• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Annafredrika
    Natan skrev 2012-11-24 01:52:46 följande:
    Vi vill endast ha ett barn. Vi tycker att det räcker och barnet kommer ändå ha släkt och vänner i närheten. Är så trött på folk som säger "barnet kommer bli ensamt utan syskon" "ni kommer ångra er och skaffa ett syskon" osv. Det blir väl vad man gör det till och vi tycker att det räcker. Det kan låta ego i andras ögon men vi vill ha en god ekonomi och kunna köpa det vi vill till oss och barnet, gå ut och äta om vi har lust eller resa och vi känner inte att vi kommer kunna göra det om vi har 2 barn.

Det är väl jättebra att ni känner er själva! Tror inte att syskon är nödvändigt, dock att det är bra att att se till att barn har väldigt nära relationer till andra barn från tidig barndom. Syskonskapet (om vi har ett) är livets längsta relation. Jag har 5 barn och vi både reser och äter ute tillsammans ofta.
  • Natan

Annafredrika: barnet kommer ha en nära relation till andra barn. 1 av mina bästa vänner har en dotter som nu är 3 mån och min andra bästa vän kommer få barn 2 månader före mig :)

Härligt att ni kan resa och äta ute ofta :) med min livsstil som jag har och inte kommer ge upp för att jag har barn finns det bara plats för ett barn. Jag gillar dyra väskor, klä mig snyggt, shoppa, resa samt äta ute och lägger mycket pengar på det). Det låter nog ego i en dels ögon att jag hellre vill lägga mina pengar på det än att skaffa flera barn men för mig är det viktigt. Jag vill bara poängtera att jag kommer självklart ge mitt barn kärlek och vad den behöver i livet och vi vill att den ska få uppleva allt som vi vill uppleva och det vill vi göra tillsammans med barnet som tex resa och äta ute :)

• hurskadetgå
    Natan skrev 2012-11-24 12:10:35 följande:
    Annafredrika: barnet kommer ha en nära relation till andra barn. 1 av mina bästa vänner har en dotter som nu är 3 mån och min andra bästa vän kommer få barn 2 månader före mig :)

Härligt att ni kan resa och äta ute ofta :) med min livsstil som jag har och inte kommer ge upp för att jag har barn finns det bara plats för ett barn. Jag gillar dyra väskor, klä mig snyggt, shoppa, resa samt äta ute och lägger mycket pengar på det). Det låter nog ego i en dels ögon att jag hellre vill lägga mina pengar på det än att skaffa flera barn men för mig är det viktigt. Jag vill bara poängtera att jag kommer självklart ge mitt barn kärlek och vad den behöver i livet och vi vill att den ska få uppleva allt som vi vill uppleva och det vill vi göra tillsammans med barnet som tex resa och äta ute :)
    Ja, det låter väldigt omoget, ytligt och materialistiskt men säkert halva befolkningen i detta avlånga land instämmer nog med dig. Många verkar dock bli sugna på flera barn sedan ändå. Min kusin, bästa vän med flera tänkte likadant typ....... 
  • AlexandraViberg

Baby lei: det har gjort mig till den jag är! Även om det var en mardröm då så är det något som format mig, så på något konstigt vis är jag glad att det hände, speciellt så jag kunde uppskatta en snäll man när jag såg honom :)

• Kickilina

Såklart gör man som man vill när det handlar om hur många barn man vill sätta till jorden. Har själv växt upp med 3 syskon medan mina enda två kusiner var ensambarn. När de var små hade de allt de kunde önska (jag var lite smått avundsjuk...) De är två fantastiska människor idag men känner nu en stor saknad efter syskonen de aldrig fick. Framförallt i det ena fallet där varken hennes pappa eller mamma finns kvar längre...

• Kickilina
    Meoow skrev 2012-11-24 10:49:04 följande:
    Jag åt salami för några veckor sedan, trodde det var helt okej om den tillagats varm! Hoppas inte det är någon fara Obestämd Käkade även någon typ av lufttorkad skinka (vet inte säkert vad det var men liknande parmaskinka) som också tillagats i ugn...
    Det gjorde jag med, tror jag käkade upp en halv salami (kall...) och sedan på pizza...känns ju lite smått puckat nu i efterhand men det är ju inget man kan gå och gräma sig för nu...
  • Natan

Tiden får utvisa om vi skaffar fler barn eller inte helt enkelt :) trevlig helg på er!

• AlexandraViberg

Nu vill jag ha era allra allra bästa och mest beprövade tips mot illamående innan jag måste döda mig själv.. står verkligen inte ut mer..

• Natan

Vad ska ni äta ikväll? Själv så ska jag försöka få i mig lite tacos om illamåendet tillåter :) sjukt att man kan tänka på mat även fast man mår illa och det känns som att man ska spy dygnet runt.

• Natan

Alexandra: jag tycker tyvärr inte att något hjälper men att äta några mintpastiller eller isglass hjälper ibland för stunden. Hoppas någon annan har bättre tips än mig :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~