• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sagolina

Kickilina: Jepp, har moderkakan över livmoderöppningen. Har du haft så?
    Hoppas på att den snart skall dra iväg uppåt, för alla blödningar gör mig så deppig... Har nu haft blödningar i två dygn, flera gånger mycket kraftiga. Tar på krafterna både mentalt och fysiskt. Får i alla fall gå på koll 19december om blödningarna fortsätter tills dess. Så lite hoppas jag ju på några mindre blödningar, för att få se lill*n igen innan jul! 

• Valborgs

Äntligen hemma efter fullt ös hela dagen.

Vårt kub gick bra iaf trots att jag glömde bort mig och kissade innan besöket.. ;) så fick sätta mig i väntrummet en stund för att hälla i mig vatten.
    Verkar vara en lugn bebis iaf, till skillnad mot storasyster som rörde sig hela tiden under våra UL. Fick sannolikhet på 1:9500.
    Blev dock flyttad till bf 17 juni (ist för 13e).. Bara "göra om" de dagarna till 12+0..

RUL blir 21 jan.

• AlexandraViberg

Har två sådana "kan inte tro det" grav historier. Ena värre än andra.. En var i v.22, fick plus och åkte för att datera inför abort! Icke sa nicke! Sen födde hon över en månad tidigt så hon hann inte veta länge..

Andra är värre. En kompis som åkte in för magsmärtor, tyckte tarmarna vände sig lite väl mycket! Pabang! Gravid v.38!! Hon skulle snittas pga rädsla efter en sen abort där hon fick föda ut barnet.. Nä, hon födde dagen innan ks. Så hon hann inte ens veta i en vecka! Singel och bodde ensam i en stad långt hemifrån. Hann bara flytta hem snabbt sen var hon mamma. Hon som aldrig ville ha barn!

Jag som kämpat för att bli gravid har sååååå svårt att förstå det där! Ok båda var stora i sig så de såg inte gravida ut men de måste ju varit helt symptom fria!! Skönt! :)
    Båda är bra mammor nu trots kort förberedelse!

• em77

Hon tog det bra Kickelina..men väldigt chockad. Dessutom var hon singel och 20 år och eftersom hon inte visste om graviditeten så festade hon och rökte under hela graviditeten. Men ut kom en frisk pojke som nu är 5 år och fyller 6år i feb. Helt otroligt!! Min första tanke var att man har fått ngn typ av psykos så man förtränger att man e gravid men hon påstår att hon inte visste ngt. Men det känns så konstigt i mitt lilla huvud..att man kan gå en hel graviditet och ut kommer en pojke på 4 kg. haha

• AlexandraViberg

Har en kompis som faktiskt förträngde graviditeten! Födde också väldigt plötsligt utan att någon visste något. Hon säger att hon visste såklart men förträngde det. Har så svårt att tro att man inte vet alls! Men tydligen händer det med!

• Baby Lei

Otroligt att vissa kan vara gravida så länge utan att märka något. Även de jag känner med nätta magar i nionde månaden är ju enorma jämfört med ogravida magar:) Vilken chock det måste vara!!

• Lillpluttan

Var hos BM på besök 2 idag. Alla värden var tipp topp. Har gått upp 4 kg.. Opps.. Frågade om hjärtljud men hon sa att det inte är bra för bebis hörsel att lyssna så här tidigt.. Får göra tidigt UL om jag vill men bestämde mig för att hålla mig till RUL i januari. Ska sluta oroa mig i onödan har jag bestämt mig för nu! Känns bra! Allt kommer gå bra! ) Börjar våga känna riktig glädje nu äntligen!

• Emmie T

Jag kan inte heller låta bli att förundras över att man uppenbarligen kan gå gravid i 9 månader utan att märka...! Jag såg visserligen helt ogravid ut och hade knappt mage alls förrän efter v 20 med förra barnet, men tröttheten, illamåendet och så småningom otympligheten som höggravid var liksom rätt svårt att missa...

• Emf79

Måste bara hoppa in fast jag inte e gravid ;( trodde jag var de men mensen var sen med över en månad, följde denna tråd och har fortsatt med de ;)
    Iaf läser jag om dessa historier och måste dela med mig om min historia ;)
    Fick vår första son då jag var 14 (mannen 15)
    Visste inte att jag var gravid! Förstod de väl inte och mest troligt förträngde att ens kunde va så med tanke på min ålder. (Av förträngningen tappat en MASSA minnen)
    Det syntes inte , hade 28 tum på jeansen jag hade på mig.
    En dag fick jag hemsk värk i en fot och den var svullen. Vi for in till sjukan där de först trodde jag hade en tumör i magen för långt ner i magen mot ryggen tyckte de känna en knöl i stl som en grapefrukt ! Men efter ett ul upptäckte de en bebis , en massa prover togs och jag hade då svår havandeskaps förgiftning blev flytta i ilfart med ambulans till ett annat sjukhus och två dygn senare var sonen född , 3 månader för tidigt :/ var i v27
    Allt gick dock bra och idag en frisk pigg glad 19 åring
    Så de händer fast man inte vet ;)
    Lever idag med samma man och vi har nu 8 barn tillsammans och kan inte ha de bättre ;)
    Lycka till med era små kottar

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~