• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • SunnaLiv

Ja mår faktiskt riktigt bra mestadels :), lite illamående tillofrån o lite trött tillofrån.Känner inte av graviditeten någe vidare men hittills har jag inte oroat mig.Magen e plufsigare o ja känner mig inte så attraktiv tyvärr :/... Men men.Inte kännt av några fogar.Hade inga problem sist o hoppas slippa denna gången oxå :) varit o tatt blodprov inför KUB testet nästa onsdag :)

• Sömntutan

Jo den där "ischias foglossningen" har jag varit med om innan, skitjobbigt! Den jag har nu dock har jag inte haft känningar av vid tidigare graviditeter.

Förresten hörrni, hade ni mannen med på inskrivningen? Jag tänkte nog gå själv, men eftersom jag är så jäkla nervös inför det hela pga. min vikt ( fick fina gliringar om det när jag tog ut spiralen), så funderar jag på att ta med mannen som stöd. Men samtidigt vill jag veta hur BM behandlar mig. Fortsätter hon att hacka så bytet jag. Jag vet ju att jag är överviktig och känner att jag inte behöver få det i ansiktet varje gång. Har lite dålig erfarenhet av sjukvården just pga detta. Så fort jag söker läkarhjälp så ska min övervikt och BMI dras upp. Spelar ingen roll om jag söker för halsfluss så nog fan ska jag kliva upp på vågen.
    Jaja, det visar sig.

• mytol
    AlexandraViberg skrev 2012-11-27 16:57:10 följande:
    Har en kompis som hade konstant ont och fick gå med kryckor fast det var efter v.20. Hon hade btw mardröms graviditeten. Förutom kryckorna så bröt bebisen faktiskt ett revben på henne med! Så man ska kanske inte gnälla..

Men jag vill ha EN dag utan huvudvärk :/

Jag gick oxå med kryckor i slutet av förra graviditeten, inte kul alls. Så nu när det redan börjat så förstod jag att jag aldrig kommer klara av dagpassen på mitt jobb. Som tur är så är min chef så bra så att han efter nyår sätter över mig på natt så att ja ska kunna jobba fram till havandeskapspenningen.
  • SunnaLiv

Sömntutan - ja ska nog gå själv.Men kan du inte redan innan ni börja prata säga - att du är medveten om din vikt o har ingen lust att prata om det.Att avväpna dem innan så att säga.Lycka till!

• Zora

Jo.. Visst är det chefens problem.. Tyvärr klarade jag inte av att säga nej. Men förhoppningsvis kommer vi inte behöva jobba hela den här natten. Var visst nåt som körde ihop dig.. Imorgon SKA jag åka hem igen, sen får dom säga vad dom vill! Min arbetsplats har inget kollektivavtal.. Dom har sagt hur länge dom helst att dom kollar på det och förmodligen snart kommer teckna kollektivavtal. Men jag tvivlar.

• Sömntutan

SunnaLiv: Ja om inte annat så kommer jag säga ifrån om hon börjar tjata om det. Visst förstår jag att jag inte borde gå upp så mycket under denna graviditet. Men jag vill inte må dåligt så fort jag tänker på att jag ska till BM.

• e1977

Mmm... Häftig känsla att se det lilla livet ligga och vifta med händerna i magen :). Trodde inte man kunde se så pass redan i v13! Kub-test visade 1:20 000 och det trots att jag är över 35 och fd rökare :). Ibland är ju livet bra härligt! Lätt att glömma ibland när oro tar över :)

• SunnaLiv

Sömntuta: såklart inte!du ska njuta av din graviditet,äta som vanligt o röra på sig.Mer kan man inte göra det med vikt är jobbigt nog tycker ja.Min BM vägde in mig och sen aldrig igen med min första graviditet,kändes så skönt!Den gången va ja himla nöjd med min vikt,men denna gång e jag redan snart uppe på min slutvikt från förra graviditeten :-/.....

• tantS
    Sömntutan skrev 2012-11-27 19:23:01 följande:
    SunnaLiv: Ja om inte annat så kommer jag säga ifrån om hon börjar tjata om det. Visst förstår jag att jag inte borde gå upp så mycket under denna graviditet. Men jag vill inte må dåligt så fort jag tänker på att jag ska till BM.

Uff.. Jag tänker också att jag inte vill att sambon ska veta vad jag väger.Det låter mkt mer än det ser ut. Men han har tagit ledigt och ska med, och det är bra för han har mer oro och frågor än vad jag har. Men min bm uppmuntrade mig när jag berättade om våra planer och min oro inför vikten.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~