• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Baby Lei
    AlexandraViberg skrev 2012-11-28 12:46:06 följande:
    Tack för tips! Har en zonterapeut som hjälpte mig under barnlösheten. Det är ju akupunktur fast i foten kan man säga. Har inte hjälpt när han tryckt på blodomloppet och känns otryggt att börja trycka på punkterna för hormoner.. Tänk om han dödar dom helt liksom :P

Mamma sa spik matta men det hatar jag! Har inget emot tabletter om läkare ger ok på dom!

var förstiktig med zonterapi om du inte vet att han är sjukt duktig. Vid min första graviditet hann jag gå på ett info möte på Mamma Mia i Stockholm, och de varnade då för att göra fotbehandlignar överhuvudtaget. Just för att de inte skulle råka komma åt någon punkt som skulle kunna orsaka missfall! Har aldrig hört det förr eller senare, men det var ändå en Barnmorska på en stor mottagning som sa det till oss. Jag brukar inte nojja loss så mycket men jag har hållit mig i från fotbehandlingar när jag har varit gravid sen dess. Men nu när jag är i v.13 så vågar jag mig på en pedikyr i alla fall. Måste göra något åt mina fnasiga fötter.. Så i morgon ska jag gå.
  • Acantha

Igår kväll lyssnade maken och jag på våra kryp! Tvilling vänster, lätt att hitta men man hör mest "svunget" från navelsträngen. Tvilling höger, som gömt sig väl innan, gav oss ett underbart rent hjärtljud. Undrar om man kan tolka detta som att Tv V har moderkakan i framvägg och tv H bakom? Får se om de kan säga nått om det på måndag. Sen undrar vi ju hur stor skiljeväggen är, om det är tvåäggs eller inte. Många frågor!

Men, aldrig får man vara riktigt glad... Små, små strimmor av blod på pappret idag. Gissar att det beror på att vi myste igår och sköra slemhinnor. Men, hjärnan börjar jobba.

• tantS

Lillpluttan - Mja, jag har det iaf. Men jag är fotfrusen. Det regnar ju en hel del så det får va vattentätt ^^

Baby Lei - Vilken härlig bild!

• Baby Lei
    AlexandraViberg skrev 2012-11-28 15:41:15 följande:
    Baby lei: det är min mammas man och han har fyra barn

Vad bra, då kan du lita på honom :)
  • AlexandraViberg

Halva inlägget försvann..

Han har behandlat sin ex fru fyra gånger vid hennes fyra grav och alla barn mår bra. Sen så trycker man på tårna på blodomloppet och livmoder osv är bak på hälen. Litar på att han inte råkar trycka på hälen :P

Men det var en gång nu och det hjälpte inte så lär inte hända igen ändå!
    Men tack för upplysningen :)

• LindaMJ

Är de någon som gått upp i vikt än? jag vart chockad när jag ställde mg på vågen och såg att jag gått upp 3kg redan, äter normalt och tränar regelbundet, går in i v13 på fredag, är smal förövrigt 168cm lång oh väger 57kg i vanliga fall och nu har jag för första gången i mitt liv passerat 60kg .ser ju endel som inte går upp något förens v17 typ

• AlexandraViberg

Jag går ner :(
    Gick ner 3, sen häromdagen. Var jag så glad att jag gått upp 1 igen till 57. Imorse var jag nere på 55.8.. Inte varit så långt ner på år och dar!! Blir så less! Vill gå upp 10 kg, nu har de 10 blivit 14 eftersom jag gått ner 4 kg hittills :(

Gick upp 6 med dottern och då gick jag aldrig ner i början.. 14 är ju mer eller mindre omöjligt därför.

• Pellefanten

Snart ska jag till läkaren och bli sjukskriven ytterligare eftersom jag fortfarande spyr. Samt att gav ville prata med mig om min hjärtutredning.

• Natan

Var hos läkaren igår och blev sjukskriven till mitten på januari pga mitt illamående :( det är väl bara att härda ut och tänka positiva tankar :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~