• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Valborgs

Alexandra: lite lätt förvirrad.. ;) tycker det blir ännu värre sen vid amningen..

Sagolina: Grattis till jobbet!! :) vad är det för jobb?

• AlexandraViberg
    Ung Mamma 91 skrev 2012-12-07 18:39:14 följande:
    AlexandraViberg , haha! Jag hörde nån gång om nån som hade en tops i örat , så ringde telefonen och topsen åkte in rejält i örat! Hahahha.... Du hade iaf en lite mildare variant ;)
    Hahaha ja det var ju en himla tur att jag inte hade en tops där!

Ja förvirringen har bara börjat, lär bli mindre. Men sånt här får man ju anteckna, så man har något att skratta åt sen! Så kan man läsa upp allt på förlossningen så man har något att skratta åt mellan värkarna! :P

Minns inte att jag var förvirrad vid amningen förra gången men så var det ju 5 år sedan jag slutade också, så man kan ju inte minnas allt! :P
    efter en lång kamp kom vårat +, BF 10/6 | Dotter-07
  • Ung Mamma 91
    AlexandraViberg skrev 2012-12-07 18:52:33 följande:
    Hahaha ja det var ju en himla tur att jag inte hade en tops där!

Ja förvirringen har bara börjat, lär bli mindre. Men sånt här får man ju anteckna, så man har något att skratta åt sen! Så kan man läsa upp allt på förlossningen så man har något att skratta åt mellan värkarna! :P

Minns inte att jag var förvirrad vid amningen förra gången men så var det ju 5 år sedan jag slutade också, så man kan ju inte minnas allt! :P
    hihi ture , ja mellan dom här pojkarna vi har är det 14 månader så det är ganska färska minnen ennu ;) Haha, jag längtar till förlossningen! Lustgas <3
  • AlexandraViberg
    Ung Mamma 91 skrev 2012-12-07 19:04:52 följande:
    hihi ture , ja mellan dom här pojkarna vi har är det 14 månader så det är ganska färska minnen ennu ;) Haha, jag längtar till förlossningen! Lustgas <3
    Åh, jag har ju inte förlöst vaginalt! Men tittat på en unge i minuten och engelska motsvarigheten osv för att se på riktigt vad man har att se fram emot. Att läsa ger inte lika mycket, faktiskt. Man får veta så mycket om olika hjälpmedel på programmen.

Minns inget från min graviditet mer eller mindre. Bara när jag berättade för mina föräldrar, var ju trots allt nyss fyllda 17 år 2006 när jag blev gravid.. Sen minns jag att jag fick ischias för första gången.. Sen minns jag inte mycket mer. Knappt ultraljudet, bara lite vagt. Så känns som att jag bara fått dottern från ingenstans ibland. :P

Men jag längtar ändå till förlossningen, tror att det är en otroligt häftig upplevelse jämfört med KS, jag menar, blir jag gråtig av att se andra föda barn, hur mycket lär jag inte gråta när min bebis kommer ut då, liksom? :D
    efter en lång kamp kom vårat +, BF 10/6 | Dotter-07
  • Ung Mamma 91
    AlexandraViberg skrev 2012-12-07 19:15:16 följande:
    Åh, jag har ju inte förlöst vaginalt! Men tittat på en unge i minuten och engelska motsvarigheten osv för att se på riktigt vad man har att se fram emot. Att läsa ger inte lika mycket, faktiskt. Man får veta så mycket om olika hjälpmedel på programmen.

Minns inget från min graviditet mer eller mindre. Bara när jag berättade för mina föräldrar, var ju trots allt nyss fyllda 17 år 2006 när jag blev gravid.. Sen minns jag att jag fick ischias för första gången.. Sen minns jag inte mycket mer. Knappt ultraljudet, bara lite vagt. Så känns som att jag bara fått dottern från ingenstans ibland. :P

Men jag längtar ändå till förlossningen, tror att det är en otroligt häftig upplevelse jämfört med KS, jag menar, blir jag gråtig av att se andra föda barn, hur mycket lär jag inte gråta när min bebis kommer ut då, liksom? :D
    Haha du är inte ensam om det! Jag får glädjetårar jag också då jag kollade igenom en unge i minuten :) Så himla underbart! <3 17 , wow , jag var 19 :P 

Mjah , jag minns inte så mycket av mina förlossningar. Vet bara att tiden bara gick , kollade aldrig på klockan , från typ värkarbete 12 - 18 så va han ute , var typ som ; What är klockan så mycket ? KS ville jag egentligen ha först för var förlossningsrädd men trotsade det :P  
  • AlexandraViberg

Fantastiskt mysig serie! Klart jag blev glad och fällde en tår när dottern togs ut men tror känslorna blir större när man fått kämpa. Blir ju lättnad inblandat också samtidigt som smärtan försvinner. Sen är denna verkligen kämpad för, så tror glädjen blir lite mäktigare därför med!

• kattaaa

Fyy.. Blev paniksugen på smörgåsgurka, åt upp säkert halva burken, nu är den slut och jag är inte nöjd med de sura. Funderar på att skicka iväg sambon för att köpa citroner som jag kan gräva ur med sked! Så sur sugen är jag :) Jooooobbigt.

Isabelle 2oo7 ♥ Melvin 2oo9 ♥ Nova 2o11 ♥ Bebis 2o13 ★ kattaaa.blogg.se
  • mytol

Jag har varit sugen på morotskaka i flera veckor men aldrig fått riktigt tid eller ork att göra en. Men inatt jobbar jag själv på kortis så jag köpte med mig ingredienser å ska baka en när ja börjar bli lite trött. Min sambo när ja sa att ja skulle baka, "vad snällt då får ju dom ngt gott att äta imorn". Ehhhh, nae så snäll är jag inte, den ska med mig hem . Möjligtvis att ja lämnar kvar en varsin bit till min tjena och hennes assistent . Resten e miiiiin!!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~