• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Kickilina
    Emmie T skrev 2012-12-08 17:26:16 följande:
    Igår var det vår tur att göra KUB-ultraljudet, och det gick verkligen över förväntan måste jag säga... Vi fick en riskbedömning på 1:16400, flera fina bilder och en filmsnutt (finns att se i mitt videogalleri om någon är nyfiken och vill se). Helt plötsligt känns allt illamående och kräkande SÅ mycket mer värt det!

Går in i vecka 14 i morgon (13+0) och mår fortfarande helt galet illa. Tar Lergigan va 3:e timme för att inte spåra ur helt, men trots medicin mår jag ändå fruktansvärt illa. Tycker ändå att jag mår lite, liiite bättre nu än för två veckor sedan, så kanske det har börjat vända lite trots allt... Hoppas!

Ni andra som mår illa fortfarande, tar ni något mot det? Hur ofta?
    Äter Lergigan Comp men håller på och trappar ner. Känner att det börjar bli bättre, när jag får sova ordentligt i alla fall! Grattis till v 14, jag är där på måndag Skrattande
  • Caroliin

Asså jag har redan sammandragningar, är inte det lite väl tidigt ? Är i v. 13+5..

Magen blir verkligen stenhård och ibland hinner inte sammandragningen släppa innan nästa kommer. Det är riktigt obehagligt och vissa gör ont så jag får dra upp benen. Är det bra?

Hade inte sammandragningar fråns v.25 med andra barnen.

• Sömntutan
    SunnaLiv skrev 2012-12-08 14:45:46 följande:
    Sömntutan: va låg det på?
    hade 9,5 två timmar efter frukost. Inte nån höjdare alls.
    Äntligen! BF ~14 juni
  • Ung Mamma 91
    Caroliin skrev 2012-12-08 22:02:03 följande:
    Asså jag har redan sammandragningar, är inte det lite väl tidigt ? Är i v. 13+5..

Magen blir verkligen stenhård och ibland hinner inte sammandragningen släppa innan nästa kommer. Det är riktigt obehagligt och vissa gör ont så jag får dra upp benen. Är det bra?

Hade inte sammandragningar fråns v.25 med andra barnen.
    Jo det tror jag kan vara möjligt , jag har börjat känna av det nu iaf och är i vecka 13 (12+2) :) Är som att  jag behöver ta det lungt ett par sekunder och kura ihop mig , vet det är äckligt :/
  • Caroliin

Mm. :/ Men sammandragningar ska inte göra ont, obehagligt är det.. Får se hur det är idag med sammandragningarna, får ringa min bm annars för ont vet jag att det inte ska göra.

• Ung Mamma 91
    Caroliin skrev 2012-12-09 12:00:36 följande:
    Mm. :/ Men sammandragningar ska inte göra ont, obehagligt är det.. Får se hur det är idag med sammandragningarna, får ringa min bm annars för ont vet jag att det inte ska göra.
    True that :)
  • Mj1983

Nu har jag ont i svanskota o höfter som jag hade i v 30 men första

Det som känns annorlunda är att det hugger o strålar smärta ut i skinkorna. Påverkar foglossning det?

Ska till sjukgymnast nästa vecka. Kör med bälte, blir nog kryckor sedan så jag iaf har kvar lite liv.

• Baby Lei

Jag har haft en så mysig dag! Det blev en promenad till julmarknaden i Gamla Stan, och sen en lång söndagslunch med min bästa väninna och hennes lilla 1-åring (mitt gudbarn). Nu hemma med massor av ved och skön brasa i kakelugnen. Bästa söndagen på länge! Vad gör ni idag?

• Madelen21

Jag har haft min mosters minsta dotter här som lekt me min 5 åring, dom är lika gamla.
    sen har vi fikat me tårta, min moster hade köpt mä sig tårta hit då dom varit ut på shopping, hon måste nästan ha känt på sig att ja va sugen på tårta, d va iaf så gott :)
    sen har jag inte gjort så mkt mer... just nu väntar jag på potatisen ska bli klar å sen koka sås och värma köttet. har gjort en skinkstek igår som vi ska äta till middag idag... sen kokar vi knäck också...

i övrigt har jag  väldig värk i bena... åderbråck :/ köpa stödstrumpor snart... har även fått åderbråck på insidan av låret ja alles mellan bena... mysigt värre...
    annars är d ganska ok... blir nog varmt bad ikväll känner jag..

• Sagolina

Har haft en riktig hemma-pysslar-helg:) Bakat bröd, gjort ris a la malta, satt upp gardiner, påbörjat kaklandet i badrummet...
    Nu ligger jag dock i soffan med ganska stark växtävärk, Samlar lite kraft eftersom starka växtvärkar hittills alltind har lett till att jag börjar blöda... Får bara försöka se det som positivt eftersom det ju tyder på att moderkakan (förhoppningsvis) flyttar sig uppåt!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~