• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Baby Lei
    Ung Mamma 91 skrev 2012-11-23 10:04:09 följande:
    hhihi okej! :D kunde ni konstatera något med illamåendet också ? Jag har mått hur bra som helst med dom 2 första men nu mår jag riktigt urk :(
    Hehe. njae, inte med illamående, där verkade det också variera faktiskt. Men däremot så verkade det som att de som väntat flickor varit sugna på citrusfrukter. Gärna citroner! Om det stämmer så väntar jag i alla fall en tjej.
     Glad
    Valborgs skrev 2012-11-23 10:22:50 följande:
    Jag har två tjejer, första gången +30, men då vräkte jag i mig mat oxå.. Andra gången +17 och då tyckte jag att jag åt ganska bra ändå, gick ner till vecka 20 ca men sen gick det fort upp.. Hoppas inte det slutar på +17 denna gång oxå.

Har mått lite illa med alla, men inte kräkts med någon. Enda skillnaden denna gång mot innan är att jag inte har haft ont i brösten alls.. Får väl se om det visar sig bero på att det är en pojk nu.. :)
    Brösten pratade vi också om! Det verkade som att alla hade haft mest ont i brösten under sina första 1-2 graviditeter.

17 kilo är väl en ganska normal siffra att gå upp?
    Kickilina skrev 2012-11-23 10:31:00 följande:
    Tyckte också att jag kände sprattel...men det kan ju inte vara möjligt såhär tidigt tänkte jag sedan...men kanske Det fick mig att längta ännu mer i alla fall...

Världens bästa jobb!! Jobbar dock bara natt och det kommer nog inte hålla i längden...

Spelar nog ingen roll om det är tjej eller kille i magen...Gått upp ca 20 kg med båda mina, en av var sort har jag. Däremot funderar jag lite på det här med att om man har en flicka i magen så sägs det att hon stjäl mammans skönhet, men det gör inte gossen. Tyckte själv att jag såg ut som en kossa med tösen, fick finnar, glåmig hud...medan med gossen lyste jag, såsom gravida kan göra ibland. Kanske har det att göra med testosteron/östrogen och sånt att göra??? 
    Nattjobb låter sjukt tungt som gravid. Jag kan knappt hålla ögonen öppna efter kl 21 på kvällarna.
    melikey0u skrev 2012-11-23 10:37:00 följande:
    Måste bara få skriva av mig :0!!!!

Min kille ringde i morse å väckte mig med ett skräck samtal :/ han kanske får gå hem om en vecka om inte mer jobb kommer in :( men då kommer han ju med sin bästa idé någon sin å säger - du kan ju jobba så e jag pappa ledig!! Jag bara men ska du amma då eller? Du kan ju tro att jag kan börja pumpa ut mjölk när jag sitter i kassan på jobbet!! Det är inte alltid jag kan gå ifrån!!! Känns som allt kvittar!! Sa bara åt han att du får vi väl överväga abort då för detta kommer inte funka!! Men de vägra han (skönt ändå).. Ser nästan heller att han börjar sälja knark igen att jag ska jobba!! Vet jävligt ego men så känner jag nu!!! :(
    Har han försörjt sig på knarkförsäljning innan? Det låter ju inte som en så supersmart plan om du inte vill bli ensamstående med en pappa i fängelse. Han är väl med i a-kassan? Och sätta allt krut på att söka ett nytt jobb. (även om han inte får gå redan i nästa vecka, så låter ju jobbet inte så stabilt).
    Hoppas att det löser sig.

• Valborgs

Jo, 17 är nog rätt normalt, speciellt som jag var normalviktig innan andra grav. Men denna gång vägde jag mer och kommer sluta på tresiffrigt om jag går upp 17 igen.

En graviditet väger väl egentligen 9kg? Min BM rådde mig till att inte gå upp mer än 6kg denna gång, får väl se hur det går.. :)

Kul att ni pratade om spända bröst eller inte.. :) kan nog lägga ner tankarna om andra könet då.. :) Fast även om det hade varit kul med en pojk eftersom jag har tjejer sen innan så hoppas jag nog lite på tjej ändå, eftersom jag vet lite mer hur det "funkar".. Men blir lika glad för båda delarna givetvis.. :)

Pratade förresten lite om namn här idag igen, jag hade svårt att somna inatt så letade namn igen.. :)
    Och fastnade för Tove! Har inte ens tänkt på det innan, men fint är det.. :)

• Kickilina

Valborgs: Jaa...namndiskussioner är alltid kul! Tove - superfint! Har jag också funderat på. Vad heter dina andra töser?
    Jag har funderingar kring, Bonnie, Kerstin, Ellie, Hilda på en flicka och Charlie, Bertil, Sigge på pojk.
    Mina heter Alma och Ebbe.

• Valborgs

Ja, visst är det kul med namn.. :) vet inte hur många gånger jag kollat igenom almanackan :) men sambon är kräsen tyvärr.
    Sigge gillar jag oxå, men inte sambon.
    Mina töser heter Emilia och Alva. Emilia bestämdes när hon låg i magen, Alva däremot hette Isabelle sina första timmar :) Hade Emilia varit en pojk var vi inne på Jakob och Alva var mer tveksamt, men lutade mot Alexander eller Jakob. Kollade ni kön med era? :)

• AlexandraViberg

Mina föräldrar hade så mycket fantasi så om jag var man hade jag hetat Alexander :P

Här blir det Anton och Alicia iallafall. Mellannamn och allt bestämt med :P

• Valborgs

Alex som Alex.. ;)
    Inga andranamn bestämda här ännu, men Alvas var bestämda innan hon låg i magen (bara att vi bytte tilltalsnamn till ett av andranamnen :)) så är lite förvånad över mig själv, att jag har så svårt att hitta namn som fastnar den här gången.. :)

• Natan

Om det blir en pojke ska den heta Maximilian och om det blir en flicka ska den heta Minou :) Maximilian har jag haft som favoritnamn sen jag var 16 år och det var då jag bestämde mig att om jag en dag får en pojke ska han heta det. Tur att min blivande man tycker det är lika fint som jag!

• Madelen21

ja ser att det pratas namn för fullt..

mina 2 barn heter agnes och theo

jag kommer inte på några just nu men ja... alice å alicia hade vi även i åtanke med första barnet
    vi får se :) ska kolla på ul först :)

om denna blir en flicka har jag dessa förslag:
    alice
    alicia
    wilma

pojke:
    edvin
    melwin

• AlexandraViberg

Mellannamn är alltid släktnamn för oss, fast först födda pojken döps tydligen alltid efter pappa i makens släkt så vår pojk får två mellannamn för jag har lovat pappa sen jag var 11 år att döpa en son efter hans farfar och vet ju inte hur många söner man får så det får bli första :P

Och dottern är döpt efter dennes fru och om bebis är tjej blir det efter farmor Kerstin :)

En kompis födde barn inatt! En super söt tjej! Lite sugen man blir nu då! Nu får månaderna gå snaaaaabbare!

• LindaMJ

vilka fina namn :D 
    vi har bestämt Melissa om det blir en flicka men pojknamn har vi inte kommit på nåt än 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~