• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Kickilina

Meoow: Tänkte på smärtan du beskrev tidigare, från rygg och ner i ena benet. Låter som ischias tycker jag!

• Kickilina

Nu tryckte jag lite för snabbt...
    Ang. det här med att berätta för andra. Vi berättade för största barnet igår. Är i v 12 imorgon. Vi kan ju inte förvänta oss att en 5-åring kan hålla en hemlis så vi får se vilka andra som får reda på det Annars har vi hållit oss borta från folk under ett tag nu, detta eftersom jag har mått så kasst och måste berätta om jag träffar någon. På jobbet berättade jag v 8. Mamma och syster i v 8. Resten av min familj tänkte vi berätta för på 1:a advent när vi ska ses, v 13 då  och för vänner och makens familj så berättar vi när vi ses (blir nog vid jul...så v 16-17)

• Kickilina
    Madelen21 skrev 2012-11-25 09:16:19 följande:
    jag går hos bm inom landstinget på mvc här jag bor å det är å har alltid varit bra.
    blir ny bm nu då den jag har haft förut har slutat å börjat jobba på sin hemtrakt å den andra bm har gått in pension.

nu ska jag ta å lägga mig i ett bad tror jag medans barna tittar på shrek :)
    unna mig lite lyx å göra inpackning i håret :)
    sen idag blir städning å fix inför advent. bara en mys dag.

här kommer d snö idag men väldigt grannt. 
    Åh, snö!!! Längtar mest i hela familjen efter detta!!! Härligt med eget spa i badkaret och tv:n som barnvakt
    Igår blev det också storstäd här och så plockades adventsljusstakarna/stjärnorna fram...det blir ett så vackert sken av dem!
  • tantS
    SunnaLiv skrev 2012-11-25 09:11:41 följande:
    tantS ~ ja går på Cura kliniken :) o du?

Jag går också på Cura! Har bm Jenny och dr Marius :)
  • em77

Har precis bestämt mig för att göra fostervattens prov..känns som ett rätt beslut men samtidigt kan jag inte låta bli att oroa mig för missfall eftersom det finns en risk med det. Usch!! Ngn som har gjort eller tänker göra det??????

Är 36år å har två barn sen tidigare. Gjorde kub på nr 2 men då var jag 30år.

• mytol
    Valborgs skrev 2012-11-25 05:23:18 följande:
    Hoppsan, här var det livat igår.. :) Håller med många andra, det går inte att sätta en siffra på hur mycket man behöver få in, det viktigaste är att lära sig hushålla med det man har.
    När jag fick min äldsta så klarade vi oss ok trots att jag först fick från soc i början och sen pluggade i X antal år. Allt går om man vill, men visst känns det mer avslappnat nu när man har ett jobb att gå tillbaka till.

Intressant det där med inskolning oxå. Jag velar fram och tillbaka hur jag ska göra med lilltösen i augusti, hade tänkt skola in då när hon är 1 år o 8 mån. Men funderar på att ha henne hemma iaf. Hur gör ni som har fler barn? Kommer de gå kvar på förskolan, eller får alla vara hemma? Här är det max 15h/v som gäller om man är föräldraledig och jag tror inte ens jag skulle använda all tiden om vi väljer att skola in. När jag pratat med förskollärare häromkring så rekommenderar dem inskolning före 2 år, just för att det oftast blir jobbigare för barnen (och föräldrarna) vid 2 år och framåt. Är väl bara fortsätta vända och vrida på det.. :)

Lider med allas illamående här, själv undrar jag när den där tröttheten ska försvinna. Igår somnade jag vid 17, det är ju löjligt!! Känns som jag inte gör annat än sover och tvingar i mig mat just nu.. ;) Pratade om nyår igår, är ju ingen mening att vi åker iväg nånstans för jag lär ju ändå inte kunna hålla mig vaken.. :)
    Jag tar det som det kommer och jag kan inte sätta en ålder på när nästa ska skolas in. Med Vincent hade jag planerat och lagt upp föräldrapenningen på å vara hemma i 2 år men när han var straxt över 1 så sökte vi ändå till hösten för att vi fick höra att det skulle vara omöjligt att i få en plats senare i januari när han blev två. Å ja e så glad att jag sökte. Vincent började gå vid 10 månader och var så himla aktiv att det var näst intill omöjligt att aktivera honom hemma. Så vi gick till öppna förskolor hela tiden sista 6 månaderna innan dagis å han stormtrivdes med att leka med andra barn å alla gav pikar "dags för lilleman att börja på dagis snart va". 
    Så det beror helt på hur nästa barn blir å dess utveckling blir.

Vi har oxå 15 timmar i veckan här men vi kommer fortsätta ha vår plats kvar. Vincent kommer inte vilja vara hemma med mig på heltid. Han har en frivecka 1 gång i månaden då ja e långledig å han längtar efter sina kompisar den veckan.  
  • Kickilina
    em77 skrev 2012-11-25 11:06:48 följande:
    Har precis bestämt mig för att göra fostervattens prov..känns som ett rätt beslut men samtidigt kan jag inte låta bli att oroa mig för missfall eftersom det finns en risk med det. Usch!! Ngn som har gjort eller tänker göra det??????

Är 36år å har två barn sen tidigare. Gjorde kub på nr 2 men då var jag 30år.
    Risken är yttepytteliten för missfall, förr sa man 1 % och nu är den ännu lägre. Kan även vara svårt att få ett tillförlitligt resultat på studier som gjorts om missfall i samband med fostervattensprov då alla missfall räknas in, alltså även de som skulle skett ändå. Tror absolut inte du skall oroa dig för det!
  • SunnaLiv

tantS ~ jag har Anne H-H som jag hade sist :) när är du beräknad till?

• SunnaLiv

em77 ~ trodde man gjorde fostervattens prov om det visade risk på KUB/NUPP ? Eller hur funkar det?

• Sömntutan

Hur är det. är det efter v.12 som missfallsrisken minskar drastiskt?

Äntligen! BF ~14 juni
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~