Zora skrev 2012-11-27 13:33:51 följande:
Mjo, har nog haft det lite jobbigt med att säga ifrån. Blev ju liksom en annan situation när jag upptäckte att jag var gravid och bara hade en provanställning. Vågade liksom inte säga ifrån, vill ju hinna jobba upp min SGI så jag får lite mer föräldrapenning än bara grundbeloppet.
Från och med igår så vet jag ju att jag har jobb efter nyår, så nu är jag inte riktigt lika feg (tror jag) men det känns ändå jobbigt att ringa och sjukskriva sig. Vill egentligen inte att han ska få veta att jag är gravid, har han inte med att göra (dom är ju inte så där jätteförtjusta i att jag är tillsammans med en av killarna på arbtesplatsen, blir bara problem som dom uttryckte det...) Idioter.. Har svårt att hitta på att jag är sjuk, jag låter ju liksom inte ens förkyld.. svårt det ska vara då....
Säg nåt som inte innebär förkylning då :) Vinterkräksjuka eller vad som helst..
Jag är också nyanställd, men jag har världens bästa chef, jag önskar alla kunde ha honom. Han har ställt upp hur mycket som helst och gör allt för att jag ska må bra.
Blir så arg på såna där idioter som sitter i chefspositioner och har förväxlat sin arbetstitel med "gud". Såna chefer har jag tyvärr också haft..