• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • fröken01

Åh, kan inte låta bli att skriva hej. För exakt ett år sedan var jag där ni är nu, vår dotter föddes i juni 2012. Kommer ihåg förväntningarna, oron, planerandet och illamående... Njut av tiden, det går så fort och kommer aldrig tillbaka. Livet är underbart!

• Valborgs

Fröken01: ja, tiden går verkligen för fort! Har ju själv en dec-11 tös som snart fyller 1 år, förstår inte var detta året tagit vägen. :)

Sömntutan: förstår dig angående vikten, men jag tog faktiskt upp det själv först och sen har BM inte alls nämnt det, mer än att jag kommer få väga mig varje gång denna grav för att hålla koll på så inte vikten rusar. Men det känns bara bra för min del, vill ju inte gå upp för mycket. Men samtidigt blir det ju jobbigt med pekpinnar hela tiden. Hoppas det känns bättre när du väl träffat BM, annars kanske det är läge att byta?

• Caroliin

Alexandra : citodon kan man ta, tog det när jag vänta min minsta. Fick det utskrivet av läkaren

• Kickilina

Tjoho, jobbade i natt så kollegan och jag snodde med oss ultraljudsapparaten in på ett förlossningsrum och nu har även jag sett min bebis. Alltså, det var kärlek vid första ögonkastet. Full fart på lillen! LOOOVE!!!

• Madelen21

kickilina: åååå vilket bus ni gjorde :) men mys pys för dig :)

här sitter jag å vill verkligen ha en klänning till jul... var ska jag hitta en?? nån som har nåt tips? 

• mytol
    Kickilina skrev 2012-11-28 07:49:33 följande:
    Tjoho, jobbade i natt så kollegan och jag snodde med oss ultraljudsapparaten in på ett förlossningsrum och nu har även jag sett min bebis. Alltså, det var kärlek vid första ögonkastet. Full fart på lillen! LOOOVE!!!
    åhhh, imorn e de min tur...
    Just idag vet ja inte alls hur glukosbelastningen kommer gå. Bara för att ja sista två veckorna inte kräkts på mornarna utan lyckats hålla mig till lunch så har jag denna morgon spytt som en gris. Skulle verkligen vilja få denna belastningen avklarad när ja ändå ska dit å har ett ultraljud som hjälper mig att fördriva tiden.
  • tantS

Ojoj.. Ska man köpa gravidvinterjacka? :| Hms.. Min mage har knappt växt än och det är så svårt att föreställa sig den stor :P Har inte köpt annat än större BH än så länge. Tror inte jag behöver en vinterjacka, men nog en varmare vårjacka, bor ju i Malmö så vintern är inte så lång :P

Alexandra - Om du är nojjig för piller så kanske akupunktur? Jag har slutat gå till doktorn när jag har ont nånstans, de tänker alltid så kemiskt. Jag brukar gå direkt till sjukgymnasten.

• Baby Lei

Vilken vidrig chef du har Zora, och din gamla låter inte så kul heller Alexandra!

Jag inser vilken otrolig tur jag har haft. Jag berättade för min chef att vi skulle göra ivf så hon har ju varit med på hela resan. Hon blev helt tårögd när jag berättade att allt såg fint ut på ultraljudet nu i måndags och säger alltid till mig att jag ska lyssna på min kropp och att inget som händer här på jobbet är viktigare än att jag mår bra.

När jag har varit hemma någon dag här och där, (drygt 1 vecka efter missfallet bland annat) så har jag inte behövt ta sjukledigt heller. Hon är fantastisk på alla sätt och vis.

Men jag har gjort många bra produktioner för företaget genom åren så det är klart att hon vill att jag ska trivas här. Och det gör jag!

Har någon av lönekompensation från era jobb när ni går på föräldrapenning? Jag är lite inne på att försöka förhandla mig till det istället för löneökning i min nästa löneförhandling.   Hur många procent har ni i så fall?

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~