• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Pellefanten

Ja men verkligen känns jätte bra. Har berättat det för min mamma å hon höll inte med mig helt utan tror att jag kommer vilja ha en till. Men nä inte som det ser ut nu har för dåliga minnen från min barndom när vi va 3 och sen 6 ( mamma gifte om sig så fick 3 bonusar) två får räcka. Möjligtvis i framtiden en sladdis men den chansen är kanske 1%

• Natan

Vi vill endast ha ett barn. Vi tycker att det räcker och barnet kommer ändå ha släkt och vänner i närheten. Är så trött på folk som säger "barnet kommer bli ensamt utan syskon" "ni kommer ångra er och skaffa ett syskon" osv. Det blir väl vad man gör det till och vi tycker att det räcker. Det kan låta ego i andras ögon men vi vill ha en god ekonomi och kunna köpa det vi vill till oss och barnet, gå ut och äta om vi har lust eller resa och vi känner inte att vi kommer kunna göra det om vi har 2 barn.

• AlexandraViberg

Ja, hur som helst får du nog ta beslutet ett tag efter förlossningen så du inte bara minns den euforiska känslan av att få en bebis. ;)

Natan: inget är rätt eller fel. Enligt forskare är det ena och det andra rätt. Ett barn blir ofta bortskämt och lär sig inte dela bl.a. Bl.a. Och har man tre blir mellan barnet bortglömt osv osv.. Visst påverkas man såklart av sin omgivning men jag tror man kan ta bort de stereotypa gångarna och inte göra ensambarnen, mellanbarnen, minsta barnet osv såsom de sägs bli :)

Min dotter kommer varit själv i över 6 år och hon blev ju super faktiskt! En kompis alla vill vara med på dagis och delar med sig osv. Hade varit "nöjd" med henne om maken inte ville ha egna barn men det vill han och jag vill givetvis ha det med honom med. Börja om och uppleva ett riktigt familjeliv i frid och fröjd (levde inte bra förra gången.. Mycket våld och skit) så nu ska jag få mitt mys liv på riktigt :P

• Natan

Alexandra: instämmer helt med dig :)

min blivande man är ensambarn och visst är han bortskämd på vissa saker men inte mer än andra som har syskon. Huvudsaken är att man älskar sitt barn, ger den kärlek, glädje, och en bra samt konsekvent uppväxt.

vad härligt med din dotter och vad härligt att ni ska få ert mysliv tillsammans :)

• AlexandraViberg

Precis min tanke!

Ja vi kämpade oss igenom mycket skit sen hittade jag min prins! Hon vill gifta sig med honom med har hon sagt :P hihi

• Baby Lei
    Natan skrev 2012-11-24 01:52:46 följande:
    Vi vill endast ha ett barn. Vi tycker att det räcker och barnet kommer ändå ha släkt och vänner i närheten. Är så trött på folk som säger "barnet kommer bli ensamt utan syskon" "ni kommer ångra er och skaffa ett syskon" osv. Det blir väl vad man gör det till och vi tycker att det räcker. Det kan låta ego i andras ögon men vi vill ha en god ekonomi och kunna köpa det vi vill till oss och barnet, gå ut och äta om vi har lust eller resa och vi känner inte att vi kommer kunna göra det om vi har 2 barn.

Konstigt att människor tar sig rätten att tycka om ert beslut. Så ovanligt är det ju ändå inte att ha ett barn. Jag känner både bortskämda syskon och bortglömda ensambarn. Föräldrar är ju olika helt enkelt.
  • Baby Lei
    AlexandraViberg skrev 2012-11-24 03:27:20 följande:
    Precis min tanke! Ja vi kämpade oss igenom mycket skit sen hittade jag min prins! Hon vill gifta sig med honom med har hon sagt :P hihi

Vilken styrka att du förändrat ditt och din dotters liv så radikalt! Fantastiskt!
  • Madelen21

vad tror ni??

jag ska laga hemgjord pizza idag å tänkte ha på salami på den... törs jag verkligen äta den??
    har läst att iomed att den kommer bli upphettad ska d inte vara någon fara...

men den har inte varit fryst innan :/  

• SunnaLiv

ja ville me bara ha ett barm,från början 2, men sen efter mitt första så va ja så himla nöjd och allt känns så väldans enkelt.Men nu ligger det en o gror och det är så hjärtans välkommet.

Tycker ja hör allt för ofta att barn lär sig dela med sig, om det har ett syskon, eller går på dagis.
    Och sånt gör mig rasande!
    Mitt barn kommer inte börja på dagis förrens han  är närmare två och det är enbart om han kommer in på det jag vill.Dela med sig kan man lära barnet självklart som förälder och det behöver man inte överlåta till dagis eller ett syskon.Helst hade jag nog varit hemma hela tiden med honom.Vi har stort ansvar som föräldrar gällande allt i sitt barns liv, men ja tycker mig se allt för många som gör som alla andra "bara för att det ska vara så".Utan att ifrågasätta eller se över om det verkligen är ens bra.

Det med mat som man får eller inte får äta, sist ja va gravid så åt jag som jag ville med begränsningar, ibland åt jag brieost utan kanter, ibland lax.Mitt barn föddes friskare än friskas :) Ja går inte in o läser allt för mycket vad som fårs o inte får göras utan går på kroppens känsla. Känns det dåligt att äta nåt så gör ja det inte. Det kanske är annorlunda med kött,men ja äter inte kött eller kyckling.

• SunnaLiv

tycker det e super skoj att ni andra ska titta efter va de blir för kön! är minst lika nyfiken som er hihi,tror nog för att ja själv inte kommer titta efter va de blir ;)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~