• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Natan

Acantha: härligt med vecka 13 imorgon :) jag går in i vecka 13 på lördag! Hoppas det vänder då :)

• Natan

Emmie T: för mig har illamåendet inte vänt men jag hoppas att det gör det nu när jag går in i vecka 13 på lördag.

• em77
    Kickilina skrev 2012-11-29 14:15:54 följande:
    Måste bara dela med mig av en sak. I natt när jag jobbade på förlossningen hade jag hand om en kvinna som inte vetat om att hon var gravid förrän v 32. Tog då gravtest. som visade gravid. Antog då att hon var i v 9. Ville göra abort men på abortmottagningen gjorde de VUL och upptäckte att hon var i v 32. Fatta sjuk grej. Tänker på många av oss här inne med illamående och trötthet och allt, skulle aldrig kunna missa en graviditet Det blev en ruskigt kort graviditet för henne i alla fall

Grattis till bebiskollandet Mytol!

Ni som varit på VUL/UL, har ni fått någon känsla när ni sett liten på vilket kön det har? Vet att när jag kollade 2:an i v 14 kändes det direkt som en grabb (vilket det var) Denna gång när jag kollade fick jag exakt samma känsla. Det är en grabb...så nu är det bara pojknamn som figurerar. Har tom börjat prata med dottern om att det nog är en gosse i magen (hon är så inställd på lillasyster)...
    Fick du din -11 i mars? Känns som vi hängde i BF mars 2011 tillsammans...eller har jag helt fel?! Grattis till din graviditet i alla fall!!
    Men oj..nä det e svårt att fatta att man kan missa det. Hände min kusin oxå. Hon åkte till ett sjukhus utan förlossning för hon hade så ont i ryggen. Min farbror skjutsade henne i ilfart och när dom kom in på akuten och dom la upp henne på båren så ropade dom..-Du ska bli morfar om 5 min. Så när min moster ringde mig å berättade att hon hade blivit mormor trodde jag att hon skojade. Jag var dessutom hög gravid då och kan inte vid mitt liv förstå att man kan missa detta..haha. Men hon hade sin mens hela graviditeten samt inte så stor mage utan bebis låg väldigt långt bak.

Har varit på vul men fick ingen känsla. Eftersom jag har två tjejor så lär det nog bli en tillSkrattande.

• Madelen21

jag har inga ömmande bröst alls.. men kan bero på att min son slutat amma för typ 1 månad sen :)
    ja han är 2 år och har varit tuttbarn å så var även min älsta.. hon sluta också runt 2..
    men nu är d skönt att han slutat för han sover hela nätter äntligen..

ohh nu blev ja sugen på risgrynspudding å saftsås... tror ja ska sno ihop lite :)

• Acantha

Natan: Hoppas kan man ju, men det känns verkligen inte så. Ja, det är skönt med v13, om inte annat för att MF risken blir allt mindre!

Emmie T: Mitt illamående var bättre någon dag, sen nu är det lika jobbigt igen. Men jag har en kraftig hunger jag inte haft innan, men det är jobbigt att äta när man mår illa. 

• Baby Lei

Min kille är säker på att det är en liten kille, och jag tror att det är en tjej.. Vi får se på RUL i januari I'm den lilla inte ligger med benen i kors..

• Sagolina

Jag tror på pojke:) Får se om jag skall på ul 19december, kanske jag ser något då:)

Finns det någon här inne som har/har haft moderkakan över livmoderöppningen? Hur har det i så fall utvecklats under graviditeten? 

• Kickilina
    em77 skrev 2012-11-29 16:15:15 följande:
    Men oj..nä det e svårt att fatta att man kan missa det. Hände min kusin oxå. Hon åkte till ett sjukhus utan förlossning för hon hade så ont i ryggen. Min farbror skjutsade henne i ilfart och när dom kom in på akuten och dom la upp henne på båren så ropade dom..-Du ska bli morfar om 5 min. Så när min moster ringde mig å berättade att hon hade blivit mormor trodde jag att hon skojade. Jag var dessutom hög gravid då och kan inte vid mitt liv förstå att man kan missa detta..haha. Men hon hade sin mens hela graviditeten samt inte så stor mage utan bebis låg väldigt långt bak.

Har varit på vul men fick ingen känsla. Eftersom jag har två tjejor så lär det nog bli en tillSkrattande.

Shit! Jag kan bara inte fatta det! Vilken chock det måste varit för din kusin. Fick 5 min att ta in att man skulle bli mamma. Mådde hon bra efteråt eller hade hon svårt att ta till sig barnet och komma in i sin mammaroll?
    Sagolina skrev 2012-11-29 17:45:30 följande:
    Jag tror på pojke:) Får se om jag skall på ul 19december, kanske jag ser något då:)

Finns det någon här inne som har/har haft moderkakan över livmoderöppningen? Hur har det i så fall utvecklats under graviditeten? 
    Moderkakan brukar krypa uppåt under graviditeten och inte utgöra ett hinder för vaginal förlossning. Man får göra tätare ultraljud för att hålla koll. Är det så i ditt fall??

Är man hemsk när man känner att man helst skulle vilja ha det ena eller andra...tänker på kön på barnet?? Nu har jag en av varje...men man känner nog en viss önskan ändå. Och tänk om jag hade två gossar...då hade jag garanterat velat ha en tjej...(fast inte lika hårt en kille om jag hade två tjejer ) Det är nåt med identifikation eller nåt...

• kattaaa
    Sagolina skrev 2012-11-29 15:36:12 följande:
    Någon annan än jag som fått starkare symtom nu i v12-13? Brösten ömmar mera och starkare än tidigare, illamående på kvällarna dök upp från ingenstans, mycket och ibland stark växtvärk...
    detta e mitt fjärde barn . Med första mådde jag aldrig illa, men med de två andra mådde jag illa mellan v7-9 då börja illamåendet avta. Är i v 10 och allt illamående är borta, kan må lite illa om jag äter för mycket och för snabbt. Men eftersom jag mår bättre än förra graviditeten så tror jag på en liten pojke : ) Magkänslan säger så :)
    Isabelle 2oo7 ♥ Melvin 2oo9 ♥ Nova 2o11 ♥ Bebis 2o13 ★ kattaaa.blogg.se
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~