• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Valborgs

Räknar ni från första värken då? :)
    Här tog det tre dygn båda gångerna, men 10 år mellan, så räknades som förstagångsföderska på båda. Räknas detta som andra grav då tro? 1,5 dygn låter ju underbart! ;)
    På fl låg jag 18h med första och 9h med andra (efter att ha blivit hemskickad en gång med båda)

• Ung Mamma 91
    Valborgs skrev 2012-11-22 16:16:55 följande:
    Räknar ni från första värken då? :)
    Här tog det tre dygn båda gångerna, men 10 år mellan, så räknades som förstagångsföderska på båda. Räknas detta som andra grav då tro? 1,5 dygn låter ju underbart! ;)
    På fl låg jag 18h med första och 9h med andra (efter att ha blivit hemskickad en gång med båda)
    Aa , blev igångsatt med båda :P
  • AlexandraViberg

Och min tog några minuter från första snittet :P

Jag blir ju förstagångsföderska nu på vaginal väg, om det nu blir så. Blir spännande men läskigt. Har inte helt bestämt sätt än men vill ju uppleva en vanlig förlossning men är så rädd för att snittet ska spricka..

Nån här som fött vanligt efter snitt?

• kluckis

Hej alla! :)
    Efter vårt UL i måndags känner jag mig lugn och njuter av graviditeten:)
    Vecka 12 (11+6) idag:)
    Så nu när allt rullar på och symtomen börjar trappas av är jag mindre aktiv här på FL. Mkt eftersom jag evt att bebisen mår bra och vill inte läsa och bli orolig av alla konstiga och hemska inlägg som finns i alla möjliga trådar!
    Nu ska jag bara ta hand och min själv och fixa upp livet och ta vara på varje dag!

Men ni som vill kan följa min graviditet på bloggen:)
    Kommer skriva hur det är att vara gravid och kronisk sjuk och hur man tänker när man skaffa barn som nästintill arbetslös!

http://kmv.blogg.se/

kmv.blogg.se Första barnet-Bf 6jun ♥
  • Baby Lei
    kluckis skrev 2012-11-22 16:31:15 följande:
    Hej alla! :)
    Efter vårt UL i måndags känner jag mig lugn och njuter av graviditeten:)
    Vecka 12 (11+6) idag:)
    Så nu när allt rullar på och symtomen börjar trappas av är jag mindre aktiv här på FL. Mkt eftersom jag evt att bebisen mår bra och vill inte läsa och bli orolig av alla konstiga och hemska inlägg som finns i alla möjliga trådar!
    Nu ska jag bara ta hand och min själv och fixa upp livet och ta vara på varje dag!

Men ni som vill kan följa min graviditet på bloggen:)
    Kommer skriva hur det är att vara gravid och kronisk sjuk och hur man tänker när man skaffa barn som nästintill arbetslös!

kmv.blogg.se/

Grattis till det fina ultraljudet! På måndag är det min tur...
    Vad har du för sjukdom? Och vad jobbar du med?
  • Baby Lei

Jag har bläddrat tillbaka och läst era svar på enkäten. Vad kul att se vilka ni är!
    Sammanfattningsvis är ganska många unga (i 20-årsåldern) bor i Malmö med sambo, och har flera barn :)

• tantS

Vecka 12s nya symtom: Andfåddhet (Kan inte kasta en boll till katten utan att blå flåsig), synliga blodkärl på bröst och lite varstans på kroppen samt smärta i ländryggen som blir värre när jag går. Kan det va foglossning eller nåt sånt redan? Fick ont där efter zumban sist, när vi vickade på höfterna, men de la sig till dagen efter. Nu sitter jag här med vetekudde och vill att det ska släppa. Symtom som försvunnit är yrsel och den värsta gasigheten :P

Är vi så många malmötjejer? =) Tyckte jag kunde räkna till tre..? =) Roligt hursom! 

• kluckis
    Baby Lei skrev 2012-11-22 16:42:34 följande:

Grattis till det fina ultraljudet! På måndag är det min tur...
    Vad har du för sjukdom? Och vad jobbar du med?
    Tack :)
    EDS och jag jobbar som timvikarie inom vården/persnolig assistent:)
    Du får kolla på bloggen! Kommer snart upp med ett inlägg om hur dte är att ha sjukdomen och vara gravid osv :)  
    kmv.blogg.se Första barnet-Bf 6jun ♥
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~