• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Pellefanten

Alexandra: han får väl helt enkelt vaba. Du måste ju in å få lite hjälp. Inte alls bra det där, låter som du är uttorkad.

• AlexandraViberg

Jo men han gjorde det idag och vi behöver verkligen pengar eftersom jag blev utan nov och dec och han är inte bio pappa så det kommer ta hundra år att få de vab pengarna.. Jag måste överlåta dagar och Gud vet vad.. Det löser sig säkert! Mamma brukar vara hjälpsam.

• Pellefanten

Se till att åtminstone ta med dottern din in så dom får kolla på dig iaf. Blir lite orolig när du säger att du blir yr.

• Solrosen82
    AlexandraViberg skrev 2012-12-05 22:59:03 följande:
    Solrosen: jo har funderat på att ringa men maken jobbar kväll resten av veckan och dottern kan ju inte läggas in med mig.. Blir yr och typ åksjuk av att titta på tvn.. Mår skit.

Har du testat vätskeersättning och ta väldigt lite åt gången?
  • em77

Usch.. Stackars dig AlexandraViberg.. Måste vara hur tufft som helst!! Hoppas det vänder snart så du får njuta av graviditeten och din familj. Håller med Pellefanten, åk in så dom får kolla till dig och försök få i dig lite resorb (vätskeersättning). En kompis till mig blev inlagd lite då å då med båda sina barn då hon inte fick behålla ngt men det blev bättre efter v.15-16. Håller tummar å tår att du snart ska må bättre.

• Baby Lei

God förmiddag i snöyran!

Här i Stockhlm är det fortfarande ganska kaosigt. Jag var sjukt tacksam för att jag hade bil igår när hela kollektivtrafiken stod still! Min kille och jag skottar fram bilen varje morgon, men det är inte så kallt som tur är, så det är ganska mysigt faktiskt :)

Alexandra, din stackare! Tycker också att du ska åka in om det inte vänder, och drick Resorb. Eftersom du bara kräks på kvällarna så kan du hinna vätska upp kroppen med det på dagarna så kommer du inte känna dig lika svag.
    Hoppas att det vänder snart! Jag tycker så synd om dig!

Solrosen82 skrev 2012-12-05 22:23:48 följande:

Låter som att du snart behöver bli inlagd för att få i dig näring. Håller tummarna att illamåendet ger med sig!

Är det nån mer här som smörjer magen med olja som ska förhindra bristningar? Jag började för några veckor sen, har magen full med bristningar efter dottern och vill inte ha fler. ;)
    Idag var jag på glukosbelastningen. Det gick bra förutom att jag irriterade mig över att man alltid får vänta när man e på vc. Känns som att de aldrig håller tiden.
    Jag vet inte om jag tror så mycket på de där oljorna. (Det är väl hormonellt med bristningar, inte att huden är uttorkad?) Men det är ju alltid mysigt att pyssla om sig själv lite extra. Den klassiska oljan är den från Clarins. Alla mina vänner i Frankrike använder den när de är preggo, och svär på att det funkar :) Så varför inte?

Såg att Estelle& Thild också har en, deras är ju ekologisk så det kanske känns ännu bättre.

• regnskogen

Är det någon som har känt av bebisen? :) För en stund sen låg jag i sängen på sidan och benen böjda mot mig o datorn framför mig. Helt plötsligt kände jag en liten bubbla som kom fram längst ner i magen. Trodde det var tarmar och ignorerade det. Efter några minuter försvann bubblan, och just då kände jag ett snabbt svep förbi magen precis där bubblan var innan.. Inga kurrande ljud, bara denna känsla... Kan det verkligen vara bebis? :o är inne i v 14, (13+1) .. Kram!

• AlexandraViberg

Tack alla! Jo har druckit lite resorb.. Varför jag kräks på kvällen är förmodligen för att jag ligger i sängen till minst denna tid och sen börjar äta strax, så det kommer upp när det typ landat!

Jag åker iaf in imorgon. De hade ingen tid idag, jag ringde försent.

• Baby Lei
    AlexandraViberg skrev 2012-12-06 13:39:03 följande:
    Tack alla! Jo har druckit lite resorb.. Varför jag kräks på kvällen är förmodligen för att jag ligger i sängen till minst denna tid och sen börjar äta strax, så det kommer upp när det typ landat!

Jag åker iaf in imorgon. De hade ingen tid idag, jag ringde försent.

Bra, så här dåligt ska du inte behöva må!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~