• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

Hallå tjejjer
    hur har ni det?
    Jag är förkyld näsan svider å täppt emellanåt.
    värk mellan benen pga åderbråck och svullnad antar jag.. vänstra benet värker också nere vid fotleden..
    Är det inte konstigt att man får åderbråck bara på ena benet? Är alles blå :/
    I övrigt är d jullov å jag har storstädningsdag. slappar emellan varven minstingen har hittat på pepparkakor i min skötväska som han så glatt äter :) var på en pysselkväll häromkvällen å då fick pepparkakorna hamna i väskan för dom blev inte uppätna :)

sen nu på morgon så har det tittats på tomtens verkstad flera ggr :)

• Baby Lei
    Zora skrev 2012-12-14 08:41:49 följande:
    Tack för synpunkterna. Vill liksom att han ska få reda på det på ett så "lindrigt" sätt som möjligt. Han kommer ju bli ledsen oavsett hur förstås. Tänkte mest på att det kanske hade känts bättre för honom att få höra det från mig, men jag vet inte jag.. Kanske är som ni säger att bara låta det vara och att han får reda på det på annat sätt. Det kommer förmodligen komma ut på Facebook så småningom, finns väl alltid någon som vill gratulera där misstänker jag så det troliga är att han ser det där. Svårt det här..

Jag förstår verkligen ditt dilemma. Jag är i samma situation själv.
    Om man har haft ett fint förhållande, och delat en stor och viktig del av sitt liv med någon så är det inte så konstigt att man vill behandla den personen så bra och respektfullt som möjligt även om det är slut och man itne ska leva tillsammans mer. För att skona den personen från att behöva må dåligt eller känna sig felbehandlad. Tror att det är lite annorlunda om man som i Alexandras fall har levt med våld och tråkigheter som man lyckats ta sig ur. Då är det väl helt naturligt att känna att man inte är skyldig honom någonting.

Jag levde  med mitt ex i många år och han är en underbar människa. Det är snart fyra år sen det tog slut men hans barn är mina bonusbarn och vi har mycket kontakt. Jag har inte velat säga något till hans barn (som jag träffar mycket mycket oftare än jag träffar honom), för att bespara både dem och honom att de ska behöva komma med de "dåliga" nyheterna. Jag vill berätta för honom själv så att han kan smälta det innan han ska behöva prata med barnen om det.

Så tänker jag. Men jag har inte gjort det ännu. Och tänker såklart tankar att det kanske inte behövs, men jag inser själv  är ju såklart att det bara är min egen feghet. För det är ju ett jobbigt samtal att behöva ta.. Usch och fy. Men jag ska göra det.
  • Kickilina
    SunnaLiv skrev 2012-12-14 10:05:35 följande:
    kickelina: ja beställde direkt därifrån nu allt ja kunde hitta typ i st 80 :) nu e mina julklappar inhandlade till min son hihi vilken bra sida! precis den stil ja älskar på både pojkar och flickor!
    Kul!! Jag har också införskaffat lite julklappar där nu
  • Kickilina

Magsjukan är över!!!!! Tror jag...48 timmars kräkfritt i alla fall. Så idag blir det in till stan med mormor för levande julkrubba, lite julshopping, cafémys och jul på Liseberg. Imorgon åker vi till The Reef, badhotellet i Danmark och plaskar runt med lönnfet vit mage (hos mig i alla fall). Det ska bli så underbart att lämna detta huset!!

Madelen, fy, vad jobbigt du har det för tillfället! Krya på dig!

AlexandraViberg skrev 2012-12-13 23:14:10 följande:
    Halsbränna från helvetet! Att det kommer redan? Hållt på nån vecka nu..
    Uff, ser inte fram emot när det kommer. Men denna gång ska jag käka Losec. Tycker inte att Gaviscon och Novalucid funkade något nämnvärt sist...
    sanmal skrev 2012-12-14 08:52:11 följande:
    Har vart på vul:et nu! Den leveeeeer!!!! :D fy satan vad glad jag är! Allt såg normalt ut och storleken stämde finemang! Den lille rackaren var inte still och låg och sög på tummen! ;) Äntligen kanske jag vågar slappna av och tro på att det blir bebis i juni! :D
    Grattis! Förstår att du är lycklig! Det är en underbar känsla!

• Madelen21

kickilina: Ja sen har jag en 5 åring som bara ska slå sin lillebror hela tiden... Han sitter fint å myser i soffan å direkt ska hon dit å puckla på han när han vill va ifred... åå ungar... 
    Jobbigt mä trotsen... nu ska jag städa ihop efter vårt hemma pyssel...
    Ikväll blir d fredasmys mä pizza :) 

• flagnell
    AlexandraViberg skrev 2012-12-14 00:53:18 följande:
    Flagnell: läskigt men bra att få dropp ändå! Det ville jag ha för nån vecka sen men lyckades börja få i mig och behålla. Jag kräktes dagligen hela maginnehållet pga min huvudvärk! Illamåendet i övrigt gick över för några veckor sedan, bara huvudvärksillamåendet kvar. Verkar inte ge med sig heller.

Hoppas du får må bättre sen iallafall!

Förutom att de är usla på att sätta infarter på spec.mvc så har det gått bra idag. Arbetar mig uppåt i kalium med hjälp av droppet och får i mig vätska. Däremot hade de typiskt nog ingen mat jag kunde äta här, vilket är lite komiskt då jag är inne för att jag inte får behålla tillräckligt och de kan inte ge mig någonting :P

Har du fått någon hjälp med huvudvärken? Graviditetsmigrän?

Sömntutan skrev 2012-12-14 06:31:47 följande:
    flagnell: oj då, det lät inge vidare. Tycker så synd om er som mår så dåligt. Mådde också skit i början, men får nån vecka sedan vände det och nu mår jag bra. Bara när jag blir för hungrig som jag mår lite illa. Hoppas droppet hjälper dig nu och att du snart mår bra. Själv går jag bara och väntar på att få göra min glukosbelastning så jag får svar på om jag har graviditetsdiabetes eller inte. Skitdrygt att behöva vänta på att få ett svar.
    Annars har jag foglossningen från hell just nu. I går kväll efter en promenad trodde jag att jag skulle gå sönder. Vart ska det här sluta liksom? Och vi som ska åka till Sundsvall för vår årliga julweekend idag. Kommer bli måååånga pauser i julklappsletandet.

När skall du få göra belastningen? Fått något datum än?
    Hoppas det går bra för dig med den. och med shoppingen. Jag har helt gett upp det där, köper böcker på nätet till barnen + kusinerna och sedan får alla vuxna att jag köper skolkit och mat genom rädda barnen och liknande.
  • Zora
    Baby Lei skrev 2012-12-14 12:07:22 följande:

Jag förstår verkligen ditt dilemma. Jag är i samma situation själv.
    Om man har haft ett fint förhållande, och delat en stor och viktig del av sitt liv med någon så är det inte så konstigt att man vill behandla den personen så bra och respektfullt som möjligt även om det är slut och man itne ska leva tillsammans mer. För att skona den personen från att behöva må dåligt eller känna sig felbehandlad. Tror att det är lite annorlunda om man som i Alexandras fall har levt med våld och tråkigheter som man lyckats ta sig ur. Då är det väl helt naturligt att känna att man inte är skyldig honom någonting.

Jag levde  med mitt ex i många år och han är en underbar människa. Det är snart fyra år sen det tog slut men hans barn är mina bonusbarn och vi har mycket kontakt. Jag har inte velat säga något till hans barn (som jag träffar mycket mycket oftare än jag träffar honom), för att bespara både dem och honom att de ska behöva komma med de "dåliga" nyheterna. Jag vill berätta för honom själv så att han kan smälta det innan han ska behöva prata med barnen om det.

Så tänker jag. Men jag har inte gjort det ännu. Och tänker såklart tankar att det kanske inte behövs, men jag inser själv  är ju såklart att det bara är min egen feghet. För det är ju ett jobbigt samtal att behöva ta.. Usch och fy. Men jag ska göra det.
    Ja precis, jag vill behandla honom så bra det går, för han är en fin människa bara det att vi inte hör ihop, vilket jag trodde rätt så länge. Vi har inte träffats alls sen det tog slut, har känts jobbigt, men haft kontakt via chatt och sms vid några enstaka tillfällen. Mest bara för att konstatera att det är för tidigt att prata igenom varför det blev som det blev. Både han och jag var överens om att vi vill kunna ha kontakt i framtiden utan att det känns för jobbigt på något sätt. Det här med bebisen strulade liksom till det hela lite.

Jag lutar ju väldigt mycket åt att skicka ett mail, men precis som du så tänker jag också ibland att det inte behövs (feg jag också), men sen kommer jag på att det här med bebis inte är något som kommer att "gå över" eller försvinna, utan förr eller senare så kommer han att få reda på det, så egentligen så borde jag bara ta tag i det så fort som möjligt. Men det tar emot..  
  • AlexandraViberg

Flagnell: fick migräntabletter som inte funkar.. Ja jag har ju migrän i vanliga fall men då 1-2 utbrott per år. Nu är det snarare det per vecka..

• Sömntutan

Flagnell: Härligt att allt såg bra ut idag!! Jo jag ska göra belastningen på onsdag till veckan.

• kluckis

Jag ska inte göra belastningen förens typ vecka 25 :S

Hon sa att det var bara om man har haft graviddiabetes förut som man gjorde belastningen tidigt :S 

kmv.blogg.se Första barnet-Bf 5jun ♥
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~