Natan skrev 2012-11-24 18:37:12 följande:
Alexandra: ja, det börjar bli en löjlig diskussion. Jag sa vad jag tyckte och då blev det en höna av en fjäder :)
Nu tänker jag inte skriva mer om detta! Trevlig kväll! Nu blir det tacos och tjejkväll med en av mina vänner eftersom min kille är bortrest :)
E höna av en fjäder? Jag tycker inte alls att det blev så stort. Jag frågade bara. Tycker det är lite intressant att höra hur man resonerar. Men jag lämnar det, inga problem. Hoppas du får en trevlig kväll!
AlexandraViberg skrev 2012-11-24 18:34:00 följande:
Jag skrev ett långt inlägg först där jag förklarade att man inte kan dra en gräns i siffror. Många skulle inte skaffa barn på vår inkomst i siffror men vi får 10.000 över i månaden trots att vi får in typ 18.000 tillsammans :P
Tänkte mest säga att man kan aldrig planera ekonomiskt för barn i praktiken. Varför? Jo för vem som helst kan egentligen bli av med sin inkomst/få sänkt inkomst när som helst och det är inget man kan påverka i livet. Så man kan aldrig vara helt säker!
Tycker i övrigt att det är en löjlig diskussion. :P
Det var väl lite dit jag ville komma. Att en ekonomisk situation kan ju ändras på ett kick. Det som jag anser är en rimlig ekonomi kan ju för någon annan anses vara alldeles för lite. Det beror nog på vad man är van med för "standard".
Nu ska jag vara tyst och inte orda något mer i denna löjliga diskussion