• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

kickilina du som är bm..

är d möjligt att känna nåt av bäbisen redan i v 10+3 mä barn nr 3?
    jag kände nåt idag när ja satt i soffan, som en liten svepning i magen... svårt å förklara känslan :)

men m nr 2 kände jag i v 14 typ.

• SunnaLiv

gick upp 11kg med sonen, och önskar att ja inte går upp massa nu heller,men startvikten va högre o nu ligger ja snart på vikten som ja hade när ja födde sonen....

Namn tycker jag är skit svårt o har inga ideer alls på nåt namn....Sist kom min mor på vår sons namn hihi, det enda namn vi va överens om att vi verkligen gillade, han fick heta Rio <3
    men som sagt vet inte direkt nåt namn....hade ett tjejnamn sist på slut tampen på en tjej o det va Luna, men nu e det så många som heter det så de känns inge roligt....

• Kickilina
    Madelen21 skrev 2012-11-23 18:16:09 följande:
    kickilina du som är bm..

är d möjligt att känna nåt av bäbisen redan i v 10+3 mä barn nr 3?
    jag kände nåt idag när ja satt i soffan, som en liten svepning i magen... svårt å förklara känslan :)

men m nr 2 kände jag i v 14 typ.

Låter väldigt tidigt för fosterrörelser. Har läst någonstans att fostret inte har tillräckligt starka muskler för att ge kännbara stötar så tidigt som v 11...men man skall väl aldrig säga aldrig...
  • AlexandraViberg

Jaha! Så fick man ha gråt kalas vid matbordet igen! Känner mig verkligen värdelös! Varje tugga jag tvingar i mig gör jag bara för bebisen. Vill kräkas och gråter mig igenom det och får sån ångest. Dels att jag inte kan äta mer av maten maken lägger ner energi på och för att jag känner att jag inte ger bebisen tillräckligt mycket.. :(

• Sagolina

Jag har från första stund trott det kommer bli en pojke, vet inte varför, men har hela tiden haft en sån känsla! Tror inte vi kommer ta reda på kön, så vi får väl se om jag har rätt sen i juni:P Namn har vi inte funderat på, eftersom hela graviditeten kännts så osäker fram tills nu... Men nu har jag ju sett ett tickande hjärta och en busig unge i 11+2, så kanske vi vågar planera mera snart, när vi smält att det faktist ser ut att bli en baby till juni:)

• mytol

Vi har namnen Linnéa och Noel. Vår son heter Vincent, de var de enda killnamnet vi hade å han var en självklar Vincent när han kom ut. Linnéa hänger med sen då. Jag har inte fått ngn självklar känsla denna gången om vem som bor i magen. Sist drömde jag tidigt om en pojke å de fanns inget annat än att de var en pojke. Ska man gå på de här med skönheten och att jag plötsligt älskar citroner (som jag tidigare inte alls varit särskilt förtjust i) så kan man ju tro på en tjej. Sticker inte under stol med att jag väldigt gärna vill att de ska vara de men blir inte på ngt sätt alls besviken om en till pöjk kommer till oss.

• Madelen21

mytol: jag vill också gärna ha en tjej fast blir d en pojk så blir det :) Men vore kul om d blev flicka för vår dotter har pratat så länge om en lillasyster.. vi har en av varje så vi vet hur det är :)
    men jag har ju sååå mkt söta flick kläder.. finns inte alls lika mkt fint till pojk som till flickor :)

ska kolla på rutin ul som lär bli i januari..

någon som vet hur långt innan rutin ul man brukar få kallelsen?

kickilina du kanske vet som jobbar inom yrket? 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~