• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg

Vad jag än börjar dagen med så hjälper det icke! Vet inte hur mycket mer jag orkar faktiskt. Börjar bli jobbigt på riktigt! Påverkar hela mitt leverne!

• Natan

Det är samma här! Det är fördjävligt rent ut sagt :( jag ska till läkaren nästa vecka och prata om vad vi ska göra med illamåendet.

• AlexandraViberg

Ja medicinerna funkar inte längre!

Bäst för bebisen att det är en stjärna så jag kan gå i pension när h*n blir rik :P
    Haha nä men fyfan vad man mår!!

• Natan

Hahaha ja det är nog bäst det att min också blir en stjärna :) jag är helt slut redan nu och fattar inte hur man ska palla men av någon anledning så gör man det ändå :)

• Madelen21

jobbigt för alla som mår så fruktansvärt illa...

jag mår fortfarande illa jag med fast bara på morgon nu å jag får skynda mig äta nåt så fort jag vaknar så går d bra...

jag gjorde pizza till lunch idag men skippa salamin som ja sa förut...
    ikväll blir det potatisgratäng fläskfile å en god sallad..

men nu ska jag baka plättbakelser precis som min farmor brukar göra :) 

• SunnaLiv
    Madelen21 skrev 2012-11-24 09:43:10 följande:
    sunnaliv: min minsta fyllde 2 i augusti å han kommer inte börja dagis förens nästa höst å det känns otroligt skönt. jag har vårdnadsbidrag för honom nu och det är jättebra tycker jag. vi går på öppna förskolan å han träffar andra barn iallafall. å han är väldigt duktig för sin ålder mm.

så d känns skönt å höra om flera som tycker att d känns bra å vara hemma länge me sina barn. dom är bara små en gång ju.
    Ja tycker det är snarare viktigare att vara hemma med sina barn de första tre åren som är de viktigaste mellan föräldrar och barn, än att han ska ränna på dagis. Ibland går vi till öppna förskolan, ibland träffar vi andra barn,men det är inte varje dag. Han verkar må galant och är socialare än socialas med alla han möter på, överallt man går :)
    Känner som så att ja skaffade ju faktiskt inte barn för att sätta honom hela dagar på ett dagis;), räcker med att han ska gå i skolan x antal år.Men visst kommer han säkert vara på dagis ett par timmar senare.Men ju längre ja kan vara hemma med honom desto bättre känns det.
    Kul verkligen att fler tycker liknande, för man möter motstånd och ofta får ja höra, när han ska börja på dagis, att det är så viktigt att lära sig dela med sig.

• SunnaLiv
    AlexandraViberg skrev 2012-11-24 13:45:17 följande:
    Nu vill jag ha era allra allra bästa och mest beprövade tips mot illamående innan jag måste döda mig själv.. står verkligen inte ut mer..
     va har du testat för något hittills?

finns en mängder hustips
    Ingefära är en klassiker ,koka och drick under hela dagen.Tugga kan man med om man klarar smaken
    Kanel, koka te o drick under dagen.Krydd nejlika. Koka ingefära kanel o kryddnejlika tillsammans o drick under dagen.
    Ja åt en krydda mycket förra gången som heter Zatar, det tyckte jag hjälpte. Köpte det i utländska affärer. 
  • SunnaLiv

eller härda ut helt enkelt Obestämd ja kräktes fram till vecka 20 förra gången, sen hade ja 6-7 fria veckor, sen kom det tillbaks igen. Va inte speciellt hungrig under hela graviditeten. Gjorde smoothies, mycket juicer med grönsaker,spenat  avokado osv. De som äter enbart rawfood klarar sig galant på detta. Själv dricker jag varje morgon en smoothie på havremjölk, rawkakao, maca och lite olika superfoods. Då behöver jag inte oroa mig så mycket vad bebis får i sig.Kanske är lättare att dricka ett glad fullproppat me nyttigheter än att äta om man mår så illa.

• AlexandraViberg

Sunnaliv: lyx att ha möjligheten att kunna vara hemma 3 år. Tror många vill vara hemma längre men att det inte går ihop ekonomiskt. Handlar inte om att man känner att dagis ska fixa uppfostran eller att man inte vill vara med barnet. Tror jag :)
    Skaffade inte heller barn för att ha på dagis men man måste ju ha pengar också tyvärr. Så länge makens farfar lever så måste vi jobba, sen kanske vi kan minska med. :P

Jadu! Allt känns det som, inte ingefära, har för mig att jag inte tål det riktigt.

Förut räckte det med lergigan och postafen och äta en frukt typ men tror jag har hormontopp nu men är ju fruktansvärt!

• Pellefanten

Jag mår jätte dåligt tills jag spyr sen mår jag oftast bra ett par timmar om jag inte är ute å går ...

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~