AlexandraViberg skrev 2012-10-10 23:07:39 följande:
skjuter illa: Jag har tidigare jobbat som ekonomiassistent och eftersom det inte finns några jobb så tänkte jag att jag uppdaterar mig lite, så jag är sen någon månad löneadministratör och just precis nu läser jag redovisning. Juridik tog jag för att det är bra att ha i branschen! :)
Själv då? :)
Du, det låter som ett väldigt smart drag du! Jag hann vara arbetslös i 6 månader innan jag kom fram till att jag skulle plugga pga jobb bristen. Så jag har jävla dåligt fp, lägsta nivå gissar jag. Söker alla möjliga jobb nu som en tok i hopp om att få tjäna ihop lite de sista 180 dagarna, men bor i en stad där det verkligen faktiskt inte finns några jobb, förutom de man är grymt underkvalificerad för där det kräver 10 års erfarenhet osv.. Sjukt tråkigt! Går inte ens att få jobb i en kassa på ICA eller McDonalds..
Jag läser till förskollärare. Har denna + 2 terminer kvar.
Nä det är faktiskt kört med jobb, till o med på sånt man tycker man borde ha chans att få, typ Ica o McDs. Galet. Det har inte varit kul på sommarloven nu när jag pluggat. I princip helt omöjligt att få sommarjobb.
Nu har jag blivit erbjuden 50% tjänst från november till januari på en förskola som jag brukar extra jobba på. Kommer bli tufft med både skola, jobb, barn o graviditet men det är en sån bra chans så jag tog den. Gött med extra pengar oxå som vi kan lägga undan till vagn osv.

vigillarmtb skrev 2012-10-11 06:32:39 följande:
Hej tjejer, jag läser också (just bytt fr arkeolog till samhällsplanerarprogrammet) och väljer att läsa in i det sista, blir ledigt under sommaren och sambon tar 8 veckor semester ist för 4, sedan börjar jag plugga igen i aug/september och då får sambon vara f-ledig till nästa sommar och när den är slut är det dags för inskolning på förskolan! Känns smidigt och bra!
Arkeolog är ju spännande! Varför bytte du?
Låter som en bra plan! Vi hade tänkt att jag går hemma sommar o höst o påbörjar min sista termin på våren så får sambo vara pappaledig o sen till sommaren kan jag vara ledig igen o inte behöva ha så jättebråttom med förskola osv. Sen är det bara för mig att söka jobb whenever! Ska ju inte vara några problem för en förskollärare att få jobb...
Det är en fin plan i teorin, men sen vet man inte hur verkligheten blir. Hoppas att den håller iaf!