• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Acantha
    kluckis skrev 2012-12-05 14:41:49 följande:

Vilken vecka är du i som redan känner dom?
    Eller hör du med hjälp av doppler?
    Jag känner lite vibbration och bubbel men ingen tydligt.
    Vecka 14 (13+5)   
    Jag är i v13+0, har känt dem ett tag. Framför allt den nedre. Är säkert skillnad iom att jag har två och det är trängre där inne. Har ju ingefär dubbelt så stor livmoder som ni som har ett barn.

Hör gör jag med doplern, och har gjort det också några veckor!

Då är man omförderska då, trodde att eftersom det gått sju år, så skulle man inte räknas som det, gjord iofs KS, men var fullt öppen med krystvärkar innan de upptäkte att rumpan låg ner!    
  • Natan

Jag hade 2,7 och äter levaxin för att det ska gå ner men dom sa att jag har för lite hormon i kroppen och måste äta levaxin för att värdet ska sjunka. Jag har läst på nätet att om jag inte äter levaxin kan barnet få hjärnskador :( men som tur är upptäckte dom det fort så läkaren har sagt att jag inte ska vara orolig! Jag ska till mvc och ta nya prover 27 december. Bara hoppas att värdet har sjunkit, helst under 2,5.

• Baby Lei
    SunnaLiv skrev 2012-12-05 18:54:42 följande:
    Mitt KUB gick galant~ en livs levande liten bebis sprattlade vilt runt där inne och allt såg bra ut. Beräknad till 11/6 så är i gravid v 14 (13+0) :) underbart!

Underbart! Grattis!
  • Sagolina

1/3 av graviditeten är förbi nu!:)
    Har haft 3 sköna dagar utan blödningar och en ordentlig natts sömn(betyder att jag legat vaken mindre än 1h under natten:P). Känns skönt få ha några lugna dagar igen! Och riktigt skönt är det att veta att jag om 2veckor har varit på ultra för att kolla att allting fortfarande ser bra ut trots blödningarna! Kommer vara i 15+2 och det kommer vara fjärde ultran som görs pga. blödningar.

• Ung Mamma 91
    Sömntutan skrev 2012-12-05 18:51:31 följande:
    Vissa säger att det är så, andra påstår att man inte kan bli förstföderska igen. Jag vet faktiskt inte hur det är. Får fråga BM på fredag när jag ska på inskrivning.
    Gört :)
  • AlexandraViberg

Allt jag ätit de senaste tre dagarna har jag kräkts upp på kvällen.. Börjar bli riktigt less och orolig. Känner mig torr i munnen och läpparna och är orkeslös. Orkar inte sätta upp håret ens.

Och huvudvärken på det, jag orkar inte mer! :(

• Pellefanten

Fyfan min kropp är inte skapt för å bära barn alltså. Om ändå storken berättelsen va sann.

• Solrosen82
    AlexandraViberg skrev 2012-12-05 21:47:58 följande:
    Allt jag ätit de senaste tre dagarna har jag kräkts upp på kvällen.. Börjar bli riktigt less och orolig. Känner mig torr i munnen och läpparna och är orkeslös. Orkar inte sätta upp håret ens.

Och huvudvärken på det, jag orkar inte mer! :(

Låter som att du snart behöver bli inlagd för att få i dig näring. Håller tummarna att illamåendet ger med sig!

Är det nån mer här som smörjer magen med olja som ska förhindra bristningar? Jag började för några veckor sen, har magen full med bristningar efter dottern och vill inte ha fler. ;)

Idag var jag på glukosbelastningen. Det gick bra förutom att jag irriterade mig över att man alltid får vänta när man e på vc. Känns som att de aldrig håller tiden.
  • AlexandraViberg

Solrosen: jo har funderat på att ringa men maken jobbar kväll resten av veckan och dottern kan ju inte läggas in med mig.. Blir yr och typ åksjuk av att titta på tvn.. Mår skit.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~