• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Kickilina

Nisse88: Börja med att ta upp det för barnmorskan på MVC så skriver de ut Lergigan Comp till dig om de inte fungerar så är ju sjukskrivning ett alternativ. Jag har varit sjukskriven nu i 2 veckor trots att jag käkar Lergigan...men imorgon skall jag försöka jobba, får se hur det går...

Grattis Alexandra och Baby Lei till synliga små sprattlande krabater!! Fantatsiskt! Och lycka till ni andra som är på väg för att se era småttingar!

Nu har jag kommit in i världens matfrossa. Förut var det bara illamåendet som gjorde att jag behövde äta hela tiden. Nu finns det inget stopp. Till lunch blev det först tonfiskbaguette men efter 30 min var jag vrålhungrig igen och slängde i mig indisk mat på det...tur att jag införskaffat första gravidbrallan idag

• Natan

Yessical: jag mår illa dygnet runt. Jag har testat riskakor med men tyvärr hjälper inte det heller. Jag är i vecka 11+2 :)

• flagnell
    Natan skrev 2012-11-26 14:01:58 följande:
    Yessical: jag mår illa dygnet runt. Jag har testat riskakor med men tyvärr hjälper inte det heller. Jag är i vecka 11+2 :)

Isglass hjälper mig lite, det kan jag ta när jag mår som mest illa och sedan försöka få i mig någonting mer strax efteråt.
  • Baby Lei
    Natan skrev 2012-11-26 13:31:10 följande:
    Babylei: vad härligt :) grattis!

Nisse88: jag har varit sjukskriven sen vecka 5 ( är i vecka 12 nu) eftersom jag mår illa dygnet runt och det känns som att jag ska kräkas men jag kräks aldrig. Önskar att jag kunde få kräkas så att illamåendet försvann för stunden. Jag berättade för min chef i vecka 6 och han var/är väldigt förstående och blev glad att jag berättade med en gång :) så mitt tips är att berätta för chefen!

Tack snälla du!
  • em77
    Kickilina skrev 2012-11-25 12:20:41 följande:
    Risken är yttepytteliten för missfall, förr sa man 1 % och nu är den ännu lägre. Kan även vara svårt att få ett tillförlitligt resultat på studier som gjorts om missfall i samband med fostervattensprov då alla missfall räknas in, alltså även de som skulle skett ändå. Tror absolut inte du skall oroa dig för det!

Tack Kickilina...nu gjorde du mig lite lugnare. ))..Skrattande
  • em77
    SunnaLiv skrev 2012-11-25 12:42:25 följande:
    em77 ~ trodde man gjorde fostervattens prov om det visade risk på KUB/NUPP ? Eller hur funkar det?

Så är det många som gör..för att slippa den lilla risk som finns med fostervattensprov,och se vad man får för sannolikhets siffra och sen i sin tur om man får en låg siffra gå vidare med det och göra fvp.. Men tyvärr har jag dåliga erfarenheter av KUB/NUPP så därför har jag bestämt mig för fvp:et men jag är lite nervös.Hua!! .
  • SunnaLiv

I min förra graviditet spydde jag fram till v 20.Ja helt enkelt fick ställa in mig på att kräkningarna va en stor del av mig de 20 v,sen försvann de ca 7 v men kom sen tbx.Man får nog helt enkelt ta det bara.Denna gång kräks ja några ggr i v men tycker de känns helt lugnt.Ja spyr o sen mår ja bättre.

• AlexandraViberg

ja jag tycker kräkningarna är enklare än den ständiga huvudvärken! Mycket jobbigare att ta liksom.. :/

efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~