• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Baby Lei
    Ung Mamma 91 skrev 2012-12-06 11:42:44 följande:
    Baby : Håller med. Jag fick sladd i varje korsning... Grannen var så snäll och hjälpte mig få ut bilen idag :) Fick stopp vid ica maxi och slapp knappt in på parkeringen. Snö <3

Haha, ja det är helt livsfarligt. Jag tror att min toppade min hastighet igår på runt 17 km/h... Det gäller att ta det sjukt lugnt, och inte minst lika viktigt - att hålla ett låååångt avstånd till bilen framför.
  • Ung Mamma 91
    Baby Lei skrev 2012-12-06 15:16:01 följande:

Haha, ja det är helt livsfarligt. Jag tror att min toppade min hastighet igår på runt 17 km/h... Det gäller att ta det sjukt lugnt, och inte minst lika viktigt - att hålla ett låååångt avstånd till bilen framför.
    Jo det är ju så , haha , nej men jag körde nog på enligt hastighetsbegränsningen men höll avständ från bilarna framför :P Uch för detta väder...
  • Oreos
    Baby Lei skrev 2012-12-06 11:31:03 följande:
    God förmiddag i snöyran!

Här i Stockhlm är det fortfarande ganska kaosigt. Jag var sjukt tacksam för att jag hade bil igår när hela kollektivtrafiken stod still! Min kille och jag skottar fram bilen varje morgon, men det är inte så kallt som tur är, så det är ganska mysigt faktiskt :)

Alexandra, din stackare! Tycker också att du ska åka in om det inte vänder, och drick Resorb. Eftersom du bara kräks på kvällarna så kan du hinna vätska upp kroppen med det på dagarna så kommer du inte känna dig lika svag.
    Hoppas att det vänder snart! Jag tycker så synd om dig!

Jag vet inte om jag tror så mycket på de där oljorna. (Det är väl hormonellt med bristningar, inte att huden är uttorkad?) Men det är ju alltid mysigt att pyssla om sig själv lite extra. Den klassiska oljan är den från Clarins. Alla mina vänner i Frankrike använder den när de är preggo, och svär på att det funkar :) Så varför inte?

Såg att Estelle& Thild också har en, deras är ju ekologisk så det kanske känns ännu bättre.

Ja tror inte heller på de där oljorna, men det är ju skönt att smörja in då magen växer och huden kliar. Annars tro jag inte det hjälper mycket mot bristningar. Men jag vill gärna bli motbevisad för jag vill inte ha några, så om nått verkligen skulle funka så vill jag gärna veta. Fick några bristningar med sonen, men de är under byxlinningen så de gör inte så mycket faktiskt. :)
  • Madelen21

hej allihopa

ser att någon frågat om man känt barnet.
    Jag har känt något som jag tror är bäbis. det där svepet å något kluckande har jag känt haha..

här är min älsta sjuk å tror att minstingen börjar bli han också.. båda har sovit på soffan nu några tim på eftermiddag, älsta brukar få krupp å d börjar låta som att d är sånt på väg. 

• Kamillan

Jag har smort in magen med mandelolja från Apoteket båda mina graviditeter, har gått upp 30kg o 35 kg de gånger jag varit gravid......har inte fått minsta bristning....om det är pga oljan eller inte vet jag inte...men varför chansa?!

• Ung Mamma 91
    Kamillan skrev 2012-12-06 18:50:13 följande:
    Jag har smort in magen med mandelolja från Apoteket båda mina graviditeter, har gått upp 30kg o 35 kg de gånger jag varit gravid......har inte fått minsta bristning....om det är pga oljan eller inte vet jag inte...men varför chansa?!
    Jag ser ut som en tomat , min syrra testade oljan på sina bristningar som skulle komma upp och vips var dom borta. Så testa gärna det alla :) Håller med :)
  • Libra89

Åhh var på UL idag och fick se lilla bebisen hoppa runt där inne, man blir så rörd! Allt såg fint ut och blev daterad till 11+0 så blev framflyttad 4 dagar, alltid bra :) Underbart att få se, nu är det RUL 29 januari som nästa titt är om allt går som det ska :) Ska få komma o höra hjärtat i v 16 hos bm också eftersom jag haft flera mf/ma sen innan. Känns bra men vill nog investera i en doppler, hur tidigt kan man använda en sån?? Måste fråga är det i v. 12+0 eller 12+6 missfallrisken minskar rejält? Fattar inte det där riktigt...?

• Ung Mamma 91
    Libra89 skrev 2012-12-06 19:16:55 följande:
    Åhh var på UL idag och fick se lilla bebisen hoppa runt där inne, man blir så rörd! Allt såg fint ut och blev daterad till 11+0 så blev framflyttad 4 dagar, alltid bra :) Underbart att få se, nu är det RUL 29 januari som nästa titt är om allt går som det ska :) Ska få komma o höra hjärtat i v 16 hos bm också eftersom jag haft flera mf/ma sen innan. Känns bra men vill nog investera i en doppler, hur tidigt kan man använda en sån?? Måste fråga är det i v. 12+0 eller 12+6 missfallrisken minskar rejält? Fattar inte det där riktigt...?
    Är det inte 11+0 `?
  • Sömntutan

I morgon är det inskrivning. Borde ju kännas kul, men jag tycker bara det känns jobbigt. Fick ju inget bra intryck av Bm när jag träffade henne när jag tog ut spiralen, så jag känner mig lite nervös.

Äntligen! BF ~14 juni
  • Solrosen82

Babylei: Jag har också hört att det är hormonellt. Men efter att ha läst om en tjej här på FL som fick bort sina färska bristningar genom att smörja in magen så testar jag. Köpte Weledas olja på Life. Läste att bodybuilders också använder den mot bristningar. Får jag bristningar så har jag gjort vad jag kunnat :)

Libra89 skrev 2012-12-06 19:16:55 följande:

Mysigt att få se bebis :) Vi ska på UL på onsdag, ska bli riktigt spännande.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~