Såg att ni hade en enkät, och eftersom jag är ny i gruppen så kanske jag också ska skriva en sån :)
Ålder på dig och din partner:
Jag har precis fyllt 19, sambon är 23.
Var det en planerad graviditet?
Nej det var det inte :)
Hur fick du reda på att du var gravid?
Jag började gråta för att jag inte fick äta på Mc Donald's, ville verkligen ha mina pommes och en kyckling burgare... Pojkvännen påpekade att jag var gravid, för att jag aldrig betett mig såhär innan. Också för att han märkte att mina bröst blev större. En måndag den 10 september testade jag positivt, 2 dagar innan BIM.
Hur reagerade du?
Väldigt skakig blev jag. Trodde inte det var sant :P Men blev dock glad!
Har du barn sen innan?
Nej, detta blir vårat första barn. :)
Är du i ett förhållande och i så fall, hur ser det ut? (sambo, gift osv)
Nu i december har vi varit tillsammans i 6 månader....
Hur bor du?
Lägenhet, 3 rum och kök.
Vilken vecka är du i?
11 ( 10+4 )
Har du några cravings?
Nja... I början älskade jag juice och glass. Men nu är jag inte lika förtjust i det. Har återfått min normala matlust som jag hade innan jag blev gravid, åt annars som en häst.
Hur mår du?
Jag mår bra :) Har inte haft några större problem.. Har varit lite illamående och väldigt trött. Men just nu är det bara brösten som ömmar.
Är den här graviditeten lik dina tidigare?/ Känns det som du trodde att vara gravid?
Jag trodde att jag skulle spy, och verkligen gnälla på allt så som dom gör på TV. men det är verkligen inte så :)
Har du gjort något ultraljud ännu?
Nej men ska göra KUB imorgon om det går, annars är det väl RUL men tror den blir i Januari eller något sånt.
När är bebisen beräknad?
18/19 juni :)
Ska ni ta reda på om det är en flicka eller pojke?
Jag vill inte, men sambon vill.. :/ Men han respekterar mitt beslut och han har även handlat hem lite unisex kläder, som passar både tjej och kille :)
Hur vill du föda?
Jag vill föda på sjukhus, med epidural som smärtlindring. Kanske lite lustgas också. Jag hoppas också att ungen kommer ut på natten, och att det ska gå snabbt. :)