• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sömntutan
    AlexandraViberg skrev 2012-10-11 20:31:47 följande:
    Haha ja, känner igen det! Men jag helgar dom nog ännu mer än maken just nu, han vågar ju inte riktigt säga något ifall jag blir sur för att han tycker om dessa mer ;P
    Saken är ju den att mina inte är så små i vanliga fall. Inga gigga kanske, men jag har c-d kupa. Ska bli intressant att se vad man har när mjölken rinner till.
    Äntligen! BF ~8 juni
  • Oreos
    skjuter illa skrev 2012-10-11 20:18:51 följande:
    Åh herregud vad jag har varit törstig idag och jag bara varit sugen på....saft! När jag ammade dottern så drack jag ofantliga mängder saft. Det gjorde att jag gick upp i vikt. Jag dricker i princip aldrig söta drycker annars. Ska det vara så här resten av graviditeten lär jag ju RULLA fram sen. Måtte suget ta slut!!
    Dessutom är jag så omänskligt trött o irriterad på alla som pratar med mig. Haha stackars min sambo o dotter. Jag har verkligen inte orkat lyssna på dom. :P
    haha, det där känner jag igen, är så sjukt irriterad på alla. Och om någon ens skulle komma och kalla det gravidhormoner blir jag galen, vaddå får man inte vara på dåligt humör utan att vara gravid?
    Men självklart vet jag ju att det är gravidhormonerna som spökar, vill bara inte att nån annan ska påpeka det. Haha..
  • vigillarmtb

Oreos och skjuter illa, jag är också sjukt arg och tålamod finns inte alls på världskartan! Hur ska detta gå för familjen....

• lillina

Ringde MVC igår för att tala om att vi väntade smått. Hade tänkt avvakta lite med att ringa men jag har lite frågor om träning... Fick en tid för hälsosamtal redan imorgon :). Känns egentligen som jag kunde hoppat över hälsosamtalet men då ska jag passa på att ställa lite frågor och kanske eventuellt boka KUB test...
    Men det känns spännande att komma igång :) 

• AlexandraViberg
    lillina skrev 2012-10-11 22:12:42 följande:
    Ringde MVC igår för att tala om att vi väntade smått. Hade tänkt avvakta lite med att ringa men jag har lite frågor om träning... Fick en tid för hälsosamtal redan imorgon :). Känns egentligen som jag kunde hoppat över hälsosamtalet men då ska jag passa på att ställa lite frågor och kanske eventuellt boka KUB test...
    Men det känns spännande att komma igång :) 
    Det var jätte skönt med hälsosamtal tycker jag, träffa barnmorskan osv och veta att man kan ringa om det är något man undrar om och allt sådant! Sen det som de säger, det vet man ju i princip redan :P
    efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • lillina
    AlexandraViberg skrev 2012-10-11 22:27:02 följande:
    Det var jätte skönt med hälsosamtal tycker jag, träffa barnmorskan osv och veta att man kan ringa om det är något man undrar om och allt sådant! Sen det som de säger, det vet man ju i princip redan :P
    Min dotter är bara 1 år nu så det känns som att det inte var så länge sedan vi var på hälsosamtal :).
    Men det kan nog vara skönt ändå precis som du sa att få lite information.. Min gamla barnmorska har gått i pension också så det blir en ny denna gången och det är ju skönt om man får lite extra tid att "lära känna" henne :)  
  • AlexandraViberg

Och vi hade ett utomkveds i januari och var på hälsosamtal veckan innan så var inte längesedan heller, fast vi bytter mottagning och bm, så då valde vi att göra det, vi hade inte gjort det om det var på gamla mottagningen. Men var skönt att träffa den nya nu! :)

Ja min som jag hade med dottern för 6 år sedan har också gått i pension och förra var lite konstig men denna känns helt rätt, det kände vi båda två :D

efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • Mabaja

Yeah: kände av illamående för en stund och självklart skulle min lilla dotter vara en igel på mig just då! :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~