Ålder på dig och din partner: Jag 29 år, sambo 32 år
Var det en planerad graviditet? Nej på det sättet att jag var mitt uppe i min viktminskning så därför skyddade vi oss kring äl. Detta var första månaden vi inte använde oss utav ältester för att ja trodde att ja kände kroppen så pass bra. Vi avvaktade 7 dagar efter äl med sex men ändå så lyckades det ta sig. Samtidigt så var vi båda medvetna om att detta inte är en säker metod å skulle det inte blivit nu så hade vi tänkt börja försöka under början av 2013.
Hur fick du reda på att du var gravid? Brösten började ömma, ett tecken jag kände igen sonen. Tog ett gravtest efter några dagar.
Hur reagerade du? Blev jätteglad.
Har du barn sen innan? Vi har en son född januari 09
Är du i ett förhållande och i så fall, hur ser det ut? (sambo, gift osv) Sambo sen 11 år tillbaka
Hur bor du? Vi bor i en bostadsrätt, en trea.
Var? Norrköping, östergötland
Vilken vecka är du i? v 12, 11+0.
Har du några cravings? citrusfrukter, citronvatten!!
Hur mår du? Mår illa varje dag, kräks inte varje dag längre tack vare lergigan tabletterna. Foglossningen har redan börjat.
Är den här graviditeten lik dina tidigare?/ Känns det som du trodde att vara gravid? Mår mkt bättre denna gång. Under förra graviditeten hade jag redan vid det här laget varit inlagd på sjukhuset varje vecka sen vecka 5. Kunde vara hemma i ca 4-5 dagar å sen inlagd med dropp i några dagar. Så höll det på ända tills min son föddes 12 dagar över tiden. Jag är otroligt lättad över att min hyperemesiss inte alls är lika illa denna gång.
Har du gjort något ultraljud ännu? vul i 7+1 då vi såg ett pickande hjärta.
När är bebisen beräknad? 12 juni
Vilken vecka är du i nu? v 12, 11+0