• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sagolina

Nisse: Bruna flytningar är helt vanligt!

Jag har moderkakan lågt (över öppningen) och då är det tom. normalt att blöda utan att det är farligt. De läkare jag har talat med nu pga. blödningar har alla sagt att det är mycket vanligare än man tror med riktigt färska blödningar, det är bara inget man pratar om som gravid. Därför kopplar de flesta ihop blödningar/bruna flytningar med mf, trots att det i stor del av fallen beror på annat (ex. liten blödning i kanten av moderkakan, sköra slemhinnor mm.)

Så länge du inte har värk är nog allting ok! Den erfarenhet jag har av mf/ma är att det nog känns rejält då dessa blödningar kommer igång (trodde ärligt att jag snart blir tokig då värkarna var som starkast, trots stark värkmedicin...)

• Ung Mamma 91
    AlexandraViberg skrev 2012-12-07 20:22:55 följande:
    Fantastiskt mysig serie! Klart jag blev glad och fällde en tår när dottern togs ut men tror känslorna blir större när man fått kämpa. Blir ju lättnad inblandat också samtidigt som smärtan försvinner. Sen är denna verkligen kämpad för, så tror glädjen blir lite mäktigare därför med!
    Kan hända , jag vet ju inte hur det är å föda med KS så kan inte uttrycka mig :P
  • SunnaLiv

Ja får säkert göra glykosbelastningen snart för o se om min grav diabetes kommit igen denna grav. + ja har stora problem med mitt järn,kan inte äta tabletterna man får för mår extremt dåligt av dem....får knapra spenat istället o hoppas järnet gått upp till inskrivningen den 17/12.... OCH som posten på brevlådan så har ja nog fått migrän :(.... Inget ja hade förra graviditeten.Hoppas de lättar snart:*

• Solrosen82
    SunnaLiv skrev 2012-12-08 10:23:36 följande:
    Ja får säkert göra glykosbelastningen snart för o se om min grav diabetes kommit igen denna grav. + ja har stora problem med mitt järn,kan inte äta tabletterna man får för mår extremt dåligt av dem....får knapra spenat istället o hoppas järnet gått upp till inskrivningen den 17/12.... OCH som posten på brevlådan så har ja nog fått migrän :(.... Inget ja hade förra graviditeten.Hoppas de lättar snart:*

Märkte du nåt förra gången du fick gravdiabetes?

Jag fick tips av syrran att äta vitaminer som är speciellt anpassade till kvinnor. Hon åt det när hon var gravid och slapp ta extra järntabletter. :)
  • Nisse88

jag är i v.13 idag (12+0 alltså)
    Bruna flytningarna har avtagit lite men tycker dom är blandade med lite ljusrosa nu istället..
    och såklart sitter jag hemma själv och telefon har gått sönder men ska strax hem till svärföräldrarna så ska ringa förlossningen därifrån. för tydligen ska vi ringa förlossningen här? :S

• Natan

Går in i vecka 14 idag!!! Tjohooo vilken häääärrrllliiig daaaag :) trevlig helg fina ni!

• Sömntutan
    SunnaLiv skrev 2012-12-08 10:23:36 följande:
    Jag ska göra min belastning om två veckor då mitt sockervärde var på tok för högt i går när jag var på inskrivning. Mår skit över detta och det känns som hela min värld bara raserades. Vad ska jag äta, hur ska jag leva? Många tankar är det.
    Äntligen! BF ~14 juni
  • Natan

Och så glad var man tills illamåendet bröt ut ordentligt! Är då himla trött på detta illamående och speciellt när man får illamående attacker som gör att man inte vet vart man ska ta vägen och ingenting hjälper!! Var bara tvungen att skriva av mig lite :(

• ThereseJohansson

Min trötthet har börjat avta, eller trodde iaf det då jag slog upp ögonen strax efter 06:00 imorsse...sedan långprommis och efter det handling...tänkte julbaka lite men drar mig för det, ligger i soffan och känner mig helt orkeslös men kan inte sova så snart får jag ta tag i mig själv och iaf baka en sort :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~