• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg
    Sömntutan skrev 2012-10-10 22:41:50 följande:
    Det är samma här, har en stor tenta som väntar nästa fredag och jag har noll intresse att slå upp böckerna. Vill bara sitta här på FL och diskutera grav.symtom .
    Hahaha, ja då är vi två! Tur att min kurs är liiite flexibel och jag har sagt till lärarna vad som händer i livet just nu, med oron över utomkveds igen osv.
    skjuter illa skrev 2012-10-10 22:42:03 följande:
    Ja det är tamejfan helt kört! Jag läser ett stycke o sen vandrar tankar iväg. Skriver nån mening o sen är jag nån annanstans. Såååå jobbigt! Vill bara skriva klart o lämna det bakom mig liksom (eller ja, det lär ju INTE bli godkänt men får väl komplettera lite). Blir tokig på mig själv. Ta dig samman kvinna. Typ. Haha..
    Haha, ja det är helt sjukt hur mycket tid det kan ta upp i huvudet, när jag såg tillbaka på min tonårsgraviditet så tänkte jag "varför pluggade jag inte då?" så skulle jag slippa plugga så mycket de två år jag faktiskt gick på gymnasiet och pluggade då även det år jag missade, så tre år på två.
    Men NU när jag är gravid igen då fattar jag ju! Sånt där glömmer man. Jag har förlåtit mig själv för det och försöker bara överleva detta nu! Tur att sista kursen är klar i november.
    Men sen vet jag inte vad jag gör, känns som att jag får ta några randomkurser så man får CSN och kan spara pengar till föräldraledigheten.

Eller hur tänker ni andra pluggisar? :)

efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • skjuter illa

Ja gud man glömmer så snabbt! Men vad läser du till nu?

Min FP kommer att ordna sig då jag hade fast jobb innan jag började läsa o jag ska fortsätta plugga in i det sista är tanken. Jag valde att lägga min examinerande forskningsavhandling/uppsats till våren så när jag är stor o tung behöver jag bara sitta hemma o skriva. Hoppas det var ett smart drag. Flört

• AlexandraViberg

Ja! Jag såg aldrig hjärtat med dottern för jag skrev in mig i v.14 och fick då höra hjärtat iallafall och på rutinkoll så var det inte riktigt det man var intresserad av! :)

skjuter illa: Jag har tidigare jobbat som ekonomiassistent och eftersom det inte finns några jobb så tänkte jag att jag uppdaterar mig lite, så jag är sen någon månad löneadministratör och just precis nu läser jag redovisning. Juridik tog jag för att det är bra att ha i branschen! :)
    Själv då? :)

Du, det låter som ett väldigt smart drag du! Jag hann vara arbetslös i 6 månader innan jag kom fram till att jag skulle plugga pga jobb bristen. Så jag har jävla dåligt fp, lägsta nivå gissar jag. Söker alla möjliga jobb nu som en tok i hopp om att få tjäna ihop lite de sista 180 dagarna, men bor i en stad där det verkligen faktiskt inte finns några jobb, förutom de man är grymt underkvalificerad för där det kräver 10 års erfarenhet osv.. Sjukt tråkigt! Går inte ens att få jobb i en kassa på ICA eller McDonalds..

efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • vigillarmtb

Hej tjejer, jag läser också (just bytt fr arkeolog till samhällsplanerarprogrammet) och väljer att läsa in i det sista, blir ledigt under sommaren och sambon tar 8 veckor semester ist för 4, sedan börjar jag plugga igen i aug/september och då får sambon vara f-ledig till nästa sommar och när den är slut är det dags för inskolning på förskolan! Känns smidigt och bra!

• Mabaja

Brukar vara i v 10-12... Så tänkte väl ringa vid v 8-9..

• Sömntutan

För mig blir det också lägsta nivå. Var arbetslös ett år innan jag började plugga efter att jag hade haft eget företag. Det blir att försöka spara så mycket det bara går när jag väl får min CSN. Måste ju klara nio poäng innan, vilket innebär att den här tentan är så jävla viktig. Klarar jag den så är kursen avklarad och mins poäng i hamn. Kommer bli skittufft ekonomiskt, men det har vi nu och har i stort sett alltid haft, så vi är vana. Blir nog ingen större skillnad.

• Sagolina

Här går man vanligtvis på inskrivning i v 8-10. Ringde på tisdagen (hade lite frågor jag behövde svar på) och fick tid till 31.10, så då kommer jag vara i v9.  Sen vill jag få tid till vul så snabbt som möjligt, eftersom fostret vid förra graviditetn dött i v9. Vill inte gå omkring och tro allt är bra och sen igen höra att fostret varit dött i flera veckor...

• Sagolina

Studerar också ännu, men blir klar i slutet av november. Har jobb för december, men sen måste jag få något annat.

Känns inte helt lätt att försöka hitta jobb då jag kommer vara ungefär i v20 då jag kan börja:S Hoppas i alla fall på att få något, så att jag kan spara ihop lite pengar under våren. Blir minimipeng för mig också (~450€+100€ barnbidrag), men det är ändå 300€ mera än vad jag får som studerande! Sen så är vi ganska vana att hushålla med

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~