• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • mytol

Jag sitter på min klinik och inväntar glukosbelastningen men min bm verkar vara lite sen. Om lite mer än en timme, kl nio, är det dags för ul. Kissnödig så in i helskotta!

• fivestepsback
    Valborgs skrev 2012-11-29 07:00:55 följande:
    Här brukar de inte lyssna efter hjärtljud förrän efter RUL.
    Inskrivningen är mest att prata och skriva ner saker, ta lite blodprov och vikt här, men kanske annorlunda hos er? :) hoppas det går bra iaf..
    Okej! Senast jag var på inskrivningssamtal så använde BM doppler för att höra hjärtljuden, då var jag runt 10+3 nånting och då hördes hjärtljuden lite brusigt i bakgrunden liksom, supermysigt. Som sagt, vill verkligen höra det idag också! Sen tas också blodprov, vikt och så blir det lite allmänt prat. Jag går på en privat klinik i Norrköping och dom är verkligen toppen!
  • mytol
    fivestepsback skrev 2012-11-29 07:56:07 följande:
    Okej! Senast jag var på inskrivningssamtal så använde BM doppler för att höra hjärtljuden, då var jag runt 10+3 nånting och då hördes hjärtljuden lite brusigt i bakgrunden liksom, supermysigt. Som sagt, vill verkligen höra det idag också! Sen tas också blodprov, vikt och så blir det lite allmänt prat. Jag går på en privat klinik i Norrköping och dom är verkligen toppen!

Hihi, jag sitter på den privata kliniken nu . Vem har d, Maggan eller Ing-marie? Jag har Maggan. Jag frågade henne på inskrivningen när man kunde få lyssna på hjärtljuden å hon sa att de börjar vi ju med i v. 25 men att darja, ul bm kan sätta på ljudet på ul så att man hör dom då.
  • SunnaLiv
    mytol skrev 2012-11-29 07:51:04 följande:
    Jag sitter på min klinik och inväntar glukosbelastningen men min bm verkar vara lite sen. Om lite mer än en timme, kl nio, är det dags för ul. Kissnödig så in i helskotta!
    gör ni glykosbelastningen så pass tidigt? sist gjorde ja min i v 28
  • fivestepsback
    mytol skrev 2012-11-29 08:25:18 följande:

Hihi, jag sitter på den privata kliniken nu . Vem har d, Maggan eller Ing-marie? Jag har Maggan. Jag frågade henne på inskrivningen när man kunde få lyssna på hjärtljuden å hon sa att de börjar vi ju med i v. 25 men att darja, ul bm kan sätta på ljudet på ul så att man hör dom då.
    Jag har Ing-Marie. Okej, då kanske dom gör olika :P Ska du göra UL där? När? Jag ska den 12/12.
  • Lillpluttan

Idag ska jag till BM för mitt andra besök. Ska väl ta blidprover etc. Ska be om att få höra hjärtljud (11+5 nu) och hoppas hon går med på det. Har ju inte gjort UL som så många andra här.. Håll tummarna för att jag får höra hjärtljud.. :)

• mytol
    fivestepsback skrev 2012-11-29 09:19:36 följande:
    Jag har Ing-Marie. Okej, då kanske dom gör olika :P Ska du göra UL där? När? Jag ska den 12/12.

Jag gjorde mitt första ul idag. Aå himla underbart! En liten livlig sak men som ändå var samarbetsvillig och gav oss mkt att titta på., helt underbar!
    SunnaLiv skrev 2012-11-29 08:56:12 följande:
    gör ni glykosbelastningen så pass tidigt? sist gjorde ja min i v 28

Jag kommer göra ett i v. 29 oxå pga högre bmi. Sen blev jag tvungen att göra ett nu tidigt oxå pga mkt diabetes i släkten. Men de var lugna puckar och låg alldeles perfekt så de var himla skönt.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~