• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Lillpluttan

Brukar gilla pizza och kebab.. Sedan jag blev gravid kan jag inte, utan mår illa av tanken på pizza.. Blir sallad nu för tiden för min del när vi beställer hämtmat.. Föredrar kall mat om det går men äter ändå det mesta.. Har ju fått kraving på Brie. Åt en liten liten bit i helgen. Köpte den på tub idag och den var supergod. Får bli den på macka/kex i fortsättningen.. Mums!

• Lillpluttan

Min snälla man går till affären på kvällen om jag vill ha nåt.. Fast han är minst lika sugen själv ;)

• Pellefanten

Jag har fått min första craving iaf, med dottern hade jag ingen alls. Men nu rostat bröd med apelsinmarmelad och ost. Sjukt gott :)

• Lillpluttan

Mums! Min förstfödde är decemberbarn. Gissa om jag craving på Lussebullar!! Åt dem varje kväll..

• Pellefanten

Hehe jag själv tycker inte om lussebullar men tydligen ska jag baka sånna på order av min lillasyster

• mytol
    Ålder på dig och din partner: Jag 29 år, sambo 32 år

Var det en planerad graviditet? Nej på det sättet att jag var mitt uppe i min viktminskning så därför skyddade vi oss kring äl. Detta var första månaden vi inte använde oss utav ältester för att ja trodde att ja kände kroppen så pass bra. Vi avvaktade 7 dagar efter äl med sex men ändå så lyckades det ta sig. Samtidigt så var vi båda medvetna om att detta inte är en säker metod å skulle det inte blivit nu så hade vi tänkt börja försöka under början av 2013.

Hur fick du reda på att du var gravid? Brösten började ömma, ett tecken jag kände igen sonen. Tog ett gravtest efter några dagar.

Hur reagerade du? Blev jätteglad.

Har du barn sen innan? Vi har en son född januari 09

Är du i ett förhållande och i så fall, hur ser det ut? (sambo, gift osv) Sambo sen 11 år tillbaka 

Hur bor du? Vi bor i en bostadsrätt, en trea.

Var? Norrköping, östergötland

Vilken vecka är du i? v 12, 11+0.

Har du några cravings? citrusfrukter, citronvatten!!

Hur mår du? Mår illa varje dag, kräks inte varje dag längre tack vare lergigan tabletterna. Foglossningen har redan börjat.

Är den här graviditeten lik dina tidigare?/ Känns det som du trodde att vara gravid? Mår mkt bättre denna gång. Under förra graviditeten hade jag redan vid det här laget varit inlagd på sjukhuset varje vecka sen vecka 5. Kunde vara hemma i ca 4-5 dagar å sen inlagd med dropp i några dagar. Så höll det på ända tills min son föddes 12 dagar över tiden. Jag är otroligt lättad över att min hyperemesiss inte alls är lika illa denna gång.

Har du gjort något ultraljud ännu? vul i 7+1 då vi såg ett pickande hjärta.

När är bebisen beräknad? 12 juni

Vilken vecka är du i nu? v 12, 11+0

• mytol

Dom två sista kom visst inte med
    Ska ni ta reda på om det är en flicka eller pojke?  

Ska ni ta reda på om det är en flicka eller pojke? Nej, den överraskningen sparar vi på.

Hur vill du föda?
    Vaginalt, gärna utan smärtlindring. Min första förlossning tog bara 5 timmar och ngn bedövning hanns inte med och sen hann vi bara vara på förlossningssalen i 15 minuter så lustgasen hanns inte heller med. Hoppas ju självklart på en lika smidig förlossning men det vet man ju aldrig. 

• Ung Mamma 91

Ålder på dig och din partner:
    Jag är 21 och sambon är 25. 

Var det en planerad graviditet?
    Nej , jag gick på p-piller så var nog en chock.

Hur fick du reda på att du var gravid?
    På gyn mottagningen då jag själv hade tagit 3 test men aklla visade neg.
    Tänkte något fel måste ju vara trasigt då jag har så ont, 

Hur reagerade du?
    Grät i floder. Visste inte vart jag skulle ta vägen eftersom vi har 2 småbarn
    från förut. 

Har du barn sen innan?
    Ja. William 2 år och Kevin snart 11 månader. 

Är du i ett förhållande och i så fall, hur ser det ut? (sambo, gift osv)
    Ja vi är sambos sedan 3 år tillbaka. 

Hur bor du?
    Lägenhet än så länge men vi väntar på tillfället å skaffa radhus. 

Var?
    Södertälje. 

Vilken vecka är du i?
    10. 11 imorgon. 

Har du några cravings?
    Oja! Händer titt som tett. Får sånadär konstiga sug av saker som jag
    inte ens tycker om! 

Hur mår du?
    Rätt så bra bara jag tar lergigan. Innan dess var det nog dåligt. Spydde
    och mådde riktigt kass! 

Är den här graviditeten lik dina tidigare?/ Känns det som du trodde att vara gravid?
    Nej. Mådde inte illa alls illa med dom 2 första.  Så kan ju må hända att det 
    är en tjej nu men har inga förhoppningar. 

Har du gjort något ultraljud ännu?
    Tja , om det räknas hos gyn i vecka 6 ;) Men ska på KUB den 11 dec. 

När är bebisen beräknad?
    20 Juni. 

Vilken vecka är du i nu?
    9+6
    Ska ni ta reda på om det är en flicka eller pojke?  
    Jag vet inte ennu. Tror jag endå kommer att se det själv på UL.
    Hände med dom 2 förra men höll det hemligt för partnern. 

Hur vill du föda?
    På förlossningen med en massa lustgas och hoppas på att det går fort. 

• SunnaLiv

tycker inte att det är oki att röka eller dricka alkohol under sin graviditet.Tycker att man kan jobba lite mer med sig själv och sluta om man nu bestämt sig för att skaffa barn.BIG BIG NO!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~