• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg

Bra där!

Ekonomi kommer jag dock aldrig ifrån, men det yrkesvalet får jag leva med! :P

Folk börjar säga att det syns nu så får lita på dom! :)

• Meoow

Ekonomifrågan intresserar faktiskt inte mig heller direkt, tycker det är upp till var och en att göra sitt bästa efter sina förutsättningar. Dock tycker jag att det är fritt fram för dem som vill diskutera ämnet att göra det, och väljer därmed helt enkelt att inte delta i diskussionen om jag inte vill..

Tycker det börjar bli lite komiskt att så fort en diskussion dyker upp i den här tråden där två eller flera personer har olika åsikter om något så är det snart någon där och hyssjar.

Verkar vara många här inne som fortfarande har problem med illamåendet, lider verkligen med er och önskar jag hade något bra tips att komma med! Mår själv "bara" illa i perioder och kan bara föreställa mig hur jobbigt det måste vara att knappt kunna äta osv :/ Hoppas ni snart mår bättre!

Dock har jag fått en konstig smärta i ena höften/ryggslutet som strålar ner i högra benet. Någon som vet vad det kan vara? Det värker liksom inuti själva benet....
    Får väl ta upp det med bm i samband med ultraljudet på tisdag om inte annat... :/

• Ung Mamma 91
    AlexandraViberg skrev 2012-11-24 21:15:57 följande:
    Ung mamma: och jag fick inget studiebidrag denna månad. Är glapp mellan studier.. Inte heller kul :P

Var inte heller roligt när makens jobb helt plötsligt stängde istället för att gå i kk och han är fortfarande skyldig all personal en hel lön, semesterersättning osv efter 8 mån. Han fick jobb på en gång men tog ju en månad för den lönen såklart, så blev utan inkomst två månader. MEN man hittar alltid sätt att klara sig har jag lärt mig! :)
    Jo då , håller med! allting är möjligt förutom det omöjliga! :)
  • regnskogen

Tja :D här har ni en Örebrotjej som väntar en liten den 18 juni :) på måndag blir det KUBtest så ska bli skönt att få se bebisen sprattla omkring och hjärtat slå. :) hoppas allt är bra med er! Kram!

• Meoow
    regnskogen skrev 2012-11-24 22:27:09 följande:
    Tja :D här har ni en Örebrotjej som väntar en liten den 18 juni :) på måndag blir det KUBtest så ska bli skönt att få se bebisen sprattla omkring och hjärtat slå. :) hoppas allt är bra med er! Kram!
    Välkommen! :) Har du fått se bebis tidigare eller blir det första gången? :)
  • regnskogen

Det blir första gången :) ska bli spännande! Förresten är det någon här inne som har fått göra KUB testet tidigare än v 11? Jag ringde ju själv och bokade ( gratis i Örebro för alla åldrar.) och då sa jag att jag va i v 6, (6+2) eftersom jag inte visste vilket sätt dom räknade på.. Då bokade hon in mig på måndag, jag är inne i vecka 11 men är då gravid v 10+3. Är det på "vårat" sätt alla läkare räknar på? Fattar inte riktigt det där, men jag hoppas att det går iallafall. :) Kram!

• Meoow
    regnskogen skrev 2012-11-24 22:42:48 följande:
    Det blir första gången :) ska bli spännande! Förresten är det någon här inne som har fått göra KUB testet tidigare än v 11? Jag ringde ju själv och bokade ( gratis i Örebro för alla åldrar.) och då sa jag att jag va i v 6, (6+2) eftersom jag inte visste vilket sätt dom räknade på.. Då bokade hon in mig på måndag, jag är inne i vecka 11 men är då gravid v 10+3. Är det på "vårat" sätt alla läkare räknar på? Fattar inte riktigt det där, men jag hoppas att det går iallafall. :) Kram!
    Åh jag förstår det :)

Jag tror inte att kub görs mycket tidigare, själv fick jag göra själva blodprovet vid inskrivningen i v.10, men nupp-testet i vecka 13! Vet inte hur de räknar men på inskrivningen blev jag frågad om datum för senaste mens osv och det verkade ju stämma med hur jag räknat...
  • mytol

Jag kommer vara i 12+0 när vi ska på nuppul. Nu ska ju inte vi ta del av resultat så det spelar ju ingen roll men min bm trodde först när.hon boka att jag skulle vara i 12+4 så hon sa på inskrivningen att de borde nog gå bra ändå å tycker vår ulbm att de e helt galet så hör hon av sig. Om jag tänker på de hon sa så borde ju 10+ vara lite tidigt. Men i "värsta" fall får du väl komma tillbaka å göra ett till

• tovediana

hej! kul att det finns en grupp, verkar komma många bebbar i juni!!
    Jag är gravid med andra barnet, ska snittas i mitten på juni så jag är i vecka tio nu :) 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~