• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • mytol
    Meoow skrev 2012-11-28 22:16:00 följande:
    Oj, missade visst en liten detalj...

Hihi....
    Solrosen82 skrev 2012-11-28 22:03:09 följande:
    Jag ska göra glukosbelastningen nästa vecka och jag får dricka vatten. Har de andra regler där du bor?

Googlade på det å de står att om man måste så får man dricka ngt enstaka glas vatten för att t.ex. skölja ner medicin.
  • tantS

aah! Inte kissa! Jag blir ju så akutkissig! haha, hur ska detta gå. Tror också att jag får hinka vatten nån timme innan UL. Ska va där kl 11 på måndag. 

• mytol
    tantS skrev 2012-11-28 22:23:32 följande:
    aah! Inte kissa! Jag blir ju så akutkissig! haha, hur ska detta gå. Tror också att jag får hinka vatten nån timme innan UL. Ska va där kl 11 på måndag. 

Jag gjorde så sist jag var gravid å de funka. Var min plan denna gång oxå. Tills jag.kom på att de inte går . Får helt enkelt sätta klockan vid 2 å kissa då. Himla i mig vatten nu innan 22.
  • Solrosen82
    mytol skrev 2012-11-28 22:14:48 följande:
    Hmm, ingen fast föda eller dryck 10 timmar innan står det på pappret. Vatten räknas häl som dryck? Nu blev jag osäker...

Bm sa åt mig att nu får man iaf dricka vatten innan. Jag behöver ju inte tokdricka, men ett glas vatten när jag vaknar tänker jag dricka :)
  • Valborgs

Såg att någon gick på zonterapi, gjorde oxå det i början med min tvåa, tills hon som behandlade mig själv frågade om jag var gravid. Var typ i vecka 6 då och inget som syntes, utan hon kände det. Efter det ville hon inte fortsätta behandlingen, tidigt i grav kan det leda till missfall och längre fram att förlossningen startar. Så började med akupunktur istället, som är bättre när man är gravid.

På tal om vikt har jag nu gått ner ca 5kg, men har varit sjuk oxå, så det går nog snabbt upp igen.

• Valborgs

Kul att vakna vid halv 3 idag förresten! Nervositeten inför kub idag som satt sig in, ska dock inte vara där förrän vid 13.

• fivestepsback

Valborgs: har också sovit dåligt inatt. Ska på inskrivningssamtal idag, vet inte riktigt varför jag är nervös. Kanske för att jag så himla gärna vill få höra hjärtljud idag, är ju ändå i 11+1 idag så det borde ju höras...

• Valborgs

Här brukar de inte lyssna efter hjärtljud förrän efter RUL.
    Inskrivningen är mest att prata och skriva ner saker, ta lite blodprov och vikt här, men kanske annorlunda hos er? :) hoppas det går bra iaf..

• Madelen21

vilken morgon... dottern va klar på toa å ja skulle hjälpa... fy sjutton jag spydde som en gris när ja skulle torka :/
    puh när ska detta vända?

har sån vidrig värk i mina ben idag...  tror att jag snart lär inhandla stödstrumpor... värker ner i fötterna...
    hade åderbråck med nr 2 å jag kommer troligen få d nu igen.
    snön faller så fint här å det är så mysigt...

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~