• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Mj1983
    LindaMJ skrev 2012-11-28 16:51:14 följande:
    Är de någon som gått upp i vikt än? jag vart chockad när jag ställde mg på vågen och såg att jag gått upp 3kg redan, äter normalt och tränar regelbundet, går in i v13 på fredag, är smal förövrigt 168cm lång oh väger 57kg i vanliga fall och nu har jag för första gången i mitt liv passerat 60kg .ser ju endel som inte går upp något förens v17 typ

Du ligger i lä.

Jag har gått upp 4,5kg är i v 11. Spytt och varit sjukskriven pga illamåendet, inflammation i tarmen o ändå går jag upp...

I "vanliga fall" kan jag äta vad som helst, går inte upp ett gram.

Men så här var det med första barnet oxå! O jag vet ju nu att jag kan gå ner dom kilona igen enkelt efter förlossningen. Gick upp 18 kg då.
  • SunnaLiv
    AlexandraViberg skrev 2012-11-28 12:46:06 följande:
    Tack för tips! Har en zonterapeut som hjälpte mig under barnlösheten. Det är ju akupunktur fast i foten kan man säga. Har inte hjälpt när han tryckt på blodomloppet och känns otryggt att börja trycka på punkterna för hormoner.. Tänk om han dödar dom helt liksom :P

Mamma sa spik matta men det hatar jag! Har inget emot tabletter om läkare ger ok på dom!
    ja som jobbar med zonterpi skulle avråda helt från att börja stimulera punkter. Jag använder inte ens dessa åksjukeband eftersom de ligger punkter i närheten av de emot illamåendet.
  • Kickilina
    Är de någon som gått upp i vikt än? jag vart chockad när jag ställde mg på vågen och såg att jag gått upp 3kg redan, äter normalt och tränar regelbundet, går in i v13 på fredag, är smal förövrigt 168cm lång oh väger 57kg i vanliga fall och nu har jag för första gången i mitt liv passerat 60kg .ser ju endel som inte går upp något förens v17 typ
    2 kg + här. Med de andra två var det 6 kg + och 11 kg + vid denna tiden (v 12)
    Madelen21 skrev 2012-11-28 11:10:45 följande:
    oj oj oj här vräker snön ner å dom har gått ut me klass 1 varning idag..
    upp mot 1 dm snö skulle kunna komma... men ja tycker d är mysigt.. advent i helgen ju...
    angående gravidjacka... jag tycker d känns himla onödigt.... här jag bor brukar vi ha långa vintrar ända till slutet på mars... men ja... nja... köpa ny jacka känns inte lockande just nu :/

idag blir d  nog lite julklapps shopping...

svårt tycker jag... vi köper bara till barn å syskon inte till dom vuxna.. fast våra föräldrar ska få dagis kort på barnen :)

Vad du har det mysigt då! Fusk med snö!!!

Baby Lei:
    Vilket snyggo-barn du kommer att få! Vacker profil!
  • retroaktiv
    Mj1983 skrev 2012-11-28 17:30:04 följande:

Du ligger i lä.
    Jag har gått upp 4,5kg är i v 11. Spytt och varit sjukskriven pga illamåendet, inflammation i tarmen o ändå går jag upp...
    I "vanliga fall" kan jag äta vad som helst, går inte upp ett gram.
    Men så här var det med första barnet oxå! O jag vet ju nu att jag kan gå ner dom kilona igen enkelt efter förlossningen. Gick upp 18 kg då.
    Kickilina skrev 2012-11-28 18:17:05 följande:
    2 kg + här. Med de andra två var det 6 kg + och 11 kg + vid denna tiden (v 12)

Vad du har det mysigt då! Fusk med snö!!!

Baby Lei:
    Vilket snyggo-barn du kommer att få! Vacker profil!
     Jag har också gått upp en del i vikt. ~173 cm lång, och väger nu strax över 68 kg! Har gått upp ca 5 kg. Dock har brösten växt enormt och jag äter mycket mer och oftare än innan jag blev gravid, så jag antar att det är orsaken. Tänkte försöka motionera lite mer när jag kommer in i andra trimestern och förhoppningsvis mår lite bättre och inte är så fruktansvärt trött mest hela tiden.

• Madelen21

Här är en som är på sånt satans jäkla humör ikväll... 
    Båda mina ungar är helspeedade å den älsta triggar upp den minsta så jag blir rätt ut sagt vansinnig....
    jag vill försöka få dom å varva ner men d tycks inte gå hur jag än gör....

å jag ska se på bonde söker fru kl 20 :/

men ja vet nog boven i dramat....
    vi var i väg å shoppa å var in å fikade... sockerrus... var visst flera timmar sen nu men ruset tycks komma nu :/

så ja får skylla mig själv samtidigt som jag känner mig jäkligt less å arg å frustrerad å allt ja :/

• mytol

Fick mail från greatestmom.

Delar med mig av det till er.

Vi bygger fortfarande om shoppen så den är lite rörig men som plåster på såren får ni 50% rabatt på ett helt köp. Skriv koden 12345 när ni ska betala så dras det av automatiskt. Detta erbjudande får endast kunder som prenumererar på nyhetsbrevet och gäller tom 10 december.

Sköt om er och välkomna in.

• ThereseJohansson

Har inte mått illa mer än i v5 men har ändå gått ner 2kg..har världens huvudvärk ikväll, känner att det är påväg att utvecklas till migrän och jag får inte ta diklofenak supp som är det enda som hjälper..det är missbildningsrisk av dem så jag kommer ju absolut inte ta dem! Första migränen sen jag blev gravid..så här blir det natt nu och hoppas jag kan sova bort den..

• mytol

Ikväll har jag en man hemma som man skulle kunna tro är gravid, så himla sur!

Jag hade parkerat vår stora bil på vår parkeringsplats (som brukar stå i garaget) igår å bad honom ställa den lilla bilen på gatan eller i garaget om de inte fanns på gatan. Sonen sa igår att dom parkerat vid affären, som ligger utmed gatan man kan parkera på så ja tänkte inte mer på det. Å idag är det plötsligt mitt fel att han imorse fått 700 kr i böter för att han stått på affärens parkering bara för att jag stod på vår parkering, gaaah!

Ibland så......

Jäkla surpuppa

• Solrosen82
    Kickilina skrev 2012-11-28 07:49:33 följande:
    Tjoho, jobbade i natt så kollegan och jag snodde med oss ultraljudsapparaten in på ett förlossningsrum och nu har även jag sett min bebis. Alltså, det var kärlek vid första ögonkastet. Full fart på lillen! LOOOVE!!!

Vilken lyx att kunna kolla sånt på jobbet :) Förstår att det var kärlek!
  • Solrosen82

Baby Lei: Vilken underbar bild på liten!

Sist jag kollade så hade jag gått upp 2 kg, var nog i vecka 11 då, vecka 13 nu. Orkar inte träna så mycket som jag vill och så är jag mest sugen på mat som inte är så nyttig. Men jag får ta igen det när tröttheten ger med sig. Vi har ju stor fördel att sista tiden är under våren då man blir piggare. Kanske orkar vi hålla igång till slutet då? ;)

Jag har pratat med barnmorskan om att jag har som mål att inte gå upp så mycket i vikt och äta nyttigt. Mina barn var så stora när de föddes att jag vill försöka med allt så att detta barn inte blir lika stort eller större.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~