ja ville me bara ha ett barm,från början 2, men sen efter mitt första så va ja så himla nöjd och allt känns så väldans enkelt.Men nu ligger det en o gror och det är så hjärtans välkommet.
Tycker ja hör allt för ofta att barn lär sig dela med sig, om det har ett syskon, eller går på dagis.
Och sånt gör mig rasande!
Mitt barn kommer inte börja på dagis förrens han är närmare två och det är enbart om han kommer in på det jag vill.Dela med sig kan man lära barnet självklart som förälder och det behöver man inte överlåta till dagis eller ett syskon.Helst hade jag nog varit hemma hela tiden med honom.Vi har stort ansvar som föräldrar gällande allt i sitt barns liv, men ja tycker mig se allt för många som gör som alla andra "bara för att det ska vara så".Utan att ifrågasätta eller se över om det verkligen är ens bra.
Det med mat som man får eller inte får äta, sist ja va gravid så åt jag som jag ville med begränsningar, ibland åt jag brieost utan kanter, ibland lax.Mitt barn föddes friskare än friskas :) Ja går inte in o läser allt för mycket vad som fårs o inte får göras utan går på kroppens känsla. Känns det dåligt att äta nåt så gör ja det inte. Det kanske är annorlunda med kött,men ja äter inte kött eller kyckling.