• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • SunnaLiv
    Solrosen82 skrev 2012-12-08 10:33:03 följande:
    Märkte du nåt förra gången du fick gravdiabetes?

Jag fick tips av syrran att äta vitaminer som är speciellt anpassade till kvinnor. Hon åt det när hon var gravid och slapp ta extra järntabletter. :)

. Ja fick problem under förlossningen mest.Åt väldigt bra redan innan så de kom ju som en chock.Men man får undvika så att blodsockret stiger och sänks för mycket.Äta regelbundet osv Sömntutan: det viktigaste är att undvika de snabba kolhydraterna,äta fullkorn som stabilisera o inte massa socker.Som sagt ja Kostbehandlades o kände mest av att jag mådde kasst när jag slarva eller åt godis.O under förlossningen fick jag insulin.Få se på inskrivningen hur sockret ser ut.Har fortfarande dosan hemma så testar mig lite då o då.
  • Solrosen82

Sunnaliv: Ok, tråkigt att drabbas av det när du åt bra. Fast det kan väl hända alla... Jag har fått så stora barn att jag måste göra glukosbelastningen för det. Men det har alltid varit bra socker.

• Kickilina
    Natan skrev 2012-12-08 12:47:09 följande:
    Och så glad var man tills illamåendet bröt ut ordentligt! Är då himla trött på detta illamående och speciellt när man får illamående attacker som gör att man inte vet vart man ska ta vägen och ingenting hjälper!! Var bara tvungen att skriva av mig lite :(
    Jag ät trött på det jag med! Tycker dock att det är ok när jag inte jobbar. Men när jag jobbar natt så ballar det ut totalt. I morse på väg hem fick jag köra bilen med ena handen och hålla i kräkpåsen med den andra! 
  • SunnaLiv
    Solrosen82 skrev 2012-12-08 15:35:09 följande:
    Sunnaliv: Ok, tråkigt att drabbas av det när du åt bra. Fast det kan väl hända alla... Jag har fått så stora barn att jag måste göra glukosbelastningen för det. Men det har alltid varit bra socker.

Ja men verkligen!men så brukar de väll vara ;) man äter bra o sköter sig o ändå åkte man på det ;) det enda ja hade ändrat i kosten den gången va att ja börjat äta fisk o drack mjölk,va vegetarian i 8 år innan o hobby vegan som ja kallat det ;) dock låg min knodd jätte bra ti i både vikt o längd 3.4 kg o 48 cm lång.
  • Solrosen82
    SunnaLiv skrev 2012-12-08 16:21:21 följande:
    Ja men verkligen!men så brukar de väll vara ;) man äter bra o sköter sig o ändå åkte man på det ;) det enda ja hade ändrat i kosten den gången va att ja börjat äta fisk o drack mjölk,va vegetarian i 8 år innan o hobby vegan som ja kallat det ;) dock låg min knodd jätte bra ti i både vikt o längd 3.4 kg o 48 cm lång.

Har ni diabetes i släkten? Jag var inte speciellt noga med maten och gick upp ca 20kg med båda barnen. Första vägde 4,9 och andra 5,4kg. Så denna gång ska jag vara noga med maten och träna så länge jag orkar. Kanske blir denna bebis lite mindre då...
  • SunnaLiv
    Solrosen82 skrev 2012-12-08 16:50:46 följande:

Har ni diabetes i släkten? Jag var inte speciellt noga med maten och gick upp ca 20kg med båda barnen. Första vägde 4,9 och andra 5,4kg. Så denna gång ska jag vara noga med maten och träna så länge jag orkar. Kanske blir denna bebis lite mindre då...
    nä ingen diabetes i släkten och vägde inte mycket när ja blev gravid 58kg och gick upp nästan 12 kg så tyckte inte det va sådär jätte mycket.
    Oron finns ju alltid att bebbarna blir stora vid diabetes,men ja hade tur.
    Födde du vaginalt me dina? 
  • Emmie T

Igår var det vår tur att göra KUB-ultraljudet, och det gick verkligen över förväntan måste jag säga... Vi fick en riskbedömning på 1:16400, flera fina bilder och en filmsnutt (finns att se i mitt videogalleri om någon är nyfiken och vill se). Helt plötsligt känns allt illamående och kräkande SÅ mycket mer värt det!

Går in i vecka 14 i morgon (13+0) och mår fortfarande helt galet illa. Tar Lergigan va 3:e timme för att inte spåra ur helt, men trots medicin mår jag ändå fruktansvärt illa. Tycker ändå att jag mår lite, liiite bättre nu än för två veckor sedan, så kanske det har börjat vända lite trots allt... Hoppas!

Ni andra som mår illa fortfarande, tar ni något mot det? Hur ofta?

♥ En prins 20090122 ♥ En ärta BF 20130616 ♥
  • regnskogen
    Emmie T skrev 2012-12-08 17:26:16 följande:
    Igår var det vår tur att göra KUB-ultraljudet, och det gick verkligen över förväntan måste jag säga... Vi fick en riskbedömning på 1:16400, flera fina bilder och en filmsnutt (finns att se i mitt videogalleri om någon är nyfiken och vill se). Helt plötsligt känns allt illamående och kräkande SÅ mycket mer värt det!

Går in i vecka 14 i morgon (13+0) och mår fortfarande helt galet illa. Tar Lergigan va 3:e timme för att inte spåra ur helt, men trots medicin mår jag ändå fruktansvärt illa. Tycker ändå att jag mår lite, liiite bättre nu än för två veckor sedan, så kanske det har börjat vända lite trots allt... Hoppas!

jag äter inte mediciner ( inte än ) Men fick dock ett råd från min BM att äta clementiner eller apelsiner, en gång per dag. Illamåendet är myyyycket bättre nu än vad den var för en vecka sen. :D 

kram!  
  • Mj1983
    Emmie T skrev 2012-12-08 17:26:16 följande:

Mår oxå fortfarande illa, inte fullt lika mkt dock!! Släppte lite för 7-10 dagar sedan. Är i v 13 imorn. Äter lergigan comp o postafen.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~