• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • mhpo

Vill bara visa pyret här inne också :) Det finns en risk att ni springer på samma bild i andra trådar :) Men en kan inte låta bli :) Var på kub test idag.

• Mj1983

Emf79: vilken härlig historia

Jag och min pojkvän sepererade när dottern var 1,5 år. Vi har bott i sär i 1,5 år nu. I början av hösten börjde vi träffad igen mer än bara vid överlämning av barnet. Jag blev gravid direkt igen och nu ska vi flytta ihop igen <3

Vad är er bästa personliga "tips" för att klara en jobbig graviditet till och småbarns tiden?

• Mj1983

Halva mitt inlägg försvann

Vad är era personliga bästa "tips" för att klara en jobbig graviditet och bebistiden?

• Asivol

Sagolina: jag hade moderkakan över öppningen vid förra grav. Vi fick göra ett extra UL i v 32 och jag skulle kontakta dem vid blödning. Jag klarade mig utan blödning och i v 32 så hade den flyttat på sig så jag kunde föda som vanligt. Hoppas det löser sig för dig och att blödningarna ger med sig!

• Sagolina

Asivol: Skönt att höra att allt gick bra för dig! Tycker jag läst ganska mycket om graviditet, men detta med moderkakan över öppningen var något helt nytt för mig då läkaren berättade att det var så.

Alltså hade du ingen blödning under hela graviditeten? Jag har blött sen v5 (12+4idag) och skall endast kontakta sjukhuset om blödningarna kommer i samband med värk eller börja lukta konstigt(risk för inflamation?)

Känns skönt att veta att huvudläkaren på mödrapolikliniken i alla fall förstår att man blir orolig av blödningar, för hon sade genast att jag skall få ett till ul innan jul om jag fortsätter blöda! Har hört så många som oron inte tas på allvar, utan man får bara höra att "så länge det inte värker är blödningar inte farliga". Nu har jag ju världens växtvärk + blödningar, så nog noojar jag från och till! 

• Ung Mamma 91

Har vart off ett tag för har varit sjuk igen :( Först var det kräksjuka och nu nån jävla förkylning... Att jag ska få allt skit som finns... Tur var det att jag hann ta hand om barnen då dom var sjuka :P 

• ElenaP

Hej! Tänkte jag skulle hoppa in i tråden nu. Har varit frånvarande från fl senaste åren men nu är 4:e på G så då fixade jag en ny användare och har följt er i smyg några veckor :) Bf den 21 juni enligt bm och 28 enligt egen uträkning.

• Ung Mamma 91
    Mj1983 skrev 2012-11-29 21:47:31 följande:
    Emf79: vilken härlig historia

Jag och min pojkvän sepererade när dottern var 1,5 år. Vi har bott i sär i 1,5 år nu. I början av hösten börjde vi träffad igen mer än bara vid överlämning av barnet. Jag blev gravid direkt igen och nu ska vi flytta ihop igen <3

Vad är er bästa personliga "tips" för att klara en jobbig graviditet till och småbarns tiden?
    Ja du , vår son var ju bara 4 månader då jag blev gravid. Och ha ett småbarn i ditt barn ålder är inte lätt sedan då man är höggravid :P Men nu ska ni ju flytta ihop igen och du kan lägga lite ansvar på gubben också :) Min son var snäll endå då jag var gravid. Fick sova powernaps på soffan för honom medan han gick å lekte :) 
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~