• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Valborgs

Har svårt att tro det, i vecka 7 är de väl bara runt 1cm långa. Var nog din egen puls eller tarmarna :)

• Sömntutan
    kolbodatjej skrev 2012-10-10 19:18:47 följande:
    Någon här som vet om man kan se hjärtat pulsera utanför magen redan i vecka 7... Såg något pulserade idag nämligen eller är det mag pulsen?
    Det är nog din egen puls i så fall. Jag har aldrig varit med om att se hjärtslagen från bebisen genom min mage, inte ens sent i graviditeten. Men jag kan ju ha fel.
    Äntligen! BF ~8 juni
  • AlexandraViberg

Jag har växtvärk ut i låren till och från, känns precis som mensvärk. Vet att livmodern och ligamenten håller på men känns det så för andra? Inte ont dock, bör tilläggas!

efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • Valborgs

Inte växtvärk direkt, men känner mig utmattad i låren hela tiden. Mina 1 timmes promenad/dag är så jobbiga nu, redan :( hur ska det gå?

• AlexandraViberg

Haha ja jag var jätte svag i benen idag när vi skulle till simskolan och kände mig yr.

Igår var vi på hockey och blev andfådd av att gå upp till våra platser, vafan för några veckor sedan spelade jag i ett innebandy damlag, vad fan har hänt? :D

• Valborgs

Visst är det konstigt, men känns nästan som man har feber hela tiden nu.. Hoppas man orkar röra på sig lite snart igen iaf..

Trött är jag oxå nu, lite symptom iaf :)) men kan ju inte sova redan, hade tänkt se bonde söker fru, han från Öland är ju helt underbar, haha! Får se om man håller sig vaken..

Hur har ni det med hunger nu? Är hungrig mest hela tiden, men det var jag innan oxå så.. :)

• AlexandraViberg

Ja man är ju varmare när man är gravid och då känns ju även omgivningen kallare så jag har fasen gåshud hela tiden och känner mig jätte varm, tydligen är jag makens personliga element :S

Trött som tusan jag med men ändå har jag svårt att somna på kvällen? Skit konstigt!
    Hunger.. väldigt konstig känsla för mig som tidigare aldrig känt hunger eller mättnad (ja jag vet, skit konstigt men har varit så sen jag var liten av någon anledning) men går och är hungrig mer eller mindre hela tiden, spelar ingen roll om man tar en frukt eller något, försvinner ju inte. Ska jag försöka få bort den känslan får jag väl äta hela dagarna så när jag vet att jag egentligen ätit bra så ignorerar jag det lite, vill inte sitta och äta hela tiden. Kommer ju äta oss ur hus och rum ;)

• Cupcake1985

Roligt med fler som är gravida. Plussade idag på första försöket. Blev lätt chockad. Glad självklart. Min underbara tjej ska bli storasyster. Då kommer hon nästan vara två år gammal.

• Trollbarnet

Hej igen tjejer.
    Inga mer brunisar för mig (så sjukt äckligt ord f.ö)!
    Har dock haft lite ont och småstick/molande om vartannat idag. Får hoppas att det bara är normalt. Kliar fortfarande i huden på magen så det ser jag som ett bra tecken att det är någonting som växer där.

Behöver jag säga att jag varit på toaletten minst 150 ggr idag? ;)

Annars så drabbades jag av extrem trötthet här på em så jag somnade på soffan och där låg jag i 2 timmar :P
    Första gången det har hänt..

• Mabaja

Nu är jag slutkörd! Kämpat på framsidan av huset hela eftermiddagen (huset går till försäljning nästa helg)! Sen ikväll drog jag iväg på Zumba! Vet inte riktigt var jag INTE har ont nånstans!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~