygg är det tal om ev kejsarsnitt för både bebisen och min skull. Återstår att se, ska betämmas i v28

• tantS
    AlexandraViberg skrev 2012-11-21 18:39:47 följande:
    När jag är uppe och går (ligger mest pga illamåendet och huvudvärken) så får jag utan undantag alltid mensvärk känslor om det är längre än inom lägenheten. Som exempel från bilen in till simskolan idag eller inne på affären osv.. Inga långa promenader med andra ord utan vardagsgång :P

Börjar kännas olustigt.. Som att jag ska starta ett mf eller nått om jag går för länge :S

Nä så lätt kan det väl inte gå. Jag har sprungit efter bussen några gånger och då också fått mensvärkskänningar. Sitter sen och gnider mig på magen och känner mig jättegravid med en mage som inte syns ^^
  • AlexandraViberg

Ja jag känner mig inte gravid i magen så värst mycket, bara pga illamåendet och huvudvärken :P

Ibland tror jag att jag inte är gravid.. Men hoppas såklart att bebisen lever. Men känns ju jätte jobbigt att inte kunna röra sig utan mensvärk liksom. Nåväl! Skönt att någon annan har liknande så känns det bättre :)
    Tack för svaret!

• Solrosen82

Ålder på dig och din partner: Jag är 30 och min man 39

Var det en planerad graviditet? Ja

Hur fick du reda på att du var gravid? Jag testade några dagar efter bim

Hur reagerade du? Chockad och förvånad, vi var inte beredd på att det skulle ta sig direkt.

Har du barn sen innan? Ja, en dotter född -06 och en son född -07.

Är du i ett förhållande och i så fall, hur ser det ut? (sambo, gift osv) Vi är gifta sen april i år. Har varit tillsammans i 8.

Hur bor du? Villa

Var? Kalix

Vilken vecka är du i? 12 (11+3)

Har du några cravings? Mjölkprodukter, ost, citrusfrukter och andra fräscha frukter.

Hur mår du? Mer eller mindre småilla hela tiden.

Är den här graviditeten lik dina tidigare?/ Känns det som du trodde att vara gravid? Jag mår lite bättre denna gången än med de andra. Men sjukt hungrig.

Har du gjort något ultraljud ännu? Nej

När är bebisen beräknad? 8 juni

Ska ni ta reda på om det är en flicka eller pojke? Nej, det får bli en överraskning. Men det känns som en tjej.

• Solrosen82
    AlexandraViberg skrev 2012-11-21 19:31:58 följande:
    Ja jag känner mig inte gravid i magen så värst mycket, bara pga illamåendet och huvudvärken :P

Ibland tror jag att jag inte är gravid.. Men hoppas såklart att bebisen lever. Men känns ju jätte jobbigt att inte kunna röra sig utan mensvärk liksom. Nåväl! Skönt att någon annan har liknande så känns det bättre :)

Tack för svaret!

Jag fick tidigt sammandragningar när jag promenerade i mina tidigare graviditeter. Det är säkert ingen fara, men samtidigt vill man ju inte riskera nåt.
  • Solrosen82

Angående fosterrörelser som ni skrev om tidigare så kände jag av dem från vecka 13 förra gången jag var gravid och nu misstänker jag att jag känt något. Är i vecka 12. Men det är ju 3:e barnet så det är lättare att känna igen rörelserna

• AlexandraViberg

Nädu! Är väl extra nojjig eftersom det tog tid att bli gravid men nu måste jag skärpa mig, men just mensvärk känns extra olustigt.. :/

• Madelen21
    lder på dig och din partner:
    Jag 28 och sambon 30

Var det en planerad graviditet?
    Ja

Hur fick du reda på att du var gravid?

Trodde verkligen inte att d skulle bli nåt... men tog ett test på skojs skull samma dag ja skulle ha mens å vips så var där 2 streck som bara blev starkare ju mer man testade.

Hur reagerade du?
    Jag blev såklart super glad men trodde inte d va sant riktigt förens x antal graviditets tester senare :)

Har du barn sen innan?
    Ja flicka född 07 och pojke född 10

Är du i ett förhållande och i så fall, hur ser det ut? (sambo, gift osv)
    sambo förlovad sen 05 å varit ihop i 10 år i februari

Hur bor du?
    hus

Var?
    Gagnef, Dalarna

Vilken vecka är du i?
    10+1

Har du några cravings?
    Inget speciellt än... har väldigt svårt för mkt olika saker, bröd till frukost tex.

Hur mår du?
    Har mått väldigt illa och varit väldigt trött. tröttheten är lite bättre men illamåendet finns kvar fast det är lite bättre... men jag kan lätt lägga mig kl 19 å sova hela natten.

Är den här graviditeten lik dina tidigare?/ Känns det som du trodde att vara gravid?
    Nja jag tycker att jag har mått mkt mer illa denna gången och varit mera trött.. ja självklart känns det som jag trodde.

Har du gjort något ultraljud ännu?
    nä d blir nog i januari.

När är bebisen beräknad?
    17 JuniHjärta

Ska ni ta reda på om det är en flicka eller pojke?
    Ja för att vi är nyfikna och för att det är lite lättare å planera mm :) Nog för att vi redan har allt som behövs men endå :)

Hur vill du föda?
    Naturligt och med lustgas. Har klarat mig på lustgas båda ggrna.

• SunnaLiv
    Lillpluttan skrev 2012-11-21 16:14:23 följande:
    Sunnaliv: vi ska flytta till Malmö från sthlm.. Vart i Malmö bor du? I helgen köpte vi en 3:à i Rörsjöstan/Värnhem. Mitt emot Rörsjöparken. Känner du till det området?
    har bott där i mina yngre år och skulle säga att det är ett väldans lugnt och fint område, centralt och det räknas väll till som de mer finare områdena. Själv bor jag mellan möllan och triangeln , det är lite väl centralt för min del just nu känner ja som har ett barn på 1 år, skulle vilja bo lite mer grönt o skönt.
    Va roligt att det är lite malmö tjejer som väntar smått här :) 
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~