• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg

Idag var mitt kiss verkligen morotsfärgat, tittade ner i toaletten och det var verkligen som morot.. Aldrig sett liknande. Kan det ha att göra med att jag haft lite vätska och föda i kroppen eftersom jag kräks upp allt på en gång och att det blir lite knäppt nu när jag väl får i mig något igen?

efter en lång kamp kom vårat +, BF 10/6 | Dotter-07
  • Mj1983
    AlexandraViberg skrev 2012-12-07 16:48:24 följande:
    Nej så jobbigt! :(

Har också varit hungrig och liksom illamående samtidigt! Riktigt frustrerande faktiskt!

Men du äter bara hälsosamt för att du går upp lätt eller? Det är ju bra men är man hungrig ofta är det ju bättre att äta något som gör en lite mättare än jag som åt nån morot och då stillades det i 30 min ungefär :P

Just nu, så fokuserar jag faktiskt på att äta lite fettigt så jag går upp i vikt igen, men jag har ju inte ditt problem utan jag går ner för lätt. Så det är ju motsatsen. Men har hört av BM att det är bättre att man får i sig något än att vara super noga med att det är nyttigt. Men så förstår jag ju att du inte vill gå upp massa i vikt heller.. Men känner iallafall med dig! Är en jobbig känsla!

Ja jag går upp i vikt av luft när jag e gravid. I vanligt tillstånd kan jag äta hir mkt skit som helst utan att gå upp ett gram.

M första barnet åt jag super nyttigt o gick upp 18kg. Makalöst! Men visst det försvann ju direkt igen. Jag vill inte lägga på mig vikt i fett.

Skit jobbigt att vara så här hungrig alltid!!!
  • Mj1983
    AlexandraViberg skrev 2012-12-07 22:27:10 följande:
    Idag var mitt kiss verkligen morotsfärgat, tittade ner i toaletten och det var verkligen som morot.. Aldrig sett liknande. Kan det ha att göra med att jag haft lite vätska och föda i kroppen eftersom jag kräks upp allt på en gång och att det blir lite knäppt nu när jag väl får i mig något igen?

Urinen blir mer koncentrerad när man har vätskebrist. Då ser det morotsfärgat ut!

Kan du få i dig vätska?
  • regnskogen
    AlexandraViberg skrev 2012-12-07 22:27:10 följande:
    Jag hade detta problem i början av graviditeten. Enligt min BM, kan det vara så som du säger. Att kroppen inte riktigt har fått sin näring den vill ha, och att man har vätskebrist.

Drick lite mer och försök att behålla maten så kissar du nog en " klar " färg. :)

kram!  
  • mytol

Mitt är oxå väldigt mörkt. Även när ja torkar mig så ser man att de e lite orange. Jag kräks ju oxå en del så de låter troligt att det har med vätskan att göra.

• Mj1983

Jag har haft vätskebrist några gr och fått dropp. Det är s

• AlexandraViberg

Ja mörkt är det ju varje morgon, liksom åt det gul bruna hållet eftersom det är koncentrerat, men det var verkligen morot!

Jo men både idag och igår har jag fått behålla vätska och mat! Så det kommer väl igång igen snart då! Såg mest bara otroligt konstigt ut.

• Nisse88

En fråga.. någon som haft bruna flytningar?
    Jag går in i vecka 13 imorgon, lördag. Och nu på kvällen när jag var på toan har jag bruna fytningar? :O
    har typ panik...
    ska jag avvakta eller ringa?

• AlexandraViberg

Nisse: 13 som i 12+ eller som i 13+?
    Bruna flytningar är väl ingen fara, om du börjar blöda och få ont bör du ringa. Är du ändå super orolig nu så ska du ju klart ringa nu ändå! Men INTE till sjukvårdsrådgivningen. Även fast man inte har mf så säger de bara "vi kan inte hindra mf" och det vill man ju inte höra för då tror man att man har missfall på g, vilket de absolut inte kan veta något om över telefonen..

Ring kvinnokliniken eller er lokala gyn om ni har någon! Men som sagt. Bruna flytningar kan många gånger vara ofarliga. Jag hade en liten rackare i v.10. Foster levde på vul i v.13 :)

• em77

Nisse88... Jag hade bruna flytningar under hela min första graviditet.. Från dag 1 till förlossningen. Så du kan nog vara lugn men är du nojjig,vilket man typ konstant är känns det som..., så ring å rådfråga!! Och avtar det inte be att få komma in å göra ett vul så du kan bli lugn igen.

Trevlig helg alla på tråden!!!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~