• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • em77

Det där med vikten... Hmm. Har redan gått upp 5 kilo å är i v.13. Vart ska det sluta tro. Med första gick jag upp 26kilo, hade mkt vatten dock så jag var nere på mina 60 kilo fort med andra gick jag upp 14 kilo och det har tagit 4 år å komma tillbaka .. Shit va mkt längre tid det tog med tvåan.. Chockad!! Så jag hoppas inte det ska ta 8 år nu efter trean.. Haha. Blir till att jobba hårt. Phuuu!

Ha en trevlig dag alla!! Ang.kisseriet så sa min bm till mig att kissa när du går upp som vanligt men spring inte å duttkissa efter utan låt det fyllas på.. Den ska tydligen inte vara helt full heller!!! Har dock inte hört detta med mina andra 2 men det är mycket som har ändrats på bara nga år ))).

• kattaaa

Hej tjejer, hänger på här. Har bf 30 juni enligt mensen, väntar 4e barnet. Har inte varit så glad, men nu när illamåendet börjar avta så kan jag känna att jag verkligen vill ha denna plutt.. Annars har det varit väldigt mycket abort tankar, vilka nu tack och lov är borta.

Isabelle 2oo7 ♥ Melvin 2oo9 ♥ Nova 2o11 ♥ Bebis 2o13 ★ kattaaa.blogg.se
  • Sagolina

Jag har gått ner ungefär 4½kg sen innan graviditeten och är nu i v13. Eftersom jag är överviktig är det ju bara bra att vikten inte ökat ännu, men samtidigt känns det lite konstigt att minska i vikt som gravid:P 

Har haft blödningar enda sen förra natten, så känner mig lite låg... Som tur ingen värk i samband med blödningarna, så hoppas på att allting är bra med lill*n! Mycket växtvärk har jag haft senaste veckan, så troligtvis har moderkakan flyttat sig lite och det ger blödningar.  Konstaterades på vul att min moderkaka ligger över livmoderöppningen, så i värsta fall kan jag ha blödningar hela graviditeten igenom... Tungt, men så länge allting går bra annars så är blödningarna ett litet pris!

• Kickilina

Måste bara dela med mig av en sak. I natt när jag jobbade på förlossningen hade jag hand om en kvinna som inte vetat om att hon var gravid förrän v 32. Tog då gravtest. som visade gravid. Antog då att hon var i v 9. Ville göra abort men på abortmottagningen gjorde de VUL och upptäckte att hon var i v 32. Fatta sjuk grej. Tänker på många av oss här inne med illamående och trötthet och allt, skulle aldrig kunna missa en graviditet Det blev en ruskigt kort graviditet för henne i alla fall

Grattis till bebiskollandet Mytol!

Ni som varit på VUL/UL, har ni fått någon känsla när ni sett liten på vilket kön det har? Vet att när jag kollade 2:an i v 14 kändes det direkt som en grabb (vilket det var) Denna gång när jag kollade fick jag exakt samma känsla. Det är en grabb...så nu är det bara pojknamn som figurerar. Har tom börjat prata med dottern om att det nog är en gosse i magen (hon är så inställd på lillasyster)...

kattaaa skrev 2012-11-29 13:15:25 följande:
    Hej tjejer, hänger på här. Har bf 30 juni enligt mensen, väntar 4e barnet. Har inte varit så glad, men nu när illamåendet börjar avta så kan jag känna att jag verkligen vill ha denna plutt.. Annars har det varit väldigt mycket abort tankar, vilka nu tack och lov är borta.
    Fick du din -11 i mars? Känns som vi hängde i BF mars 2011 tillsammans...eller har jag helt fel?! Grattis till din graviditet i alla fall!!
  • kattaaa
    Kickilina skrev 2012-11-29 14:15:54 följande:.
    Fick du din -11 i mars? Känns som vi hängde i BF mars 2011 tillsammans...eller har jag helt fel?! Grattis till din graviditet i alla fall!!
    Du har nog fel :) Då min 11a var beräknad till 30 Juli, men kom den 17 juli :)
    Tack :)
    Isabelle 2oo7 ♥ Melvin 2oo9 ♥ Nova 2o11 ♥ Bebis 2o13 ★ kattaaa.blogg.se
  • Natan

Puhhhhh!!! Andas, pusta ut!!! Illamående!!! När ska det gå över?! :( vill bara vara glad, pigg och kry, det är vad jag önskar mig till jul!

• Acantha
    Natan skrev 2012-11-29 15:03:48 följande:
    Puhhhhh!!! Andas, pusta ut!!! Illamående!!! När ska det gå över?! :( vill bara vara glad, pigg och kry, det är vad jag önskar mig till jul!
    Lät som en bra julklapp, som jag tror att jag också skriver högst upp på listan. Idag har varit en skit dag, trött, ont i huvudet, magen är helt urflippad och jag mår illa men är så hungrig. Suck, dags att hämta sonen och försöka gaska upp sig lite! V.13 startar i morgon, dags att börja må bättre?
  • Sagolina

Någon annan än jag som fått starkare symtom nu i v12-13? Brösten ömmar mera och starkare än tidigare, illamående på kvällarna dök upp från ingenstans, mycket och ibland stark växtvärk...

• Emmie T

Sagolina: jag är i v 12 nu, och senaste veckan har varit värre än värst tycker jag. Är väldigt illamående och som sagt, har inte märkt av någon lindring alls. :/ Brösten ömmande och växtvärk i livmodern. Urk! Längtar som en tok efter att det ska lugna sig så att man får en chans att glädjas lite åt graviditeten...

Ni andra med illamående, har det börja vända för er?

• regnskogen

Jag gick in i v 13 igår (12+1 idag) och mitt illamående försvann först i v 8 nånting. Men sen kom den tillbaka v 10, men nu har jag inget illamående om dagarna, bara på kvällarna vilket är skönt tycker jag. fast mitt illa mående går lätt att lindra med vatten eller juice :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~