AlexandraViberg skrev 2012-11-28 12:46:06 följande:
Tack för tips! Har en zonterapeut som hjälpte mig under barnlösheten. Det är ju akupunktur fast i foten kan man säga. Har inte hjälpt när han tryckt på blodomloppet och känns otryggt att börja trycka på punkterna för hormoner.. Tänk om han dödar dom helt liksom :P
Mamma sa spik matta men det hatar jag! Har inget emot tabletter om läkare ger ok på dom!
var förstiktig med zonterapi om du inte vet att han är sjukt duktig. Vid min första graviditet hann jag gå på ett info möte på Mamma Mia i Stockholm, och de varnade då för att göra fotbehandlignar överhuvudtaget. Just för att de inte skulle råka komma åt någon punkt som skulle kunna orsaka missfall! Har aldrig hört det förr eller senare, men det var ändå en Barnmorska på en stor mottagning som sa det till oss. Jag brukar inte nojja loss så mycket men jag har hållit mig i från fotbehandlingar när jag har varit gravid sen dess. Men nu när jag är i v.13 så vågar jag mig på en pedikyr i alla fall. Måste göra något åt mina fnasiga fötter.. Så i morgon ska jag gå.