• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Ung Mamma 91

Här var det livat måntro! Man hänger inte alls med ! =))
    Här har illamåendet avtagit och skönt nog är det! Är i v 10+1 idag :) slutade för ett par dagar sedan! Sweet! Hoppas det börjar gå över för er också :) Förstår hur jobbigt det är :( Kram på er! 

• Ung Mamma 91
    AlexandraViberg skrev 2012-11-24 18:34:00 följande:
    Jag skrev ett långt inlägg först där jag förklarade att man inte kan dra en gräns i siffror. Många skulle inte skaffa barn på vår inkomst i siffror men vi får 10.000 över i månaden trots att vi får in typ 18.000 tillsammans :P

Tänkte mest säga att man kan aldrig planera ekonomiskt för barn i praktiken. Varför? Jo för vem som helst kan egentligen bli av med sin inkomst/få sänkt inkomst när som helst och det är inget man kan påverka i livet. Så man kan aldrig vara helt säker!

Tycker i övrigt att det är en löjlig diskussion. :P
    Här har vi 2 barn 3an påväg. Vi får in ca 25.00 per månad tillsammans. Men nu har inte killen fått förlängt på sitt jobb så han blir arbetslös =) Halleluja :D
  • ThereseJohansson

Tröttare än tröttast så nu gör jag natt

• AlexandraViberg

Ung mamma: och jag fick inget studiebidrag denna månad. Är glapp mellan studier.. Inte heller kul :P

Var inte heller roligt när makens jobb helt plötsligt stängde istället för att gå i kk och han är fortfarande skyldig all personal en hel lön, semesterersättning osv efter 8 mån. Han fick jobb på en gång men tog ju en månad för den lönen såklart, så blev utan inkomst två månader. MEN man hittar alltid sätt att klara sig har jag lärt mig! :)

• Sömntutan
    Natan skrev 2012-11-24 18:37:12 följande:
    Alexandra: ja, det börjar bli en löjlig diskussion. Jag sa vad jag tyckte och då blev det en höna av en fjäder :)

Nu tänker jag inte skriva mer om detta! Trevlig kväll! Nu blir det tacos och tjejkväll med en av mina vänner eftersom min kille är bortrest :)
    E höna av en fjäder? Jag tycker inte alls att det blev så stort. Jag frågade bara. Tycker det är lite intressant att höra hur man resonerar.  Men jag lämnar det, inga problem. Hoppas du får en trevlig kväll!
    AlexandraViberg skrev 2012-11-24 18:34:00 följande:
    Jag skrev ett långt inlägg först där jag förklarade att man inte kan dra en gräns i siffror. Många skulle inte skaffa barn på vår inkomst i siffror men vi får 10.000 över i månaden trots att vi får in typ 18.000 tillsammans :P

Tänkte mest säga att man kan aldrig planera ekonomiskt för barn i praktiken. Varför? Jo för vem som helst kan egentligen bli av med sin inkomst/få sänkt inkomst när som helst och det är inget man kan påverka i livet. Så man kan aldrig vara helt säker!

Tycker i övrigt att det är en löjlig diskussion. :P
    Det var väl lite dit jag ville komma. Att en ekonomisk situation kan ju ändras på ett kick. Det som jag anser är en rimlig ekonomi kan ju för någon annan anses vara alldeles för lite. Det beror nog på vad man är van med för "standard".
    Nu ska jag vara tyst och inte orda något mer i denna löjliga diskussion

Äntligen! BF ~14 juni
  • AlexandraViberg

Exakt. Man lever efter tillgångar. :)

Skulle kunna ta mamma och pappas ekonomier som jämförelse. Fanns alltid mat och kläder hos båda fast det skiljde 30.000 mellan dom. Vi hade inte sämre/bättre hos någon enligt mig! Pappa köpte väl dyrare märken på all mat bara :P

• Sömntutan
    AlexandraViberg skrev 2012-11-24 21:31:31 följande:
    Exakt. Man lever efter tillgångar. :)

Skulle kunna ta mamma och pappas ekonomier som jämförelse. Fanns alltid mat och kläder hos båda fast det skiljde 30.000 mellan dom. Vi hade inte sämre/bättre hos någon enligt mig! Pappa köpte väl dyrare märken på all mat bara :P
    Äntligen! BF ~14 juni
  • SunnaLiv

Alltså förlåt men det är så sjukt deprimerande att prata om ekonomi!!!! Nu får vi fokusera på det viktiga~ våra små liv i magarna och att vi gör denna graviditet fylld med lycka trots illamående o skit <3 det är ju ett mirakel.O mycket eller lite pengar....kärlek,närhet o trygghet är det viktigaste o det får alla var o en tolka på sina sätt.Alla sätt är rätt om de känns så :)

• SunnaLiv

Allt kom inte med ...Det viktiga är kärlek närhet o trygghet och det får alla tolka på sitt sätt.Det som känns rätt för en är rätt

• Natan

SunnaLiv: bra skrivet! Nu fokuserar vi på våra små liv i våra magar och njuter av graviditeten :)

Jag lyckades äta lite tacos och det var gott men direkt efter var illamåendet tillbaka som ett brev på posten :(

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~