Ålder på dig och din partner:
Jag 28 och mannen 29
Var det en planerad graviditet?
Helt planerat! Tog sista p-sprutan i februari så den gick ut i maj, vi gifte oss i Juni efter 10år tillsammans..vi plussade i september. Total lycka! 
Hur fick du reda på att du var gravid?
Tog ett grav test på morgonen för beräknad dag för mens
Hur reagerade du?
Trodde inte riktigt det var sant först...och när vi väl förstod att det verkligen var ett pluss så ville vi bara skrika ut glädjen och berätta för alla
Har du barn sen innan?
Detta blir första
Är du i ett förhållande och i så fall, hur ser det ut? (sambo, gift osv)
Gift sedan i sommras, vart tillsammans i 10år
Hur bor du?
Radhus
Var?
Lund
Vilken vecka är du i?
13
Har du några cravings?
Har haft på julskinka och knäcke men tog mig igenom det utan 
Hur mår du?
Mådde lite illa i början men gick snabbt över, efter ca 2v. Men är extremt trött!! Skulle bara vilja dra täcker över huvudet och sova i 1månad eller nått sånt..
Är den här graviditeten lik dina tidigare?/ Känns det som du trodde att vara gravid?
Är oerhört glad och lycklig över att vara gravid, har ju inget att jämföra med men visst är det helt fantastiskt att det växer in liten i mig
Har du gjort något ultraljud ännu?
Nope
När är bebisen beräknad?
3 Juni 
Ska ni ta reda på om det är en flicka eller pojke?
Jo, vi är för nyfikna för att kunna hålla oss. Oavsett om det är en pojke eller flicka så kommer vi ju givetvis älska den precis lika mycket. Så det är enbart av ren nyfikenhet som vi vill veta.
Hur vill du föda?
Eftersom jag har dålig rygg är det tal om ev kejsarsnitt för både bebisen och min skull. Återstår att se, ska betämmas i v28