• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Baby Lei
    Annafredrika skrev 2012-11-30 13:12:52 följande:

Olika för olika kalendrar... Hela 14 veckor anser ju jag. Måndag för mig

mytol skrev 2012-11-30 12:59:03 följande:

Inte förrän vecka 16 tror jag....

Så sent!?! (morrar för mig själv) Jag hade trott att det var efter v. 12. Av någon konstig anledning har jag hypat upp just detta med att gå in i den andra trimestern. Då inbillar jag mig att jag är på den säkra sidan..
  • tantS

Jag blir inte heller klok på det här med trimestrar. En app säger att jag redan är i andra trimestern (v 12+6), samma om jag läser här http://www.1177.se/Skane/Tema/Gravid/Graviditeten/Graviditetskalender/Graviditeten-vecka-for-vecka/ men på andra ställen stor det olika. Fattar inte riktigt :P

Är det nån mer som fått olika BF när ni räknat på olika sidor? På svenska har jag 7/6, på amerikanska 8/6, trots att de räknas från samma dag.

• Kickilina

Emf79: Wow, vilken berättelse!

Sagolina: Nej, jag har inte (vad jag vet) moderkakan i vägen men har haft en hel del patienter med det bekymret under graviditeten och som därav gått på tätare ultraljud just för att se så kakan krypit upp innan det är dags för att föda (vilket den i de allra flesta fall gör) annars blir det ju snitt. Jobbigt med dina blödningar. Hoppas den flyttar på sig snart så du slipper blödningarna länge till....

Rufsi och Elena: Välkomna! Kul med två små junibebisar till

• Baby Lei
    ElenaP skrev 2012-11-30 08:22:36 följande:
    Hej! Tänkte jag skulle hoppa in i tråden nu. Har varit frånvarande från fl senaste åren men nu är 4:e på G så då fixade jag en ny användare och har följt er i smyg några veckor :) Bf den 21 juni enligt bm och 28 enligt egen uträkning.
    Hej och välkommen hit!
  • ElenaP

Ser att ni pratar om att upptäcka en grav när man är långt gången. Jag upptäckte att jag väntade sonen i v 32+5 och han är född v 36+5. Jag visste nog innerst inne hur det låg till men med förnekelse så "funkar" det mesta. Jag var 14 år när han föddes, blev 15 exakt 6 mån senare och om drygt 1 månad fyller han 13 år. Så kan det gå :)

• AlexandraViberg

1177 säger att andra trimestern är mellan 13 och 24 och det är ju sjukvårdens sida så den litar jag mer på än nån babygrupp som säger 16-28 :P

• Valborgs

Ni som redan känt sparkar, var har ni känt det? Inbillar mig att jag känner fladder ca 5cm under naveln, men är livmodern ens så högt i vecka 12? Är säkert bara gaser i magen som lurar mig.. :)

• Emmie T
    Valborgs skrev 2012-11-30 15:32:38 följande:
    Ni som redan känt sparkar, var har ni känt det? Inbillar mig att jag känner fladder ca 5cm under naveln, men är livmodern ens så högt i vecka 12? Är säkert bara gaser i magen som lurar mig.. :)
    Jag har tyckt flera gånger att jag kunnat ana något litet som rör sig precis alldeles över blygdbenet de senaste dagarna, men har avfärdat det hela som inbillning. Men kanske?
    ♥ En prins 20090122 ♥ En ärta BF 20130616 ♥
  • tantS

Alexandra - tänker också så men visst är det konstigt att det kan va olika. Ibland saknar jag tiden med uppslagsverk, då var det inga såna diskussioner ;D

Valborg - jag kan känna lite som nervryckningar eller bubblande "killkillkill" en liten bit ovanför blygdbenet. Brukar komma när jag slappnar av. Typ lutar mig tillbaka en stund vid skrivbordet eller lägger mig i soffan på kvällen. Vet ju inte säkert än att det är så men att mina tarmar som inte längre är så gasiga skulle flippa på nästan samma ställe vid samma tidpunkt och tillfälle tror jag inte på.

• Lillpluttan

TantS: du och verkar ha gått lila långt 12+6, appen jag använder hävdar att det är i trimester 1.. Förvirrande

Angående rörelser, tyckte mig käna något vagt igår på sidan lite över blygdbenet.. Hoppas det var det :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~