• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • tantS
    SunnaLiv skrev 2012-11-25 12:39:54 följande:
    tantS ~ jag har Anne H-H som jag hade sist :) när är du beräknad till?

7e juni!

Usch har riktig sönsagsångest idag. Är så skönt att kunna vila när det behövs. I fredagss somnade jag mitt i en mening på tangentbordet på jobb och sen sitta och hålla i möte när det enda jag tänker är "jag ska inte kräkas". Önskar jag kunde gå ner i tid. Hamnar back i allt och blir stressad så jag vaknar på natten med jobbtankar. Min energi är slut kl två, sen går jag på ren tvång. Gnällignäll..
  • kluckis
    Sömntutan skrev 2012-11-25 12:54:57 följande:
    Hur är det. är det efter v.12 som missfallsrisken minskar drastiskt?
    Japp stämmer bra :)
    Alltså inte vecka 12 (11+0-11+6) utan igentligen vecka 13 (12+0-12+6)

Som jag har förstått det :) Så när du paserat 12+0 kan du andas ut lite :) 
    kmv.blogg.se Första barnet-Bf 5jun ♥
  • Sagolina
    Sömntutan skrev 2012-11-25 12:54:57 följande:
    Hur är det. är det efter v.12 som missfallsrisken minskar drastiskt?

Jepp, så brukar man väl säga att risken för mf minskar drastiskt efter 12hela veckor! Störst risk är det väl vid v5 då hjärtat ska börja slå och v9 då moderkakan ska överta näringstillförseln till fostret!
  • AlexandraViberg

Tänkte på detta med andra barn på dagis när man får syskon! Vi får ju som alla andra här i juni och dottern börjar skolan i augusti. Vi vill ju inte att hon tappar kontakten helt med alla över sommaren. Kan vara bra att ha kontakt med de på dagis. Många hamnar ju i samma klass. Men hon ska vara hemma med mig son mest! I juli hoppas vi kunna vara mycket i stugan. (Nära för maken till jobb då som han måste ta) Då några veckor blir bara hemma med oss och liten och sen blir det väl dagis 15h/veckan veckorna innan skolan börjar. För henne är kompisarna väldigt viktiga och hon älskar dagis därför.

Tänker vi helt befängt då? Kan tillägga att sommar dagis i år är på hennes dagis :)

• Natan

6 dagar kvar tills jag kan andas ut!! Längtar tills jag har gått 12 fulla veckor ;)

• Lillpluttan

TantS: jag flyttar ju till Malmö i januari och kommer föda i där. Födde på privat BB Sthlm sist och var så nöjd. Vet du om och vilka privata BB som finns i Malmö?

• Sömntutan
    kluckis skrev 2012-11-25 13:16:58 följande:
    Japp stämmer bra :)
    Alltså inte vecka 12 (11+0-11+6) utan igentligen vecka 13 (12+0-12+6)

Som jag har förstått det :) Så när du paserat 12+0 kan du andas ut lite :) 
    Sagolina skrev 2012-11-25 13:17:59 följande:

Jepp, så brukar man väl säga att risken för mf minskar drastiskt efter 12hela veckor! Störst risk är det väl vid v5 då hjärtat ska börja slå och v9 då moderkakan ska överta näringstillförseln till fostret!

Ja då har jag fattat det rätt. Vet att  man kanske inte ska andas ut för mycket än, men jag känner mig förhållandevis lugn trots att det är ca en vecka kvar till jag har gått 12 fulla veckor.
    Äntligen! BF ~14 juni
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~