Madelen21 skrev 2012-11-24 09:43:10 följande:
sunnaliv: min minsta fyllde 2 i augusti å han kommer inte börja dagis förens nästa höst å det känns otroligt skönt. jag har vårdnadsbidrag för honom nu och det är jättebra tycker jag. vi går på öppna förskolan å han träffar andra barn iallafall. å han är väldigt duktig för sin ålder mm.
så d känns skönt å höra om flera som tycker att d känns bra å vara hemma länge me sina barn. dom är bara små en gång ju.
Ja tycker det är snarare viktigare att vara hemma med sina barn de första tre åren som är de viktigaste mellan föräldrar och barn, än att han ska ränna på dagis. Ibland går vi till öppna förskolan, ibland träffar vi andra barn,men det är inte varje dag. Han verkar må galant och är socialare än socialas med alla han möter på, överallt man går :)
Känner som så att ja skaffade ju faktiskt inte barn för att sätta honom hela dagar på ett dagis;), räcker med att han ska gå i skolan x antal år.Men visst kommer han säkert vara på dagis ett par timmar senare.Men ju längre ja kan vara hemma med honom desto bättre känns det.
Kul verkligen att fler tycker liknande, för man möter motstånd och ofta får ja höra, när han ska börja på dagis, att det är så viktigt att lära sig dela med sig.