• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg

Ja jag har varit så nervös!! Behövde inte ens be om koll. Var där för flytningar egentligen så frågade han om jag ville kolla. Hade tänkt tigga till mig ett vul men behövdes ju inte! Kändes lite mer värt att må illa och ha hormonell huvudvärk varje dag när man vet att den lever och frodas! Såg precis ut som ett 12 veckors foster med. Så det var skönt! :)

• Natan

Har precis fått tid för ul 16 januari. Jag kommer då vara i vecka 19 :) guuud vad jag längtar!!!

Alexandra: klart man får gråta :) grattis vad kul!

• Baby Lei

Tack alla underbara för era hållna tummar!
    Det gick jättebra. Hon tittade direkt att den levde och hjärtat pickade på så fint. Den sprattlade och levde om. Helt otroligt!! Jag började gråta direkt när hon sa att hon såg hjärtat.
    Hon tog en hel radda med säkert 15 bilder åt oss :) Så himla gulligt. Visa inte i repan att ni fått så många bilder, då får jag skäll sa hon.. hahaha!

Vi fick ett jättefint resultat också. 1 på 20 000. Jag är så lättad och lycklig!!

• Nisse88

Hej igen! Har håller mig på kanten ett tag och bara hängt med i det ni skriver.. Men nu har jag en fråga.. Hur gör ni som mår så dåligt med jobbet?
    Jag är nu i v 10+2 och börjar mått jätte illa senaste veckan mår illa och vissa dagar spyr jag.. Jag har den senaste månaden även varit sjuk mycket varit till hälsocentralen och akuten pga av hjärtklappningar men dom hittar ingenting.. Det gör att jag knappt vart på jobbet (dom vet ännu inte att jag är gravid heller då jobbet är helt nytt) skulle ha jobbat idag men spytt hela morgonen och när jag vänta på bussen så bestämde mig för att gå hem.. Men vet inte hur jag ska göra? Jag kan ju inte bara vara hemma..

• mytol
    Nisse88 skrev 2012-11-26 12:54:45 följande:
    Hej igen! Har håller mig på kanten ett tag och bara hängt med i det ni skriver.. Men nu har jag en fråga.. Hur gör ni som mår så dåligt med jobbet?
    Jag är nu i v 10+2 och börjar mått jätte illa senaste veckan mår illa och vissa dagar spyr jag.. Jag har den senaste månaden även varit sjuk mycket varit till hälsocentralen och akuten pga av hjärtklappningar men dom hittar ingenting.. Det gör att jag knappt vart på jobbet (dom vet ännu inte att jag är gravid heller då jobbet är helt nytt) skulle ha jobbat idag men spytt hela morgonen och när jag vänta på bussen så bestämde mig för att gå hem.. Men vet inte hur jag ska göra? Jag kan ju inte bara vara hemma..
    Jag spyr ungefär 5 ggr om dan å mår illa i princip hela tiden. Jag jobbar dock ändå. Så länge jag står på benen och inte är uttorkad så ser jag ingen anledning att vara hemma. Jag blev pga kräkningarna därför tvungen att berätta tidigt på jobbet så dom vet varför jag plötsligt försvinner på toa.

När jag var gravid förra gången var jag mestadels sjukskriven pga att jag blev uttorkad hela tiden å blev inlagd med dropp ungefär var femte dag så jag kunde ju bara inte jobba då och det blev då enklast för min arbetsgivare att jag var helt sjukskriven istället för att jag kom å jobba 4 dagar å sen hemma 4 dagar hela tiden.

• flagnell
    AlexandraViberg skrev 2012-11-26 09:43:23 följande:
    Är det ok att gråta när man sett världens sötaste tok sprattlandes lilla bebis? :D
    Gick inte ens att fota! It's alive! :)

Grattis!!

Det är helt okej att gråta då. Vad skönt för dig! 
  • LitenOchSkeptisk
    Nisse88 skrev 2012-11-26 12:54:45 följande:
    Jag har varit sjukskriven nu i två veckor, för det är helt otänkbart att arbeta som jag mår just nu. Jag var också på gång till jobbet imorse men fick tänka om när jag hade spyan i halsen och höll på att svimma. Det bästa du kan göra är att berätta på jobbet (åtminstone för chefen) hur det ligger till, och skaffa en sjukskrivning på grund av dina graviditetssymptom. Det är ju inget som går att behandla direkt, så det finns inte så mycket för läkarna att göra förutom att skriva ut tabletter för illamåendet.
    Jag är också ganska nyanställd, började på mitt arbete i oktober. Redan andra veckan där var jag hemma en dag på grund av migrän, och sen var jag jättedålig två veckor senare och var hemma flera dagar.. Jag berättare direkt för chefen så att han inte skulle tro att jag på något vis vantrivdes, jag tyckte det var jätteviktigt att han fick veta hur det låg till. Han var så glad att jag berättade och vill göra allt för att underlätta min graviditet, så jag får all stöttning jag kan från jobbet..
    Så mina tips är väl i princip så; Berätta för chefen och ordna en sjukskrivning. Förhoppningsvis känner du dig bättre om några veckor och kan jobba igen..
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~