• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • mytol
    Valborgs skrev 2012-11-23 08:13:21 följande:
    Mytol: det känns ju lugnande :) hur mycket gick du upp totalt den graviditeten sen?
    8 kg
  • Ung Mamma 91

Visst är det så då man väntar flickor blir man riktigt rund överallt ? :P Vet bara att min kompis hade så och hon gick upp typ 30 kg , jag har bara gått upp högst 5 kg me killarna :P eller är jag helt ute å cyklar ?

• Baby Lei
    Kickilina skrev 2012-11-22 17:05:33 följande:
    Japp, jobbar på förlossningen som barnmorska. Vilken förlossning! Låter som en äldre barnmorska...som kanske jobbat lite för länge på förlossningen. Men ibland blir man allt förvånad, framförallt när det handlar om ultrasnabba försföderskor, men alla förlossningar är unika och som barnmorska är det viktigaste att lyssna på kvinnan och känna in hur hon har det...Ja, du får gasa in vid första värken
    Vilket fantastiskt jobb du har! Var beredd på att bli pepprad med frågor härinne när juni börjar närma sig..Glad
    Trivs du som BM? 
  • Pellefanten

Jag låg i sängen i går kväll/natt å tyckte mig känna bebis men avfärdade det. I morse kände jag samma igen. Nu är jag säker det måste varit bebis. Kändes precis som med dottern som också kände jätte tidigt typ v12-13. :)

• Baby Lei
    Ung Mamma 91 skrev 2012-11-23 09:26:28 följande:
    Visst är det så då man väntar flickor blir man riktigt rund överallt ? :P Vet bara att min kompis hade så och hon gick upp typ 30 kg , jag har bara gått upp högst 5 kg me killarna :P eller är jag helt ute å cyklar ?

Tror att vi bär våra barn olika helt enkelt. I en helt ovetenskaplig undersökning (på en tjejmiddag härom helgen..hehe) så konstaterade vi att de som gått upp lite (typ 5-6 kg) hade gjort det med alla sina barn, både flickor och pojkar. 
      De som hade gått upp mycket 20 kg och mer hade också gjort det med både flickor och pojkar, och de som hade väldigt stor skillnad på sina olika graviditeter hade ätit mer eller mindre eller brytt sig om kosten mer eller mindre de olika gångerna kunde de konstatera. 
  • Baby Lei
    Pellefanten skrev 2012-11-23 09:50:04 följande:
    Jag låg i sängen i går kväll/natt å tyckte mig känna bebis men avfärdade det. I morse kände jag samma igen. Nu är jag säker det måste varit bebis. Kändes precis som med dottern som också kände jätte tidigt typ v12-13. :)

Åh! Det längtar jag ihjäl mig efter!! Känner ingenting ännu. Trycker du  på magen för att känna något eller ligger du bara stilla?
  • Ung Mamma 91
    Baby Lei skrev 2012-11-23 09:52:44 följande:

Tror att vi bär våra barn olika helt enkelt. I en helt ovetenskaplig undersökning (på en tjejmiddag härom helgen..hehe) så konstaterade vi att de som gått upp lite (typ 5-6 kg) hade gjort det med alla sina barn, både flickor och pojkar. 
      De som hade gått upp mycket 20 kg och mer hade också gjort det med både flickor och pojkar, och de som hade väldigt stor skillnad på sina olika graviditeter hade ätit mer eller mindre eller brytt sig om kosten mer eller mindre de olika gångerna kunde de konstatera. 
    hhihi okej! :D kunde ni konstatera något med illamåendet också ? Jag har mått hur bra som helst med dom 2 första men nu mår jag riktigt urk :(
  • Valborgs

Jag har två tjejer, första gången +30, men då vräkte jag i mig mat oxå.. Andra gången +17 och då tyckte jag att jag åt ganska bra ändå, gick ner till vecka 20 ca men sen gick det fort upp.. Hoppas inte det slutar på +17 denna gång oxå.

Har mått lite illa med alla, men inte kräkts med någon. Enda skillnaden denna gång mot innan är att jag inte har haft ont i brösten alls.. Får väl se om det visar sig bero på att det är en pojk nu.. :)

• Kickilina
    Pellefanten skrev 2012-11-23 09:50:04 följande:
    Tyckte också att jag kände sprattel...men det kan ju inte vara möjligt såhär tidigt tänkte jag sedan...men kanske Det fick mig att längta ännu mer i alla fall...
    Baby Lei skrev 2012-11-23 09:47:33 följande:
    Vilket fantastiskt jobb du har! Var beredd på att bli pepprad med frågor härinne när juni börjar närma sig..Glad
    Trivs du som BM? 
    Världens bästa jobb!! Jobbar dock bara natt och det kommer nog inte hålla i längden...
    Ung Mamma 91 skrev 2012-11-23 09:26:28 följande:
    Spelar nog ingen roll om det är tjej eller kille i magen...Gått upp ca 20 kg med båda mina, en av var sort har jag. Däremot funderar jag lite på det här med att om man har en flicka i magen så sägs det att hon stjäl mammans skönhet, men det gör inte gossen. Tyckte själv att jag såg ut som en kossa med tösen, fick finnar, glåmig hud...medan med gossen lyste jag, såsom gravida kan göra ibland. Kanske har det att göra med testosteron/östrogen och sånt att göra??? 
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~