• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Solrosen82
    Sömntutan skrev 2012-12-06 20:16:47 följande:
    I morgon är det inskrivning. Borde ju kännas kul, men jag tycker bara det känns jobbigt. Fick ju inget bra intryck av Bm när jag träffade henne när jag tog ut spiralen, så jag känner mig lite nervös.

Har du möjlighet att byta Bm?
  • Sömntutan
    Solrosen82 skrev 2012-12-06 20:21:38 följande:

Har du möjlighet att byta Bm?
    Saken är den att jag bor på en liten ort dit det kommer en barnmorska två ggr i veckan. Ska jag byta måste jag åka in till stan. Men känns det inte OK denna gång så kommer det vara värt att åka några mil för att få träffa en BM som man trivs med. Sa det när jag ringde om en tid och då sa den BM som jag pratade med att jag skulle höra av mig om det kändes fel efter denna gång. Så det kommer jag göra. Tänker inte gå och må dåligt så fort man ska på kontroller. Det ska ju vara roligt att gå dit.
    Äntligen! BF ~14 juni
  • Solrosen82

Det låter som en bra idé :) Jag har haft olika varje gång jag varit gravid och nu äntligen så känns det bra. Var till en annan i våras av andra anledningar så då passade jag på att fråga henne om saker som är viktiga för mig när jag är gravid. Fick inte de svaren jag ville ha, så det var lätt att inte välja henne ;) Bm på förlossningen är också viktig. Första barnet var hon superbra, men andra passade inte mig, så denna gång vill jag ha en som känns bra. Skönt att Bm du pratade tyckte det var ok att byta :) Man ska ju ses rätt många ggr och känna förtroende för den man går till.

• Pellefanten

Å det är så himla viktigt att ha en bra bm som man trivs med.
    Jag är super glad att jag hittat min, har samma som med dottern. Hon vet om min historia och vad jag gått igenom.
    Fotade för övrigt magen idag och jämförde med bild från v.5 ojdå säger jag det syns visst. Tyvärr har jag ingen tillgång till dator på ett tag för å ladda upp till er.

• mytol
    AlexandraViberg skrev 2012-12-06 13:39:03 följande:
    Tack alla! Jo har druckit lite resorb.. Varför jag kräks på kvällen är förmodligen för att jag ligger i sängen till minst denna tid och sen börjar äta strax, så det kommer upp när det typ landat! Jag åker iaf in imorgon. De hade ingen tid idag, jag ringde försent.

Lycka till! Kommer ihåg min första inläggning. Jag var så uttorkad att dom att inte kunde sticka mig, jag som annars är lättstucken. 3 bm försökte men ingen lyckades. Sen bad dom mig kissa för att ta ett ketostest, hur ska de gå till, jag kissar ju inte liksom. Lyckades klämma ut några droppar å sen kom dom tillbaka å sa att dom aldrig sett ett så starkt ketostest. Fick dropp direkt å sov oavbrutet i 3 dygn. Jag var helt slut efter att kräkts 20 ggr varje dag så de var så skönt å känna hur kroppen började fyllas på samtidigt som jag kunde få sova. Jag är så innerligt tacksam att jag denna graviditet bara kräks några ggr om dan så att jag kan vara hemma med min son. Hoppas du får bra hjälp!
  • ThereseJohansson

Har haft mitt livs obehagligaste natt hittills som gravid...har haft hjärtklappning halva natten men nu när jag är uppe så känns det lite bättre men fy vad otäckt att känna hjärtat slå så utan att man gör nått..

• Valborgs

Har funderat på det där med att banta under graviditet, det ska ju vara farligt för fostret. Nu bantar jag absolut inte frivilligt (även om det viktmässigt skulle behövas), men har så svårt att få i mig mat. Frukosten går bra, men sen tar det stopp. Igår åt jag tex bara frukost (gröt, ägg och makrillsknäckebröd), en clementin och 1 liten kroppkaka, fick inte i mig mer.. :( såhär har det sett ut sen magsjukan, vissa dagar får jag i mig mer men andra går bara inte.

Tog upp det med BM då jag gått ner 6kg nu, men fick bara till svar att det är bra att jag går ner.. Enligt henne kan ett högt BMI vara lika farligt som att "banta"..
    Så rädd att något ska hända bebisen..

• Sömntutan
    Valborgs skrev 2012-12-07 06:49:28 följande:
    Har funderat på det där med att banta under graviditet, det ska ju vara farligt för fostret. Nu bantar jag absolut inte frivilligt (även om det viktmässigt skulle behövas), men har så svårt att få i mig mat. Frukosten går bra, men sen tar det stopp. Igår åt jag tex bara frukost (gröt, ägg och makrillsknäckebröd), en clementin och 1 liten kroppkaka, fick inte i mig mer.. :( såhär har det sett ut sen magsjukan, vissa dagar får jag i mig mer men andra går bara inte.

Tog upp det med BM då jag gått ner 6kg nu, men fick bara till svar att det är bra att jag går ner.. Enligt henne kan ett högt BMI vara lika farligt som att "banta"..
    Så rädd att något ska hända bebisen..
    Det sägs ju att bebisen tar det den behöver och att det är du som mår sämst. Om du får i dig lite näring så är det nog ingen fara.
    Äntligen! BF ~14 juni
  • Baby Lei
    Libra89 skrev 2012-12-06 19:16:55 följande:
    Åhh var på UL idag och fick se lilla bebisen hoppa runt där inne, man blir så rörd! Allt såg fint ut och blev daterad till 11+0 så blev framflyttad 4 dagar, alltid bra :) Underbart att få se, nu är det RUL 29 januari som nästa titt är om allt går som det ska :) Ska få komma o höra hjärtat i v 16 hos bm också eftersom jag haft flera mf/ma sen innan. Känns bra men vill nog investera i en doppler, hur tidigt kan man använda en sån?? Måste fråga är det i v. 12+0 eller 12+6 missfallrisken minskar rejält? Fattar inte det där riktigt...?

Det är efter 12 fulla veckor, dvs 12+6, men risken minskar varje dag, den faller inte dramatiskt just den dagen. Min fertilitetsläkare sa till mig att när man sett ett foster i rätt storlek och med ett tickande hjärta så sjunker risken och blir lika låg som efter v12. Så andas ut du!! :)
  • Baby Lei
    Ung Mamma 91 skrev 2012-12-06 19:06:09 följande:
    Jag ser ut som en tomat , min syrra testade oljan på sina bristningar som skulle komma upp och vips var dom borta. Så testa gärna det alla :) Håller med :)

Är tomat bra eller dåligt ? :) är du röd eller slät?
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~