• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Valborgs

Ja, man längtar ännu mer när släkt och vänner får nu.. Har verkligen babyboom omkring oss nu och fick veta precis att en vän väntar barn i juli nu och en till nära vän i april. Mys! :)

Har två andranamn till mina tjejer, första fick släktnamn från min sida och sin farmors andranamn. Andra fick släktnamn på längre håll, förutom Isabelle som jag inte sett i släktforskningspapprena. Där kan man förresten hitta många fina namn :)

• LindaMJ

jag var med om en lite tråkig händelse, min bror ska också få barn snart och då frågade jag om de hade kommit på något namn än men det hade dom inte och så frågade dom mig om vi hade kommit på nåt, och jag sa Melissa, dagen efter äger han att de har ett namn de funderar på och han säger Melli, vilket jag tycker är väldigt tråkigt av han med tanke på att det är ett smeknamn för Melissa och vi kommer kalla vårat barn de om det blir en tjej. så jag vet inte vad han tänkt där..

• AlexandraViberg

Jag har alltid sagt att det är bra att vara första syskon som får barn, välja och vraka bland släktnamnen ;P

Inga nära vänner till mig väntar barn i samband med mig.. Bara en gammal kompis som jag inte pratar med längre! Men man får väl nya vänner på föräldragrupper också :)

• Valborgs

Ja, det får man absolut. Vi är ett gäng på 8 personer som träffas flera gånger i veckan nu och har gjort sen i januari, hoppas det fortsätter med någon träff då och då när alla börjat jobba oxå.

• Valborgs

Tråkigt Linda.. :( Funderar ni fortfarande på Melissa eller börjat tänka på något annat nu när de "snodde" namnet?

• LindaMJ
    Valborgs skrev 2012-11-23 14:50:41 följande:
    Tråkigt Linda.. :( Funderar ni fortfarande på Melissa eller börjat tänka på något annat nu när de "snodde" namnet?
    Ja jag fastnade vid Melissa för flera år sedan så vi ska ha kvar det, sen vet man ju aldrig ifall man ändrar sig när man väl ser sitt barn. Men jag hoppas att dom kommer på nåt annat namn istället, dom har ju fått reda på nu att det ska bli en flicka.Får ju vara glad iallafall att de inte sa exakt samma namn
  • mco

Har också varit med om de som "snott" namn. Usch vilken besvikelse!
    MEN kan säga att det fick bli två Wille i släkten då.
    Denna gången väntar vi barn samma månad så hon ska inte få några namntips denna gång.

Dessa har vi:
    Villemo 
    Wilma
    Wilton        

• AlexandraViberg

Jag börjar fan bli deppig av att känna mig såhär jävla värdelös. Suttit här i soffan i två månader nu.. Kräks ju typ så fort jag rör mig och nu hjälper inte lergigan comp längre..
    Jag vill bli normal igen!!! Har inte orkat hämtar dottern på hela veckan pga mitt mående. Känner mig som världens sämsta fru och mamma just nu.

Trodde jag skulle vara lycklig och glad när jag äntligen fick bli gravid.. Suck! När ska det gå över?!

• Natan

Alexandra: jag känner precis som du! Jag har nu mått illa dygnet runt i ca 7 veckor och det går inte över :( lergigan har jag slutat med för det hjälpte inte mig. Så himla trist och jobbigt att bara ligga hemma och må som en påse skit men vi får hålla tummarna att vi mår bättre snart!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~