Baby Lei skrev 2012-12-06 11:31:03 följande:
God förmiddag i snöyran!
Här i Stockhlm är det fortfarande ganska kaosigt. Jag var sjukt tacksam för att jag hade bil igår när hela kollektivtrafiken stod still! Min kille och jag skottar fram bilen varje morgon, men det är inte så kallt som tur är, så det är ganska mysigt faktiskt :)
Alexandra, din stackare! Tycker också att du ska åka in om det inte vänder, och drick Resorb. Eftersom du bara kräks på kvällarna så kan du hinna vätska upp kroppen med det på dagarna så kommer du inte känna dig lika svag.
Hoppas att det vänder snart! Jag tycker så synd om dig!
Jag vet inte om jag tror så mycket på de där oljorna. (Det är väl hormonellt med bristningar, inte att huden är uttorkad?) Men det är ju alltid mysigt att pyssla om sig själv lite extra. Den klassiska oljan är den från Clarins. Alla mina vänner i Frankrike använder den när de är preggo, och svär på att det funkar :) Så varför inte?
Såg att Estelle& Thild också har en, deras är ju ekologisk så det kanske känns ännu bättre.
Ja tror inte heller på de där oljorna, men det är ju skönt att smörja in då magen växer och huden kliar. Annars tro jag inte det hjälper mycket mot bristningar. Men jag vill gärna bli motbevisad för jag vill inte ha några, så om nått verkligen skulle funka så vill jag gärna veta.

Fick några bristningar med sonen, men de är under byxlinningen så de gör inte så mycket faktiskt. :)