• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Valborgs

Meoow: vi berättade för släkten förra helgen, köpte "Storasyster"-tryck från gladagrodan.se och strök på en body till lilltösen.. :) min släkt fattade direkt, men svärmor och svärfar kopplade inte förrän vi frågade vad det stod.. ;)
    Storasyster fick veta några dagar innan, hon är ju 11 år och hade väl helst sluppit fler syskon, så fick bara ett "meeeen mamma" till svar.. ;)

Alexandra: jag hade nog haft de 15h, eftersom hon redan är inskolad. Både hon och ni behöver nog det. Om ni får ha på lovet när du är föräldrarledig dvs?

• ThereseJohansson

Tog tag i mig själv och fixade lite advent här hemma och sen satte jag igång att baka tekakor..känns riktigt bra, nu behöver jag inte ha dåligt samvete för att placera mig i soffan ikväll :)

• mytol
    AlexandraViberg skrev 2012-11-25 14:07:41 följande:
    Tänkte på detta med andra barn på dagis när man får syskon! Vi får ju som alla andra här i juni och dottern börjar skolan i augusti. Vi vill ju inte att hon tappar kontakten helt med alla över sommaren. Kan vara bra att ha kontakt med de på dagis. Många hamnar ju i samma klass. Men hon ska vara hemma med mig son mest! I juli hoppas vi kunna vara mycket i stugan. (Nära för maken till jobb då som han måste ta) Då några veckor blir bara hemma med oss och liten och sen blir det väl dagis 15h/veckan veckorna innan skolan börjar. För henne är kompisarna väldigt viktiga och hon älskar dagis därför. Tänker vi helt befängt då? Kan tillägga att sommar dagis i år är på hennes dagis :)

Hos oss brukar dagis "stänga" lite tidigare för dom som är 15 timmarsbarn. Så vår son kommer nog inte vara mkt alls på dagis i sommar. Det blir väl kanske första veckorna i juni innan bebis kommer men sen kommer han ju vara hemma dom 2 veckor som pappan e ledig efteråt och våra dagis stänger sen 5 veckor, 27-31, så då brukar inte 15 timmars barnen få vara där. Dom gör likadant runt jul. De som går 15 har jullov några dagar innan jul å oftast 8 dagar in i januari.
  • Solrosan
    Natan skrev 2012-11-25 14:12:41 följande:
    6 dagar kvar tills jag kan andas ut!! Längtar tills jag har gått 12 fulla veckor ;)
    Exakt samma här... 6 dagar kvar!! Måtte dom dagarna gå fort :)
  • tantS
    Lillpluttan skrev 2012-11-25 14:25:22 följande:
    TantS: jag flyttar ju till Malmö i januari och kommer föda i där. Födde på privat BB Sthlm sist och var så nöjd. Vet du om och vilka privata BB som finns i Malmö?

Jag har ingen aning, men om det finns vill jag också dit. Har aldrig hört om privata avdelningar för något alls. Sus i Malmö har intagningsstopp var tredje dag pga platsbrist och nedskärningar, så man blir skickad runt i Skåne. Har sikte på Ystad redan, för jag springer på möten på sus kk med jobb då och då, men ska prata mer med min bm när vi ses.
  • Baby Lei

Jag hänger också med på nedräkningen ;) Dag 12+2 idag så på. Fredag går jag in i v 14 och lämnar allt med 12 bakom mig. I morgon är det KUB. Just nu är jag för trött för att vara riktigt nervös, har haft en sjukt intensiv jobbdag idag, på en söndag och allt.. Men i morgon blir jag nog supernervös. Kl 10:30 ska vi vara där.

• AlexandraViberg

Mytol: jaha så tror jag inte det är här men kanske! Och maken kommer kanske vara tvungen att jobba eftersom de får jobb där de har praktik under skoltiden nu.. As tråkigt men.. Ska försöka klara bebis och 6 åring :P

Angående mitt vul! Tror inte min gyn (fertilitetsläkare) har vanligt ul eftersom de egentligen bara gör vul vid kontrast röntgen av äggledare/livmoder. :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~