Ålder på dig och din partner:
Jag är 34 år, pojkvännen 29 år
Var det en planerad graviditet?
Nej inte det minsta! Men vi är båda väldigt glada :)
Hur fick du reda på att du var gravid?
Mensen var några dagar sen men hade mensvärk så jag trodde bara att den var just lite sen. Frös massor på kvällarna och en kompis skämtade och sa att jag kanske var gravid. När mensen var en vecka sen tog jag ett test och det blev positivt på en gång!
Hur reagerade du?
Jag blev chockad, lite rädd och glad på samma gång, en overklighetskänsla
Har du barn sen innan? Nej
Är du i ett förhållande och i så fall, hur ser det ut? (sambo, gift osv)
Pojkvän sen 5 månader, särbo (vi bor ca 10 mil från varandra), men vi planerar att flytta ihop
Hur bor du?
Hyreslägenhet, 2:a
Var?
Gävleborg
Vilken vecka är du i?
v 13, 12+3
Har du några cravings?
Njää.. tror inte det, inget särskilt som jag absolut inte kan leva utan iallafall
Hur mår du?
Har varit "åksjuk" till och från, väldigt väldigt trött. Känner inte riktigt igen mig själv ibland. Orkeslös. Hade en period runt v 6-9 när jag hade avsmak för väldigt mycket olika maträtter
Är den här graviditeten lik dina tidigare?/ Känns det som du trodde att vara gravid?
Är väl ungefär som jag tänktet mig, fast jag tycker att det är mycket mer obehagligt än vad jag trodde att känna när livmodern växer. Särskilt ibörjan var det riktigt jobbigt och jag mådde inte alls bra av att kroppen inte kändes som den brukar
Har du gjort något ultraljud ännu?
KUB i v 11+4
När är bebisen beräknad?
2 juni
Ska ni ta reda på om det är en flicka eller pojke?
Det har vi inte riktigt tagit ställning till än, men just nu lutar det åt att vi inte kommer att göra det
Hur vill du föda?
Har inte tänkt på det än, har haft fullt upp med att ta in att jag är gravid